PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp med feilkoder! Er i Oslo nå.



Chrome
09/04/11, 15:20
Bilen min (04 Volvo V70R AWD) viser i dashbordet varsel om nedsatt motorkraft, og har merkbart redusert motorkraft.

Dette startet med at klimakompressoren skar seg på vei inn i Oslo i går og multireima røyk og tok med seg hjul på dynamo og servo.
Redningsbilen fra NAF kjørte meg til Enerhaugen Bil, som har fått skiftet og reparert alt for meg, slik at bilen går an å kjøre med, men de sier de fant ingen feilkoder etterpå, selv om bilen fortsatt varsler nedsatt motorkraft.

Trenger eg en OBD ll leser som på 850'en?

Er det noen som kan hjelpe meg med dette i Oslo eller omegn i dag eller i morgen? Må kjøre hjem til vestlandet i morgen..

aarnes
09/04/11, 18:17
PM sendt...

OleIdole
10/04/11, 10:37
Hvordan gikk det med denne saken ?

aarnes
10/04/11, 10:51
Chrome er på vei hit nå :-)

OleIdole
11/04/11, 06:31
Gi oss en update på hvordan det gikk !! :D Må alltid hjelpe en Volvo i nød!! ;D

aarnes
11/04/11, 08:17
Heller dårlig!

det vises "Motorkraft redusert" i kjørecomputer.
Leste ut feilkoder med VIDA, og den sier :

ECM-9530 gaspedallägegivare for lågt signal

Forsøkte å slette den, men den kommer tilbake.
Forsøkte med en annen gasspedalgiver, men det hjalp ikke.

SÅ bilen er tilbake på verkstedet som gjorde jobben i håp om at de finner ut hva som er feill.

Det som skjer er at når man trår på gasspedalen så skjer det omtrent ingen ting, og bilen er i nødmodus.

Forsøkte å måle med forskjellige diagnosetester i VIDA, og på en digital test så gjorde det ingen utslag på pedalen.

gunnargt
11/04/11, 10:10
Hadde du feilkode på kjøleviften til bilen også?

aarnes
11/04/11, 11:06
Nei - kun den som står over.
Og det er forøvrig en permanent fel. ikke intermittent.

Nå kjørte Chrome bilen hjem igår kveld, og kom seg heldigvis hjem, men vi kan jo fortsette å forsøke å hjelpe han med å løse problemet.
er jo trossalt en V70R 04 vi snakker om;)

gunnargt
11/04/11, 11:26
Ok bare lurte. For er en sikring som går til det digitale signalet fra pedalen som også går til kjøleviften og da får du feilkoden du hadde + at den oppfører seg også likt. Er da i tilfelle sikring 8 i sikringsboksen i motor-rommet



Edit: Så nå også at ac-kompressor hadde skjært seg for han og den sikringen går også til koblingen på ac-kompressoren,så bytt sikring så tenker jeg bilen blir flott igjen

aarnes
11/04/11, 12:18
Fikk sms fra han nå:

Sikringen var gått, og den ble byttet.
meldingen forsvant...ser ut som det var problemet

gunnargt
11/04/11, 12:42
Så flott. Vært borti den feilen noen ganger selv :)

aarnes
11/04/11, 12:46
Skulle hørt med deg igår da Gunnar ;)
Holdt på i mange timer med feilsøking her igår..

OleIdole
11/04/11, 14:02
Happy ending ?? :D Bra jobbet aarnes & gunnargt!!

aarnes
12/04/11, 08:09
Jepp Happy ending nå tror jeg :p

Chrome
14/04/11, 14:27
Det ble en Happy ending for bilen ja.. ;-) Tusen takk for fantastisk god hjelp Aarnes og alle andre som hjalp til.. ;-) Godt å vite at det finnes Volvointeresserte over hele landet som kan hjelpe når slikt skjer.. ;-)

Så får jeg nok skrive en reklamasjon til forhandleren og se om ikkje dette kan få en Happy ending økonomisk også, for bytte av ac-kompressor, multireim, og alt annet som disse tok med seg ble en dyr affære så kort tid etter at jeg kjøpte bilen.. ;-)

aarnes
14/04/11, 14:35
:-)
Synd vi ikke fikk ordna den i Oslo.
kunne gjerne tenkt meg å testa en R ;)

Ja jeg syns du skal sende en klage til forhandler.
Det var jo flere ting som ikke var på langt nær bra, og så mye kostnader, etter to uker, det er helt feil.

Håper det løser seg, og post gjerne utfallet her :)