PDA

Vis full versjon : Ulyd i ac kompressor ?? v70



nordan27
08/04/11, 20:16
Virker som det er ulyd i airkondition kompressor ,når magnetkoblingen slår inn kommer det en ekstra lyd kan høres ut som lagerlyd hvor mye kan det støye , eller skal det komme lyd fra kompressoren når den går? og hvor farlig er det å kjøre med ?

angerman
08/04/11, 20:45
skiftet mange kompressorer på de eldre v70n ja. ender med fult havari,det har skjedd mange ganger. så det er greit og ordne før dynamo reima går inn i registeret og forårsaker fult motor havari.

nordan27
08/04/11, 21:20
Hmm ja det er jo eldre bil 2004 modell har gått 228000km , er det like greit å skifte til en ny kompressor , eller brukt? vet kansje ikke vilken stand en brukt er eller...
noen tips hvor det er grei pris på kompressor vis ny??

Rasp
09/04/11, 13:01
Virker som det er ulyd i airkondition kompressor ,når magnetkoblingen slår inn kommer det en ekstra lyd kan høres ut som lagerlyd hvor mye kan det støye , eller skal det komme lyd fra kompressoren når den går? og hvor farlig er det å kjøre med ?

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4131

nordan27
09/04/11, 19:38
takk for linken den var bra!! så det er kun lageret i fri hjulet som uler??! jeg som trodde det var inne i selve kompressoren? er det riktig, det jeg mener?? alså kun frihjul og normalt ikke inne i kompressor??? eller forklart bedre ,brukes lageret for frihjulet bæde når den er i inngrep og i fri??

Rasp
09/04/11, 20:55
takk for linken den var bra!! så det er kun lageret i fri hjulet som uler??! jeg som trodde det var inne i selve kompressoren? er det riktig, det jeg mener?? alså kun frihjul og normalt ikke inne i kompressor??? eller forklart bedre ,brukes lageret for frihjulet bæde når den er i inngrep og i fri??

Det var det hos meg iallefall, fikk tersa av hjulet jaffal på eit vis,jeg løyste dynamo og tok den bort åso løyste jeg ac-komp og fikk vri den opp slik jeg kom til hjulet(kan vere greit å ha eit par hender til som holder) og da slapp jeg å løyse av rør/slanger på ac!

kan legge til att dette var på en 2003 mod 2,4D v70

nordan27
10/04/11, 16:07
Men min kompressor bråker bare når innslaget står inne (kompressor går) det er ingen ulyd når frihjulet ikke er innkoblet ?? er det lager inne i selve kompressorn som har tatt kvelden da?? beklager jeg blir litt forvirret om ulyden bare kommer fra selve frihjulet utvendig eller inne i kompressorn er det inne i kompressorn må jeg helt klart skifte hele sulamitten det blir jo en annen pris selv om jeg hjør det meste selv :-( ?? veldig viktig for meg å vite vettu :-)

cortinaterje
10/04/11, 19:32
Av med reima - nøkkelen i radiohakket - AC i av stilling. Så går du frem og snurrer på hjulet på AC kompressoren. Om lagrene i hjulet er dårlige hører du det.
:)

nordan27
10/04/11, 19:55
Takk da skal jeg prøve dette først :-)

Rasp
10/04/11, 20:04
Men min kompressor bråker bare når innslaget står inne (kompressor går) det er ingen ulyd når frihjulet ikke er innkoblet ?? er det lager inne i selve kompressorn som har tatt kvelden da?? beklager jeg blir litt forvirret om ulyden bare kommer fra selve frihjulet utvendig eller inne i kompressorn er det inne i kompressorn må jeg helt klart skifte hele sulamitten det blir jo en annen pris selv om jeg hjør det meste selv :-( ?? veldig viktig for meg å vite vettu :-)

dette var på min gamle bil så jeg husker litt dårlig, men mener det var en lyd hele tiden med meg

Tom K
10/04/11, 20:26
Har også en ulelyd i ac pumpa, blir værre når jeg slår på ac