PDA

Vis full versjon : Best radio?



tung pedal frank
09/04/11, 18:13
Hvilket merke har den beste radioen? Da tenker jeg på mottaker forhold.
Etter at cden streiket her om dagen så må jeg kjøpe ny spiller,men den her gangen vil jeg ha en spiller med bra radio siden jeg rører mest på radio,men kunne også tenkt meg en spiller såmm er skjermet for xenon støy,for hvor irriterende er det ikke når man slår på fjernlysene og det kommer masse susing istede for lyd utav høytallerene.
Finnes det spillere såmm er støyskjermet?

cossykiller
09/04/11, 19:00
tror kablene må være skjerma, og ikke spilleren uten og være for sikker, hvilken bil skal du ha det i ? kan være brudd på antennekabelen også ?

tung pedal frank
09/04/11, 20:27
940. Er montert en antenneforsterker på en,men den hjelper lite,skal ha noe annet enn JVC neste gang,men hva?

Langedal
09/04/11, 20:46
Jeg tror faktisk dette er et spørsmål det kan bli vanskelig å få skikkelig svar på. Med mindre det er noen erfarne bilstereo-guruer som kan dette.

Har hatt Panasonic, Sony og Pioneer spillere i mine biler. Men ingen av de kan måle seg med den originale SC-805 spilleren i V70'en min, hva angår mottakforhold på radio. Panasonic'en var nesten ubrukelig. Sony, tja... Pioneer fungerte tålelig.

MEN: Dette er basert på et fåtall spillere, så det kan overhodet ikke brukes som referanse på de respektive merkers radio-kvaliteter. Dog gir det kanskje en liten pekepinn.

Skal du ha en billig spiller med god radio, og ikke trenger annet enn vanlig cd-støtte, så vil jeg faktisk anbefale en Volvo-spiller. De ligger på bruktmarketdet til rundt 1000-lappen.

EDIT: Forventer vel egentlig at påkostede spiller fra kjente merker som eks; Pioneer og Alpine har gode radiomottakere.

Roy
09/04/11, 21:27
Volvo orginal er knallgode, det merkes godt på våre kanter. Får knapt inn NRK P1 her enkelte steder, er du heldig kan du høre litt P3 og Radio Norge.

Ellers har jeg god erfaring med Kenwood spillere fra tidligere biler.
Heller dårlig erfaring med Pioneer og Panasonic.


Billig enkel og god: http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=12505&prodid=2240
De har en billigere også, men det er uten USB-inngang, som er greit å ha.

Sollien
10/04/11, 00:17
Alpine er sinnsykt bra på radio... hører mye på radio selv og var godt fornøyd... var tilogmed en av "billigspillerene" jeg kjøpte (ca 2600kr), noen år siden men absolutt verdt det:D

Buoyen
10/04/11, 10:50
Du har en slags "ballast" på xenonlysene dine som skal begrense strømmene. I disse kan det være spoler og forskjellig utstyr som kan sette opp relativt store magnetfelt. Disse kan igjen indusere spenninger (støy) på antennekabel eller høyttallerkabler. Pakk ballasten inn i aluminiumsfolie. Legg signalkabler og gjerne høyttallerkabler et lite stykke unna alt annet.

Jeg er forøvrig meget godt fornøyd med radioen i Kenwood (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8480&katid=2&mid=m436&id=&vn=736). Men eneste sammenligningsgrunnlaget i samme bil er en 20 år gammel kassettspiller så det er litt tynt kanskje :)

Steen
10/04/11, 11:53
Kan anbefele Alpine :)
Storfornøyd med min spiller!
Har også en sony i en annen bil, skurrer og er dårlig lyd på radioen på den.

gaupe
10/04/11, 12:14
Blaupunkt har jo alltid vore rekna son best på radio. Men Alpine skal visst også vere svært gode.

Psycho-look
11/04/11, 11:45
Alpine uten tvil !

roarrr
12/04/11, 22:33
Blaupunkt har jo alltid vore rekna son best på radio. Men Alpine skal visst også vere svært gode.

Stemmer det, det trodde jeg også, til jeg fant ut at nyere Blaupunkt er Kina spillere, elendige radioer.
Nå gjelder dette de billigere variantene, de dyrere kanskje er tyske, men er ikke sikker.
Synd at et merke som Blaupunkt, blir (mis)brukt slik.

Er dog enig i at Volvos original spiller har bra radio-deler, men er de ikke et Alpine produkt ??

PekaillVolvo
12/04/11, 23:54
Har de forskjellige merkene begynt med DAB-radioer?

Roy
14/04/11, 19:14
Kenwood har i alle fall èn: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9573&katid=11&mid=m436&id=&vn=736

850GLTsilver
19/04/11, 22:00
Stemmer det, det trodde jeg også, til jeg fant ut at nyere Blaupunkt er Kina spillere, elendige radioer.
Nå gjelder dette de billigere variantene, de dyrere kanskje er tyske, men er ikke sikker.
Synd at et merke som Blaupunkt, blir (mis)brukt slik.

Er dog enig i at Volvos original spiller har bra radio-deler, men er de ikke et Alpine produkt ??


Er muligens ALPS eller Mitsubishi som har bygget de.
Volvo har fått bygget radioer litt her og der. Men alltid etter hva Volvos folk har diktert.

Blir litt samme sak med Blaupunkt.
Det er radioer bygget etter Blaupunkts anvisninger, og hvor den er produsert betyr mindre. Slik er dagens elektronikkporoduksjon.
Alt henger på oppdragsgivers kontrollrutiner på hvordan produsentene faktisk bygger sakene. (Skal dog innrømme at jeg ikke har hørt Blaupunkt de siste par årene, så hvordan kvaliteten faktisk er skal jeg ikke si noe om.)

roarrr
24/04/11, 06:55
Fikk prøvd dette i praksis på nytt nå i påska, da jeg kjøpte en 945, men Blaupunkt San Remo spiller i, og verre mottak må du lete etter.

Virker som om du må ha senderen som nabo, for å få denne radioen til å virke skikkelig.
Satte inn en billig Sony, og...vips, så fungerer alt perfekt.

Mitt råd er å styre langt unna alt Blaupunkt, iallefall de billige spillerne, og velge noe bra, antar at de fleste kjente merker har OK radioer, men holder en knapp på Alpine.
På 945`n så skulle jeg ha noe billig og bra, derfor Sony.

Wakdar
24/04/11, 08:26
Jeg har kommet frem til at Alpine også er noe av det beste man kan få. ;)

850GLTsilver
28/04/11, 09:02
Fikk prøvd dette i praksis på nytt nå i påska, da jeg kjøpte en 945, men Blaupunkt San Remo spiller i, og verre mottak må du lete etter.

Virker som om du må ha senderen som nabo, for å få denne radioen til å virke skikkelig.
Satte inn en billig Sony, og...vips, så fungerer alt perfekt.

Mitt råd er å styre langt unna alt Blaupunkt, iallefall de billige spillerne, og velge noe bra, antar at de fleste kjente merker har OK radioer, men holder en knapp på Alpine.
På 945`n så skulle jeg ha noe billig og bra, derfor Sony.

Har for øyeblikket blaupunkt i min bil, og bedre mottsak har jeg ikke opplevd så langt i bil. KANSKJE med unntak av et Nakamichi-sett på 80-tallet. 1200 et eller annet het anlegget. Mobile Fidelity kalte de det selv, og jeg har til dags dato ikke hørt bedre anlegg i bil.....
Men at SanRemo må ha senderen som nærmeste nabo høres pussig ut. Er antenna koblet til?

roarrr
28/04/11, 22:53
Har for øyeblikket blaupunkt i min bil, og bedre mottsak har jeg ikke opplevd så langt i bil. KANSKJE med unntak av et Nakamichi-sett på 80-tallet. 1200 et eller annet het anlegget. Mobile Fidelity kalte de det selv, og jeg har til dags dato ikke hørt bedre anlegg i bil.....
Men at SanRemo må ha senderen som nærmeste nabo høres pussig ut. Er antenna koblet til?

Antenna var koblet ja, byttet bare spiller, og alt ble mye bedre.
Eldre san Remo er nok et ekte Blaupunkt produkt, og de nyere er noe makkverk antagelig, finner ikke bedre forklaring.

PekaillVolvo
28/04/11, 23:22
Kenwood har i alle fall èn: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9573&katid=11&mid=m436&id=&vn=736

Den så ikke dum ut, nei... Har hørt litt på NRK Gull med hus-daben og litt ergerlig at den ikke er å høre om nettene jeg kjører avisene ut osv... Skal vurdere den der, gitt...

850GLTsilver
18/05/11, 04:19
Installerte SC805 nå.
Jepp, den er knallgod. Konkurerer fint med Blaupunkten som nå gikk ut.
Har dog "standard" Japanfeil på RDS, der Blaupunkten var "rock steady":
Ved mange alternative frekvenser så har SC805 tendenser til å være innom fremmede kanaler før den hopper tilbake til det programmet man hører på.
Særlig når man som meg benytter meg av "regional"-innstillingen.
Et must når man på sin vei til jobb passerer omtrent 4-5 forskjellige "lokal"-sendinger på NRKP1. (Får inn Hedemark, Buskerud, Telemark, Oslo Østfold og enda et par)

Men utover det så syns jeg SC805 er et greit apparat.

850GLTsilver
18/05/11, 04:21
Installerte SC805 nå.
Jepp, den er knallgod. Konkurerer fint med Blaupunkten som nå gikk ut.
Har dog "standard" Japanfeil på RDS, der Blaupunkten var "rock steady":
Ved mange alternative frekvenser så har SC805 tendenser til å være innom fremmede kanaler før den hopper tilbake til det programmet man hører på.
Særlig når man som meg benytter meg av "regional"-innstillingen.
Et must når man på sin vei til jobb passerer omtrent 4-5 forskjellige "lokal"-sendinger på NRKP1. (Får inn Hedemark, Buskerud, Telemark, Oslo Østfold og enda et par)

Men utover det så syns jeg SC805 er et greit apparat.