Vis full versjon : Ulyd i ac kompressor ?? v70
Virker som det er ulyd i airkondition kompressor ,når magnetkoblingen slår inn kommer det en ekstra lyd kan høres ut som lagerlyd hvor mye kan det støye , eller skal det komme lyd fra kompressoren når den går? og hvor farlig er det å kjøre med ?
skiftet mange kompressorer på de eldre v70n ja. ender med fult havari,det har skjedd mange ganger. så det er greit og ordne før dynamo reima går inn i registeret og forårsaker fult motor havari.
Hmm ja det er jo eldre bil 2004 modell har gått 228000km , er det like greit å skifte til en ny kompressor , eller brukt? vet kansje ikke vilken stand en brukt er eller...
noen tips hvor det er grei pris på kompressor vis ny??
Virker som det er ulyd i airkondition kompressor ,når magnetkoblingen slår inn kommer det en ekstra lyd kan høres ut som lagerlyd hvor mye kan det støye , eller skal det komme lyd fra kompressoren når den går? og hvor farlig er det å kjøre med ?
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4131
takk for linken den var bra!! så det er kun lageret i fri hjulet som uler??! jeg som trodde det var inne i selve kompressoren? er det riktig, det jeg mener?? alså kun frihjul og normalt ikke inne i kompressor??? eller forklart bedre ,brukes lageret for frihjulet bæde når den er i inngrep og i fri??
takk for linken den var bra!! så det er kun lageret i fri hjulet som uler??! jeg som trodde det var inne i selve kompressoren? er det riktig, det jeg mener?? alså kun frihjul og normalt ikke inne i kompressor??? eller forklart bedre ,brukes lageret for frihjulet bæde når den er i inngrep og i fri??
Det var det hos meg iallefall, fikk tersa av hjulet jaffal på eit vis,jeg løyste dynamo og tok den bort åso løyste jeg ac-komp og fikk vri den opp slik jeg kom til hjulet(kan vere greit å ha eit par hender til som holder) og da slapp jeg å løyse av rør/slanger på ac!
kan legge til att dette var på en 2003 mod 2,4D v70
Men min kompressor bråker bare når innslaget står inne (kompressor går) det er ingen ulyd når frihjulet ikke er innkoblet ?? er det lager inne i selve kompressorn som har tatt kvelden da?? beklager jeg blir litt forvirret om ulyden bare kommer fra selve frihjulet utvendig eller inne i kompressorn er det inne i kompressorn må jeg helt klart skifte hele sulamitten det blir jo en annen pris selv om jeg hjør det meste selv :-( ?? veldig viktig for meg å vite vettu :-)
cortinaterje
10/04/11, 19:32
Av med reima - nøkkelen i radiohakket - AC i av stilling. Så går du frem og snurrer på hjulet på AC kompressoren. Om lagrene i hjulet er dårlige hører du det.
:)
Takk da skal jeg prøve dette først :-)
Men min kompressor bråker bare når innslaget står inne (kompressor går) det er ingen ulyd når frihjulet ikke er innkoblet ?? er det lager inne i selve kompressorn som har tatt kvelden da?? beklager jeg blir litt forvirret om ulyden bare kommer fra selve frihjulet utvendig eller inne i kompressorn er det inne i kompressorn må jeg helt klart skifte hele sulamitten det blir jo en annen pris selv om jeg hjør det meste selv :-( ?? veldig viktig for meg å vite vettu :-)
dette var på min gamle bil så jeg husker litt dårlig, men mener det var en lyd hele tiden med meg
Har også en ulelyd i ac pumpa, blir værre når jeg slår på ac
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.