PDA

Vis full versjon : [FERDIG] VCCN Autoslalom / SS1 @ Gardermoen Raceway 2012



Sider : 1 [2] 3

Zeeker
26/10/11, 16:58
jeg leser med stor forundring flere innlegg på denne tråden at noen synes "herjing"/"burning" o.l. bør tillates, "fordi det er slik man lærer å kjøre bil".???????????????????
Jeg tror imidlertid at om folk legger ned noen få tusenlapper i nye støtdempere(prioriteringssak) og prøver så godt de kan å kjøre ss1 så fort de kan/i samsvar med bilens kjøreegenskaper, vil være med på å utvikle førerne av bilene, slik at de virkelig blir bedre førere.
Er det virkelig noen som tror man blir en bedre sjåfør av å burne rundt i ring i tre minutter?????
Er det noen som er enige med meg, eller har jeg kommet i feil miljø?
Har vært med Impreza klubben på isbanekjøring mm og aldri opplevd noe lignende.

Hvis det er meg du sikter til så har du ikke skjønt hva jeg skriver :/

gnilrE
27/10/11, 07:45
Jeg skjønner ikke helt, veit ikke om dissa eldre folka?!!? HUSKER de har vert unge? kan vedde på at mange inne på dette forumet som har hatt bakhjulstrekk har herja. Og for min del herjer jeg ikke på vei eller noe sted som det ikke er "lov". Og bli tatt for noe sånt når man er 18 betyr bråk som alle vet. Men skal aldri gidde og kjøre på SS1 siden jeg ikke har understell da får heller værsting bila, og de med mye penger kjøre jeg kjører ikke. :)

gaupe
27/10/11, 07:52
Jeg skjønner ikke helt, veit ikke om dissa eldre folka?!!? HUSKER de har vert unge? kan vedde på at mange inne på dette forumet som har hatt bakhjulstrekk har herja. Og for min del herjer jeg ikke på vei eller noe sted som det ikke er "lov". Og bli tatt for noe sånt når man er 18 betyr bråk som alle vet. Men skal aldri gidde og kjøre på SS1 siden jeg ikke har understell da får heller værsting bila, og de med mye penger kjøre jeg kjører ikke. :)

Det har glidd ut totalt på autoslalomen, vi kjem til å konsekvent flagge ut bilar som ikkje er ute etter å køyre spor.

Det blir evt anledning til å gjere dette når autoslalomen er over.

Det er ingen vits i å stille opp med sveisa sperre og ein hengar full av vinterdekk på autoslalom.

gnilrE
27/10/11, 08:00
Det har glidd ut totalt på autoslalomen, vi kjem til å konsekvent flagge ut bilar som ikkje er ute etter å køyre spor.

Det blir evt anledning til å gjere dette når autoslalomen er over.

Det er ingen vits i å stille opp med sveisa sperre og ein hengar full av vinterdekk på autoslalom.

Jeg ser jo den, er ikke det. Er jo flere alternativ for de som vil herje også, bare man vil. Går jo også ann og gå sammen en gjeng og leie banen, for og ikke ødelegge for tidtaking. Eller så får vi selge volvon og kjøpe oss micra.

Zeeker
27/10/11, 12:02
Det har glidd ut totalt på autoslalomen, vi kjem til å konsekvent flagge ut bilar som ikkje er ute etter å køyre spor.

Det blir evt anledning til å gjere dette når autoslalomen er over.

Det er ingen vits i å stille opp med sveisa sperre og ein hengar full av vinterdekk på autoslalom.

Helt enig at det ikke skal være tullkjøring under tidtaking, men hvis det blir forbudt å leke litt etter at det er ferdig så kommer ikke jeg :/
Alle treff jeg har vært nedpå der har har hatt en seriøsitet under tidtaking (som er bra) , men når alle er ferdig med tidtaking har maaaange lekt seg i løypa.
Men det er bra vi diskuterer litt, for det bringer generelt for og imot og vi får bedre treff etterhvert :)

Svirre
27/10/11, 12:11
Helt enig at det ikke skal være tullkjøring under tidtaking, men hvis det blir forbudt å leke litt etter at det er ferdig så kommer ikke jeg :/
Alle treff jeg har vært nedpå der har har hatt en seriøsitet under tidtaking (som er bra) , men når alle er ferdig med tidtaking har maaaange lekt seg i løypa.
Men det er bra vi diskuterer litt, for det bringer generelt for og imot og vi får bedre treff etterhvert :)

Om du kun er interessert i å leike deg så finnes det skogsveier. Dette arrangementet er ment for å være sosialt og ha en dag hvor man tester kjøreerfaring og kjøretøyets egenskaper på en bane med tidtakning. Om man får lov til å ha en liten "spinnerunde" så er det opptil ledelsen å tillate da dette er under regi av VCCN. Syns det blir dumt å si at "hvis jeg ikke får lov til å spinne så gidder jeg ikke"...Spinne og sladde kan en gjøre så mye en vil før, etter og uttafor området hvor VCCN står som ansvarlig.

I tillegg så er dette en bane som ikke er lukket, MAO; vegtrafikkloven gjelder her.

Christian
27/10/11, 12:12
I tillegg så er dette en bane som ikke er lukket, MAO; vegtrafikkloven gjelder her.

Så du mener veitrafikkloven ikke gjelder på lukket bane?

Zeeker
27/10/11, 12:12
Jeg skjønner ikke helt, veit ikke om dissa eldre folka?!!? HUSKER de har vert unge? kan vedde på at mange inne på dette forumet som har hatt bakhjulstrekk har herja. Og for min del herjer jeg ikke på vei eller noe sted som det ikke er "lov". Og bli tatt for noe sånt når man er 18 betyr bråk som alle vet. Men skal aldri gidde og kjøre på SS1 siden jeg ikke har understell da får heller værsting bila, og de med mye penger kjøre jeg kjører ikke. :)

Dette er akkurat det jeg mener med at vi må la ALLE få kjøre, uansett bil (volvo så klart :D ) og pengebruk.. Blir så dritt lei de som skal mene at alle må ha en grom bil for å kjøre. Jeg starta sjøl med 242 og B19 på isen.
Det er forskjell på en jordebil og en bil som er helt grei stand. Det skjønner de fleste, så hvis alle bruker litt fornuft så slipper vi de bila.

Jeg synes også det er kjedelig å stå i kø når det er noen som driver å tullkjører i 15 min. Men da er det informasjon til føreren som mangler, eller at han gir beng, men da kan han få beskjed om å reise hjem.

gnilrE: Det er bare komme. I welcome you :)

Vi er nok alle enige,, sånn egentlig. Men vi er ikke enige læll. hehe

Zeeker
27/10/11, 12:15
Om du kun er interessert i å leike deg så finnes det skogsveier. Dette arrangementet er ment for å være sosialt og ha en dag hvor man tester kjøreerfaring og kjøretøyets egenskaper på en bane med tidtakning. Om man får lov til å ha en liten "spinnerunde" så er det opptil ledelsen å tillate da dette er under regi av VCCN. Syns det blir dumt å si at "hvis jeg ikke får lov til å spinne så gidder jeg ikke"...Spinne og sladde kan en gjøre så mye en vil før, etter og uttafor området hvor VCCN står som ansvarlig.

I tillegg så er dette en bane som ikke er lukket, MAO; vegtrafikkloven gjelder her.

Hehe..
Den er roger. Da skal jeg seriøst vurdere å ikke komme på Gardermoen når VCCN arrangerer.
Dessuten er er Gardermoen en bonus som mange ser frem til :) , for jeg kjører som mange andre på Vålerbana, Rudskogen og på isen, men jeg syns det er artig å teste bilen på autoslalom å. Men hvis vi skal ha en mentalitet der det ikke er lov til noen ting, og du må legge frem kvitteringer på kjøp av understell og motordeler så har vi sunket langt under det nivået og rykte Volvo-folk i realiteten har.

Svirre
27/10/11, 12:16
Så du mener veitrafikkloven ikke gjelder på lukket bane?

Kanskje litt dårlig formulert :rolleyes: men det jeg sku fram te er at den gjelder særklit på en åpen bane (slik jeg har oppfatta det). Litt forskjellige reglement fra Rudsskogen til Gardermoen's SS1 løype :p

gaupe
27/10/11, 12:16
Det er jo berre tøys at ein må ha ein feit bil for å køyre bra, er jo mange 100% orginale og relativt late bilar utpå, som køyrer bra tider. Det meste kjem ann på føraren, ikkje bilen.

Svirre
27/10/11, 12:19
Det er jo berre tøys at ein må ha ein feit bil for å køyre bra, er jo mange 100% orginale og relativt late bilar utpå, som køyrer bra tider. Det meste kjem ann på føraren, ikkje bilen.

Stemmer det. Så lenge det ikke er snakk om lange sletter hvor man kan oppnå høy hastighet så kommer mesteparten av på føreren! Hører folk som har 240 med B19 motorer syns det er dritgøy på bane. Selv har jeg ikke den sprekeste bilen selv, men er banekjøringa som er gøy :)

Svirre
27/10/11, 12:29
Hehe..
Den er roger. Da skal jeg seriøst vurdere å ikke komme på Gardermoen når VCCN arrangerer.
Dessuten er er Gardermoen en bonus som mange ser frem til :) , for jeg kjører som mange andre på Vålerbana, Rudskogen og på isen, men jeg syns det er artig å teste bilen på autoslalom å. Men hvis vi skal ha en mentalitet der det ikke er lov til noen ting, og du må legge frem kvitteringer på kjøp av understell og motordeler så har vi sunket langt under det nivået og rykte Volvo-folk i realiteten har.

Det rykte Volvo folket har kommer ikke til å forsvinne, men hvis rykte til VCCN blir dårlig så vil det bli vanskeligere å leie plass/bane.

Men som jeg har sagt tidligere; skjønner ikke hvorfor en skal klage over at en ikke får lov til å ha "frikjøring" når en får lov til å kjøre på bane fra før av. Om du ligger i en sving og kommer ut i sladd og fortsetter å holde sladder ut svingen så er det ingen som kaster deg av banen pga av det, men forskjellen skiller mellom det og herjing. Alle håper på at det kan være fri kjøring på banen, men slik jeg oppfatter det så ønsker VCCN å holde det litt under "kontroll". Litt herjing blir det, men ikke at det skal bli for mye av det.

Men når jeg drar på treff så syns jeg det er kjempeårleit å være sosial med andre entusiaster, og ikke om å kjøre å vise mest mulig HK og vise hvor mye en kan få bilen ut i sladd. Det er nå min mening.

Zeeker
27/10/11, 12:33
Det rykte Volvo folket har kommer ikke til å forsvinne, men hvis rykte til VCCN blir dårlig så vil det bli vanskeligere å leie plass/bane.

Men som jeg har sagt tidligere; skjønner ikke hvorfor en skal klage over at en ikke får lov til å ha "frikjøring" når en får lov til å kjøre på bane fra før av. Om du ligger i en sving og kommer ut i sladd og fortsetter å holde sladder ut svingen så er det ingen som kaster deg av banen pga av det, men forskjellen skiller mellom det og herjing. Alle håper på at det kan være fri kjøring på banen, men slik jeg oppfatter det så ønsker VCCN å holde det litt under "kontroll". Litt herjing blir det, men ikke at det skal bli for mye av det.

Men når jeg drar på treff så syns jeg det er kjempeårleit å være sosial med andre entusiaster, og ikke om å kjøre å vise mest mulig HK og vise hvor mye en kan få bilen ut i sladd. Det er nå min mening.

Da er vi nesten enige da :D

The Sven
27/10/11, 13:20
Bør jo være litt show for at det skal være gøy å se på.

gaupe
27/10/11, 13:35
Bør jo være litt show for at det skal være gøy å se på.

Hadde du jo møtt opp, så hadde du jo visst det ;)

Svirre
27/10/11, 13:43
Bør jo være litt show for at det skal være gøy å se på.

Litt show må det jo være :) Men vært kanskje litt dårlig på å poengtere det jeg mener. Det er å se forskjellen på herjing og show som du sier ;)

Ola Moen
27/10/11, 15:19
Jeg ble egentlig litt småforvirra av opplegget. Synes det var få som kjørte løypa på samme måte. :) Det var mye fin kjøring der ute, og gode rundetider:)

Zeeker
27/10/11, 15:47
Oj, ting tar litt av fra enkelte synes jeg.Jeg siterer:
"folk med mye penger og kvitteringer for påkostet understell".....?????????"
"hvis det blir regler man må følge så kommer ikke jeg noe mer"??????
Hva er dette for noe JOIK?????

En ung kar, jeg la merke til,(kjørte meget bra),og som kjørte en helt standard 240(bortsett fra 2,5 eksosanlegg) og en litt eldre kar, som kjørte en standard 240, hadde blant de beste runde tidene!!!!!Det var både blårøyk og brede sladder å se av disse to!!!
IMPONERENDE OG VIRKELIG ARTIG Å SE PÅ!!!! Det var også en 240 med en T5 motor som hver eneste gang han kjørte kjempet mot klokka og sine egne tider.
De kjørte langt bedre enn meg enda jeg hadde dobbelt så mye HK og i tillegg nye støtdempere + + +
Det handler ikke om HK/understell, det handler om sjåfør.
Skal man bli en god sjåfør, tror jeg man gjør lurest i å prøve rundene i sin helhet.(SS1)
Å se enkelte manøvrerte seg rundt banen på gode tider(med de bilene man hadde) synes jeg var særdeles god underholdning, og de spant rundt svingene så man fikk frem både tilstrekkelig blårøyk, samt at lukten av svidd gummi absolutt var tilstede.
Slutt å klag , det finnes regler for alle baner, også på Gardermoen raceway, om man liker det eller ei, så bør klubben følge dette reglement, ALTERNATIVET ER AT VI KAN STÅ I FARE FOR Å BLI NEKTET KJØRING I FREMTIDEN/LEIE AV BANEN!!!
ER DET DET VI VIL???????
NEI!!!!!!

Jeg kan ikke si meg mere enig.. men syns du ærlig talt at jeg kjørte som en tulling og ikke fulgte sporet?
Har det ikke blitt nevnt "skrotbiler" og dårlig understell her? og at disse helst burde holde seg hjemme?
Jeg er vel av den delen som har litt bedre enn std understell, uten at det er noe å skryte av. Men jeg blir irritert når jeg ser at noen ber andre holde seg hjemme pga "dårlig bil" Da kan jeg like gjerne være hjemme jeg og for jeg synes det er noe av poenget at alle skal få prøve seg, uansett bil.

Men igjen, vi mener det samme, men på litt forskjellige nivåer, og vi skal nok bli enige en dag :)

Zeeker
27/10/11, 18:07
Da er vi enige.
Jeg prata mye med deg på treffet btw :) Jeg kjørte hvit 242 (76mod) med halvbur & bøttestoler.
Jeg har trua på at det blir et bra treff neste gang

The Sven
27/10/11, 21:47
Hadde du jo møtt opp, så hadde du jo visst det ;)

Utifra bildene, så ser det ut som jeg burde møtt opp ja ;)

Holm: et godt innlegg som vi alle bør ta til oss :)

Zeeker
28/10/11, 19:26
ja, da husker jeg deg, du var en trivelig kar zeeker med ei søt dame som satt for det meste inni bilen din.(dessverre. . . .he he he)
Fin bil hadde du også.

Takk i lige måde med bilen :)

Hun er ikke frua mi, så der er vel beite grønt og fint og ledig. hehe

Ola Moen
28/10/11, 20:06
Hehe:)

Det blir vel Autoslalom til Våren igjen?
Eller ligger det no tanker og planer om autoslalom på snø/isbane? Det kunne vært moro det også:) Da hjelper det lite med mye motor. Da blir det mer understell, grep mot underlag, og sjåførferdigheter som gjør utslaget :) Da vil en heller ikke få problemstillinga rundt å svi gummi, og røyklegge banen ;)

Daniel V
28/10/11, 20:32
Til dere som tror at dere må ha dyr custombil for å kjøre på våre treff:

Ta en prat med Hassel her på forumet! :D Han kjørte under Rudskogentreffet i år fra morgen til kveld i sin 100% standard 240 med B230F! :D Han koste seg som jeg aldri har sett noen andre kose seg før på en bane :D Han hadde kanskje ikke den raskeste rundetiden, MEN han hadde en bil som holdt hele dagen uten problemer! :D

Er nok mange som har mye å lære av Hassel :) Man kan ha det ekstremt gøy uten å måtte tømme lommeboka! :)

A.Finstad
29/10/11, 20:30
føler meg litt truffet av noen av innlegga når det kommer til å svi gummi, men jeg kjørte i hvertfall i sporet å prøvde å kjøre tid litt tidlig på dagen, men bilen gikk bare rett fram så ga faen til slutt for det gikk ikke alike vell så da kjørte jeg heller tre runder med litt sladding før jeg kjørte av å latt neste mann komme til, men ble dratt av banen et par ganger bare etter en runde å det skjønner jeg ikke helt, men samma det hadde det artig jeg :p

Kjetil Krømcke
29/10/11, 21:55
føler meg litt truffet av noen av innlegga når det kommer til å svi gummi, men jeg kjørte i hvertfall i sporet å prøvde å kjøre tid litt tidlig på dagen, men bilen gikk bare rett fram så ga faen til slutt for det gikk ikke alike vell så da kjørte jeg heller tre runder med litt sladding før jeg kjørte av å latt neste mann komme til, men ble dratt av banen et par ganger bare etter en runde å det skjønner jeg ikke helt, men samma det hadde det artig jeg :p

Takk for underholdningen ihvertfall:)

Zeeker
30/10/11, 01:43
Jeg var selv en av de som brente av noen dekk,. Dette var riktignok helt på slutten av dagen da vi var igjen 10 biler kanskje.
Det har blitt luftet mange fornuftige tanker rundt det ene og det andre nå, og da kan det bare bli bedre neste gang :)

The Sven
30/10/11, 02:57
Det viktigste er at alle har det gøy :)

Espen Hveding Nordgård
30/10/11, 23:39
Og at vi alle er venner! :)

Zeeker
31/10/11, 02:03
Og at vi alle er venner! :)

Det er vi vettu :)

Per Turbo
31/01/12, 13:49
Til info så jobbes det med datoer for 2012, så følg med! :)

Biker4life
31/01/12, 14:29
Hei!

Jeg vurderer å melde meg inn igjen som betalende medlem. Men.. Er det mulighet for meg å kjøre på treff med min vopel ascona b? Det er kun karosseri som er opel, ellers er stort sett det andre volvo.. Motor osv.??

gaupe
31/01/12, 14:44
Hei!

Jeg vurderer å melde meg inn igjen som betalende medlem. Men.. Er det mulighet for meg å kjøre på treff med min vopel ascona b? Det er kun karosseri som er opel, ellers er stort sett det andre volvo.. Motor osv.??

Opel bil og Volvo motor er godkjent :)

paal-andre
31/01/12, 14:59
håper jeg har bil en av disse datoene da! bilen var ikke klar noen av gangene i fjor! :P enten så var det ombygging eller opppussing på tapetet når vccn hadde banekjøring ;D

Ola Moen
31/01/12, 15:31
håper jeg har bil en av disse datoene da! bilen var ikke klar noen av gangene i fjor! :P enten så var det ombygging eller opppussing på tapetet når vccn hadde banekjøring ;D
Du skal ha bil klar... Jeg skal prøvekjøre :p

paal-andre
31/01/12, 15:38
Du skal ha bil klar... Jeg skal prøvekjøre :p

haha. ja men da vet jeg hvilken garasje du skal stå i dagene før kjøring om bilen ikke vil bli klar ;D

Ola Moen
31/01/12, 16:01
Hmmm... Syns jeg begynner å få en finger med i flere klubb-biler enn jeg har tid til snart :p Hehe :)

Biker4life
31/01/12, 16:27
Opel bil og Volvo motor er godkjent :)

Kjempe bra :D

A.Finstad
01/02/12, 21:31
gleder meg allerede :D kommer til å være litt mere særiøs i år :p kommer til å prøve meg litt på tid å litt på lek :p

Erlend Dystland
01/02/12, 21:48
Du som kjørte sølvfarga 740 med Volans felger? :)

A.Finstad
01/02/12, 22:12
ja er nok det ja :p men nå har jeg skifta bak aksel for jeg røyk en stikk aksel så når får jeg den så vidt ut på glatta :p er for bra diff i den :p bare differ over alt :p så tenkte å prøve med litt på tid kjøring til sommern ;)

Erlend Dystland
01/02/12, 22:50
Haha, regna med det siden det ble nevnt at du "lekte" deg på banen, og den eneste jeg så på banen som lekte seg etter beskrivelsene var vel den sølvfargede 740n :p
Satser på å få se bilen i aksjon under neste Autoslalom, var artig å se den leke seg litt :p
Har en del bilder fra bilen også om du vil ha :)

Forresten, ikke intressert i å selge de Volans felgene da? :)

Christian
01/02/12, 22:59
Jeg stiller sterkere med forhåpentligvis friskmeldt v8volvo!

A.Finstad
01/02/12, 23:27
Haha, regna med det siden det ble nevnt at du "lekte" deg på banen, og den eneste jeg så på banen som lekte seg etter beskrivelsene var vel den sølvfargede 740n :p
Satser på å få se bilen i aksjon under neste Autoslalom, var artig å se den leke seg litt :p
Har en del bilder fra bilen også om du vil ha :)

Forresten, ikke intressert i å selge de Volans felgene da? :)

Var vell flere som lekte seg både mindre å mere en meg, men sånn er det :p

Å nei skal ikke selge dem! for trenger dem med nye bakstillinga skal på en mk2 til 2013 sesongen ;)

Forresten kan du godt sende bilder til arnefg(surre a)gmail.com

Sveinung
04/02/12, 21:41
Dette høres gøyalt ut. Bra initiativ!

Steen
04/02/12, 22:53
Er gøy også! :D

Zeeker
04/02/12, 22:58
Jeg er kjempeklar.
Regner med at datoene spretter ut så fort de er klare :)

E.Winjum
05/02/12, 00:42
Ut mot høsten skal jeg prøve ut 240'n min :) Den skal stå ferdig før snøen kommer og må seff prøves ut på tørra :)) Gleder meg til alle treffa framover :)

Per Turbo
20/02/12, 12:50
Førstepost oppdatert med datoer!

:D

Zeeker
20/02/12, 13:14
Konge !
Jeg er mer enn klar :D

Kjetil Krømcke
20/02/12, 18:01
Gleder meg:)

a|ex
20/02/12, 20:50
Kjøring fra 10.00 til 20.00 ja. Da er det ihvertfall helt 100% sikkert at en del får kjørt i filler bilene sine :D

Texascom
20/02/12, 20:56
Da skal jeg kjøre litt jeg også!! :D
Lufte litt femma med skikkelig lyd :)

gaupe
20/02/12, 21:58
Kjøring fra 10.00 til 20.00 ja. Da er det ihvertfall helt 100% sikkert at en del får kjørt i filler bilene sine :D

Det er jo derfor vi har rabattar på volvodelar :D

Svirre
20/02/12, 22:06
Jeg har 4 sjangser for å komma meg dit i år også :p Inderlig håpe at det er bedre marginer i år :p

a|ex
21/02/12, 00:00
Da skal jeg kjøre litt jeg også!! :D
Lufte litt femma med skikkelig lyd :)

Da må vi nesten få ordna et lite improvisert dragrace på tampen og da.. ;) :D

Christian
21/02/12, 00:23
Da må vi nesten få ordna et lite improvisert dragrace på tampen og da.. ;) :D

Det tror jeg det er fler som har lyst til. :p

Per Turbo
21/02/12, 00:43
Kjøring fra 10.00 til 20.00 ja. Da er det ihvertfall helt 100% sikkert at en del får kjørt i filler bilene sine :D

Du kommer vel neppe før i 17 tiden uansett.. :D

a|ex
21/02/12, 02:13
Sånn jeg unngår å bli kredittslave hos deg det da vøttø ;)

A.Finstad
21/02/12, 19:19
gleder meg som en unge til å kjøre igjen :D prøve å få tak i noen litt mere aggressive dekk i år sånn at det går an å kjøre litt tider ;)

Per Turbo
21/02/12, 20:26
Sånn jeg unngår å bli kredittslave hos deg det da vøttø ;)

Ehh.. en viktig detalj har du glemt, du må handle i Drammen før du kan bli kredittslave hos meg. :) Ikke fly utpå landet som du driver med :)

a|ex
21/02/12, 20:45
Får ser hva vi får til i løpet av våren da veitu :D Men på krita blir det nok ikke...hehe.

Christian
08/04/12, 21:53
Blir 940 Turbo på meg iår.. Eller hvertfall på første treffet. :p

Ola Moen
09/04/12, 03:33
Vet da pokker om jeg rekker å bli ferdig engang jeg.. :( Dro på litt mer jobb enn først planlagt. Da får jeg i såfall ta en snarvei, og blåse i å skifte ut B230F motoren med noe annet før neste runde med Autoslalom.

gaupe
09/04/12, 09:33
Vet da pokker om jeg rekker å bli ferdig engang jeg.. :( Dro på litt mer jobb enn først planlagt. Da får jeg i såfall ta en snarvei, og blåse i å skifte ut B230F motoren med noe annet før neste runde med Autoslalom.

B230f funkar bra til slikt, det har turbo_k bevist.

Ola Moen
09/04/12, 09:36
Ja.. Kjetil kjørte bra ifjor han :)
Jeg prioriterer understell før motor som før. Hjelper ikke mye mer power om en ikke klarer å plassere det i bakken.

Texascom
09/04/12, 18:30
Kan ikke stille på det første treffet allikevel..

Rockeren
10/04/12, 13:48
Detta hadde jo vært morro å få med seg.. Rekker ikke første autoslalomen, men får satse på at det klaffer på en av de andre. Må ha motor i 850'n først og få luka ut alle mulige feil og svakheter.. :)

H.Ihle
10/04/12, 15:41
satser på å kjøre, med noe veldig orginalt og kjedelig:p

a|ex
11/04/12, 00:06
Kan ikke stille på det første treffet allikevel..

Fått prestasjonsangst av oppgjøret med en "T5-R"? ;)

trulskromke
11/04/12, 18:26
Får se om ikke man tar turen inn for å glo litt:)

Texascom
11/04/12, 19:57
Dagens eller?? Nei, er busy med jobb og siden jeg skal til ATM og bikke 400++ helga etter ;)

The Sven
11/04/12, 21:09
Prøver å møte 21. for å se på på trygg avstand :)

Zeeker
11/04/12, 21:41
Jeg er heftig ovebevist om at 242'n skal få kjørt seg denne dagen :D

A.Finstad
11/04/12, 21:50
kommer nok til å prøve å dytte kjærringa utpå med stasjonsvogna på en av treffa, men det er bare hvis det blir nye dempere i løpet av sommeren :p

The Sven
11/04/12, 21:52
Jeg er heftig ovebevist om at 242'n skal få kjørt seg denne dagen :D

Kanskje det går an å få sitte på en runde, for en stakkar som ikke har bil som går innunder reglementet denne dagen? :)

Christian
11/04/12, 21:52
Jeg har fått ny clutch til 940'en idag, den skal byttes til helga. Bilen er snart klar!

Zeeker
11/04/12, 22:57
Kanskje det går an å få sitte på en runde, for en stakkar som ikke har bil som går innunder reglementet denne dagen? :)

That can be arranged :D

Er det noen som har vet hvor mange som kommer btw? eller må vi bare vente å se?

Zeeker
11/04/12, 23:25
Du må bare komme bortom å hilse på :D Jeg vet ikke hvem du er.. hehe

Svirre
11/04/12, 23:37
Blir vel å se meg :) Men i japseblekk...

The Sven
11/04/12, 23:40
Du må bare komme bortom å hilse på :D Jeg vet ikke hvem du er.. hehe

Jepp skal gjøre det! Mulig jeg får med apex'n og, han kjenner deg sier'n :) Som slik ice-breaker hehehe

Zeeker
11/04/12, 23:46
Jepp skal gjøre det! Mulig jeg får med apex'n og, han kjenner deg sier'n :) Som slik ice-breaker hehehe

Bare morro hvis du får med Apex'n. (HØRER du Geir.. Du har å møte opp.. hehehe)
- Ta med R'n å bli med å kjør :D -

Ola Moen
12/04/12, 01:11
Et steg nærmere nå ihvertfall ;)

a|ex
13/04/12, 01:42
Dagens eller?? Nei, er busy med jobb og siden jeg skal til ATM og bikke 400++ helga etter ;)

Pfffft tør ikke stille til drag før du har "nitro" på tanken du ;) Du får høre om du ikke kan få med sånne blå flammer ut av eksosen som lamborghini aventador da.. ;)

Texascom
13/04/12, 06:04
Kan stille med R-oppsett også jeg, altså 300HK og 400NM... ;)
Du har jo bare en gammel automatbil fra 01 ;P

oppeez
13/04/12, 07:22
Skal definitivt dit den 21. hvis det blir fart i 740'n til den tid :)

a|ex
13/04/12, 13:47
Kan stille med R-oppsett også jeg, altså 300HK og 400NM... ;)
Du har jo bare en gammel automatbil fra 01 ;P

Sant det, du bør jo være overlegen da..;)

A.Finstad
15/04/12, 21:29
blir ikke noen få timer på meg en gang denne første gangen desverre :( jobber til fire å skal i bursdag kl fem så det kresjer godt :(

Espen Hveding Nordgård
15/04/12, 21:30
Prioriteringer, Arne! :p

A.Finstad
15/04/12, 22:37
jobben er litt vanskelig å få gjort noe med da jeg trenger penga å du veit godt hvordan det er med penger å sånt dritt hos meg å bursdagen er til bestevennina til kjærringa så må nesten væra med ditt å da hu er sammen med en av mine beste kamerater :p

E.Winjum
17/04/12, 13:05
Mye mulig jeg kommer en tur i grå metallic 240 med prøveskelter :P Hadde vært artig å teste delebilen en liten tur før den skal slaktes :P
Jeg fikk høre at bursdagen starta 7 jeg da Arne :P Skal høre med hu når det starter jeg ^^

Wangen
17/04/12, 23:35
Kan jeg ta med meg to kamerater eller må de betale for å komme inn? Skal ikke kjøre (240 turbodiesel..). Hvis noen trenger noen deler forresten er det bare å skrike ut så kan jeg ta med. Har ZF kasser, flere motorerer og mye mye mer på lager;)

volvoRsport
18/04/12, 08:10
Kan jeg ta med meg to kamerater eller må de betale for å komme inn? Skal ikke kjøre (240 turbodiesel..). Hvis noen trenger noen deler forresten er det bare å skrike ut så kan jeg ta med. Har ZF kasser, flere motorerer og mye mye mer på lager;)

Det er kun kjøring for ikke-medlemmer som koster noe.

a|ex
18/04/12, 10:05
Meldt én varmegrad og regnvær lørdag formiddag på Gardermoen...blir det gjennomført treff uansett?

Zeeker
18/04/12, 11:24
Kan jeg ta med meg to kamerater eller må de betale for å komme inn? Skal ikke kjøre (240 turbodiesel..). Hvis noen trenger noen deler forresten er det bare å skrike ut så kan jeg ta med. Har ZF kasser, flere motorerer og mye mye mer på lager;)

Det er gratis å se på :D Bare ta med kompisene dine du

Zeeker
18/04/12, 11:26
Meldt én varmegrad og regnvær lørdag formiddag på Gardermoen...blir det gjennomført treff uansett?

Vi kjører vel uansett? Morro er det læll :D

Per Turbo
18/04/12, 11:49
Vi kjører på, er flere som er klare for å gasse litt nå så :)

MEN TA MED GODT OG VARMT TØY! For kaldt blir det...

gaupe
18/04/12, 13:25
Vi kjører på, er flere som er klare for å gasse litt nå så :)

MEN TA MED GODT OG VARMT TØY! For kaldt blir det...

Blir vel mykje pølser og kaffi då :)

a|ex
18/04/12, 16:35
Glattkjøringsbane tenker jeg, saltbilen har vel ikke vært utpå der ;)

H.Ihle
18/04/12, 18:16
rekker ikke få 242'n klar på grunn av detta været.. men får se om jeg ikke finner på noe annet lurt;)

Per Turbo
18/04/12, 18:32
Er godt oppkjørt når du kommer i 17 tiden Alex, ikke vær redd for det ;)

The Sven
18/04/12, 18:45
Er godt oppkjørt når du kommer i 17 tiden Alex, ikke vær redd for det ;)

Roy har engasjert en Scania med salteaggregat fra SVV som kjører noen runder på morran for sikkerhets skyld...

Per Turbo
18/04/12, 18:47
Ja det hadde jeg ikke blitt overrasket over.. :p

Erlend Dystland
18/04/12, 19:29
Satser på at jeg vil være på plass igjen i år med kamera, som i fjor :)
Ser frem til en kjempetrivelig dag med mye Volvo og mange folk med felles interesser :)

a|ex
18/04/12, 20:52
Er godt oppkjørt når du kommer i 17 tiden Alex, ikke vær redd for det ;)

Hehe ;)

Zeeker
18/04/12, 21:56
Jojo.. jeg prøvde etter beste evne tydeligvis å drepe motoren min i dag.. (ikkje bra)
Håper fortsatt på at jeg kan stille på lørdagen. (mere kan leses i tråden min (http://forum.vccn.no/showthread.php?23995-Zeeker-s-Volvo-242-76-B230FT-Megasquirt-3-eXtra-Turbobanditen-TB60-03-Ajden-r%C3%B8r/page25))

Kjetil Krømcke
19/04/12, 17:32
Jeg stiller, dum som jeg er, for her hjemme er det meldt sol, På gardermoen er det meldt regn, men men.

Zeeker
19/04/12, 18:06
Det er riktig innstilling det :D

andersg
19/04/12, 19:29
Vi tar med været fra Vestfold. Sålangt jeg ikke må legge om til vinterhjul blir jeg nok å se. :) Med tidenes dustepassform på felger kommer dere til å høre mer dekksubb enn motor, men. Jædæ jædæ. Må jo knekke banejomfrudommen når det er gratis!

Kjetil Krømcke
19/04/12, 19:33
Vi tar med været fra Vestfold.

Jeg har kule ;)

Svirre
19/04/12, 20:51
Gleder meg som en gud til å møte nå! Stiller opp med japan's råeste rasar-automobil, so beware! :O

Ola Moen
19/04/12, 21:27
Får en kjøre noe annet enn Volvo da? ;) mulig jeg kunne lånt meg en bil å kjørt litt ;) Om fyren er keen på å slippe den ut av garasjen i utrygt vær :p

Christian
19/04/12, 23:52
Vi tar med været fra Vestfold. Sålangt jeg ikke må legge om til vinterhjul blir jeg nok å se. :) Med tidenes dustepassform på felger kommer dere til å høre mer dekksubb enn motor, men. Jædæ jædæ. Må jo knekke banejomfrudommen når det er gratis!

Sleng på vinterhjula så kan du sladde ivei!

Daruu
20/04/12, 01:33
Fortsatt ikke fått 240'n igjen fra lakk, så jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke rekker første treff ihvertfall :p

Kommer sterkere tilbake senere i år!

Christian
20/04/12, 11:40
Vi kjører fra tønsberg ved 10-10.30 tiden imorgen formiddag hvis noen vil henge på.

Kjetil Krømcke
20/04/12, 11:53
kan vi si ca 10:30 på statoil v/kopstad da eller, så kan alle som vil møte opp der:)

Christian
20/04/12, 12:55
Høres ut som en plan. :)

Per Turbo
20/04/12, 13:21
Fredric Aasbø har bedt pent om å få teste litt på banen i morgen, i forkant av en filminnspilling til uka, så da får de som dukker opp se drifting på profft nivå! :D

Wangen
20/04/12, 13:33
Fredric Aasbø har bedt pent om å få teste litt på banen i morgen, i forkant av en filminnspilling til uka, så da får de som dukker opp se drifting på profft nivå! :D

Når skal han kjøre?

Per Turbo
20/04/12, 13:39
Ikke noe bestemt tid, utpå dagen en gang. Verdt å få med seg!

Ola Moen
20/04/12, 15:05
Kompisen var ikke så sugen på å slippe ut M3 Cecotto'en i utrygt vær desverre, så da blir det ikke noe kjøring på meg :)

Turbo_K
20/04/12, 15:24
Kompisen var ikke så sugen på å slippe ut M3 Cecotto'en i utrygt vær desverre, så da blir det ikke noe kjøring på meg :)

Hadde ikke villet kjørt den heller jeg om jeg var deg. Skal du satse litt så går det med noen kjegler innimellom, og det setter sine spor på både bil og felger...

trulskromke
20/04/12, 16:15
Blir nok å ta turen innover rundt klokka 2:)

Wrasko
20/04/12, 16:46
Hvordan blir det med tidtaking?
Og hvordan blir det om en bil har 2 sjafører? (tenker med tanke på tid)

Ola Moen
20/04/12, 17:01
Hadde ikke villet kjørt den heller jeg om jeg var deg. Skal du satse litt så går det med noen kjegler innimellom, og det setter sine spor på både bil og felger...
Sant nok :D Herpa en av de tredelte BBS felgene der, eller den frontleppa der så ville det blitt månelyst :p Men til sånn kosekjøring er det jo greit å lufte den litt :) Uskrudd orginalbil med 88000km på tellern :) produksjonsnr 476 av 505 produserte eksemplarer :) Er nesten det samme hva slags bilmerke det er når det er snakk om sjeldne eksemplarer :) Moro lell :)

a|ex
20/04/12, 17:09
Men redskapen ER til for å brukes, bare spør mister Østlien her inne ;)

Ola Moen
20/04/12, 17:21
Det får bli opp til han ;) Nå er ikke akkurat det han har noen sjelden uskrudd orginalbil heller :)

a|ex
20/04/12, 17:55
Delte meninger om hvor sjelden den er trur jeg :)

Spent på været imårra da...

henrik940
20/04/12, 18:11
Kos dere i 2-3 grader og regn :P

Zeeker
20/04/12, 20:20
Kos dere i 2-3 grader og regn :P

Ikke så negativ nå :D
Blir nok en konge dag uansett.. 242'n er ferdig pakka :)
* Mangler bare paraplyen *

The Sven
21/04/12, 07:26
Nå er det meldt mye mindre nedbør enn tidligere, ser ut til at det kan bli snev av tørr asfalt i dag??? :D

andersg
21/04/12, 07:43
Oh yeah! Kommeru eller?

Wrasko
21/04/12, 07:59
Mange som blir å komme med originale biler eller?

gaupe
21/04/12, 08:14
Mange som blir å komme med originale biler eller?

Orginale bilar kjem til å gjere det omtrent like greitt i dag :)

Kjetil Krømcke
21/04/12, 08:18
Mange som blir å komme med originale biler eller?

Jeg kommer med original bil:)

Per Turbo
21/04/12, 08:22
Litt nedbør og sol omhverandre her nå, men bar og våt asfalt :)

Ha trua! :)

Wrasko
21/04/12, 08:24
Jaja.. Jeg og en kompis dukker ihvertfall opp rundt 12 tiden med en hvit 93 244 med dekklåven felger, og utrolig dårlig lakk på venstre side. Er bare å si hei :)

Per Turbo
21/04/12, 08:52
1338
Førstemann er igang med testing :)

J.A.S
21/04/12, 09:09
argh.. skulle vert der å kjørt idag, men så passa det jo såklart med jobbhelga.. men kommer nokk en tur bort og titter etter jobb om dere skal holde på helt til 2000. =)

Texascom
21/04/12, 09:12
Her er det snø!
Men jobbing fra stua i dag, kos dere folkens!

Per Turbo
21/04/12, 10:23
Sol og opptørking på gang :)

Amundsen T5r
21/04/12, 10:36
Ser ut som det klarner opp på jessheimsia hvertfall:-)

Wangen
21/04/12, 11:29
Sol og opptørking på gang :)


Hørt noe mer ang. når fredric kommer?

Wrasko
21/04/12, 18:33
Han kom akkurat når jeg dro, typisk.. Var vel rundt 16-17.. Men det vet du vel, siden jeg så bil som det stod "Wangen" på :)


Jeg og en kompis kjørte en original hvit 244, hadde det gøy for det :)

Motstand
21/04/12, 19:05
Var du han med hjelm Wrasko?

Wrasko
21/04/12, 19:06
Vi var to som kjørte den bilen, han med svart mc hjelm var meg (han andre hadde halvhjelm)

Motstand
21/04/12, 19:15
Ahaa. Ja da var det deg/dere jeg så:p

Christian
21/04/12, 19:48
Dette var kremtreff gutta! Gikk knall for min del helt til akselen røyk. Værstinggutta har bilen på henger, idag var det meg og Aasebø. :p

Volvo-Lars
21/04/12, 20:04
Bare å få lagt ut no photos!

daihatsu93
21/04/12, 20:08
Synes det var en artig dag i dag jeg :)

Christian
21/04/12, 20:24
Kommer det en bildetråd?

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2256.jpg

The Sven
21/04/12, 20:53
Oh yeah! Kommeru eller?

Åja jeg kom :D Si ifra neste gang hvis du skal ha kjørt sund en bil :)

Takk til Per og Roy (og de som måtte ha hjulpet til) for et bra treff forresten, og en liten takk til værgudene også som ombestemte seg og gjorde det til en knalldag :)

Kjetil Krømcke
21/04/12, 20:58
Tusen takk for et kjempebra treff, hadde bra flaks med været også, jeg har laget en bildetråd, det er mye like bilder, men da kan de som vil ha bildene velge litt:) Legg gjerne til deres bilder/filmer der også:)

http://forum.vccn.no/showthread.php?41214-VCCN-Autoslalom-Gardermoen-Raceway-21-04-2012

Christian
21/04/12, 21:10
Si ifra neste gang hvis du skal ha kjørt sund en bil :)

Pass dere for han her altså, han kødder ikke..

The Sven
21/04/12, 21:36
Pass dere for han her altså, han kødder ikke..

Kødder ikke med sånt ;) No stupid bets!

Zeeker
21/04/12, 21:41
Takk for i dag. Konge dag! :)

Mye bra kjøring av mange :D

trulskromke
21/04/12, 22:01
Takk for idag!
Mye bra kjøring, og fine biler:)

Per Turbo
22/04/12, 21:49
Veldig fornøyd med treffet, kjøringen og oppmøtet! :)

Takk til alle sammen!

gaupe
22/04/12, 22:04
Veldig fornøyd med treffet, kjøringen og oppmøtet! :)

Takk til alle sammen!

Og ein kjempetakk til Per, som gjorde ein ekstraordinær innsats denne gang!

Christian
23/05/12, 21:59
Er folk klare for treff da?

Zeeker
23/05/12, 22:23
Jeg er klar :D
Er ikke helt sikker på 242'n enda. hehe

paal-andre
23/05/12, 22:27
jeg også er dritklar! men mangler noen få vitale deler for å kunne kjøre.. det er noe dritt! :P

Wrasko
24/05/12, 03:12
Ser dårlig ut med deltagelse for min og "thomasd" sin del. Motoren vi har er i deler, og en komplett motor vi skulle kjøpe har vi ikke fått tak i enda.. Så klarer nok ikke fristen :(

Kjetil Krømcke
24/05/12, 04:55
Jeg kommer nok hvis jeg finner meg en bil innen den tid:)

A.Finstad
27/05/12, 21:19
blir nok til at jeg kommer en tur, men kommer nok ikke til å kjøre da 245en bare blir brukt pent om dagen av kjærringa å de andre står foreløbig, men kommer nok sterkere tilbake når nye motoren til 740 lekebilen er klar :p

Christian
28/05/12, 23:03
Jeg jobber med å kjøre opp den dumme spriten som er på tanken, må ha den opp å gå på 98 for at det skal skje noe. :)

Christian
30/05/12, 21:30
Har ladet opp begge batteriene til muttertrekkern, og er klar for treff!

V70wangen
30/05/12, 22:32
Jeg blir å se på treffet ;)

A.Finstad
30/05/12, 22:34
jeg kommer rundt halv sju tia tenker jeg siden jeg slutter på jobb da ;) kommer også til å ha med meg noen sett med chipper hvis noen som skal ditt vil kjøpe ;)

Turbo_K
31/05/12, 14:57
Jeg kommer en tur med nybygd bil for å ta noen testrunder. Satser på at det funker noenlunde...

Zeeker
31/05/12, 17:00
Har ladet opp begge batteriene til muttertrekkern, og er klar for treff!

nemmen.. skal ikke drive med tullkjøring?


Jeg kommer nok trillende på gateslicksa med nogo attåt baki :D

Zeeker
01/06/12, 00:03
Det blir nok ingen tur på meg likevel :(
Wastegate'n driv å kødder og får ikke orden på kammen :(
Sorry Mac

andersg
01/06/12, 08:23
Hvordan er stemninga for å kjøre noe annet enn Volvo? En kamerat som lurer på å ta turen. Ikke betalende medlem.

RAM srt10.

oppeez
01/06/12, 09:58
Det er vel delte meninger angående det. Personlig synes jeg Volvoer burde prioriteres, samtidig som det må være vanskelig å nekte andre å komme, for det gir jo ekstra penger i kassa.

andersg
01/06/12, 11:41
Gøy med RAM srt10 da!

The Sven
01/06/12, 13:23
Gøy med RAM srt10 da!

Det er greit for meg. Møt opp og prøv, lettere å få tilgivelse enn tillatelse ;D

paal-andre
01/06/12, 13:29
er det lite press på banen så syns jeg ikke det burde være noe problem. men er det mye kø og det dukker opp fler og fler blir det litt for dumt,. :)

Per Turbo
01/06/12, 13:39
Han må gjerne komme, men medlemmer prioriteres om det blir mye trafikk. :)

andersg
01/06/12, 14:28
Iforstått! Men han ble sittende i problemos på arbeid tror jeg det ble til. Rørleggere ass... Så da slipper dere pickup denne gangen. ;)

Hva med hvis medlem kjører den da? :D Tar en for laget for å komme lenger frem i køen jeg altså. Er allright å ha med å gjøre sånn sett!

gaupe
01/06/12, 14:32
Hva med hvis medlem kjører den da? :D Tar en for laget for å komme lenger frem i køen jeg altså. Er allright å ha med å gjøre sånn sett!

Volvoar blir fortsatt prioritert.

The Sven
01/06/12, 15:45
Tar en for laget for å komme lenger frem i køen jeg altså. Er allright å ha med å gjøre sånn sett!

Utrolig raust av deg :p

Texascom
01/06/12, 20:23
Hvordan gikk det i dag a?

Joachimbg
01/06/12, 21:35
Det gikk litt bensin, litt kjøleveske og mye gummi :) Super fredag med lite kø og tørr bane.

andersg
01/06/12, 22:16
Det gikk i understyring og olje hos meg. :p Den olja som forsvant ble ikke brukt av motoren heller, den blei liksom bare slippi ut. Dårlig pakning på påfyllingslokk + dårlig toppdekselpakning + dårlig veivhusvent er prima oppskrift!

EDIT: syns fotografene kan spe på med bilder. :)

Christian
01/06/12, 23:05
Hadde vært fint med bilder ja, selvom dette var det treffet jeg kjørte desidert mest dust på! :D

Turbo_K
01/06/12, 23:16
For min del synes jeg det gikk veldig bra, første prøvetur med nybygd bil! Bilen har absolutt potensiale, Per tok tiden på meg på to runder, og selv om jeg hadde to dårlige runder med en bomgiring og litt for brede sladder pga. varme dekk hadde jeg samme tid på begge rundene som bestetiden min i fjor! Begge rundene gikk på ca. 1.06, og jeg er superfornøyd med det :) Skulle imidlertid ønske at flere enn meg var opptatt av å jage rundetider slik at det ble litt konkurranse ut av det :)

Christian
01/06/12, 23:20
Jeg kjørte 1.09 på det beste, ny pers for meg selvom jeg ikke akkurat har prøvd så hardt :)

Daniel V
01/06/12, 23:56
Var gøy å se på ja :) Ble dessverre ikke noe Volvo på meg denne gangen, da den enda ikke er ferdig, men var hyggelig å være sammen med dere andre! :)

Takk for tilbud om tur Turbo_K, vi tar det igjen neste gang :D

Takk for turen Joachimbg! Den bilen din går virkelig helt sinnsykt!!!!

The Sven
02/06/12, 00:18
For kostbar for Turbo_K, Daniel?

Bildetråd her (trenger å fylles) :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?42909

Joachimbg
02/06/12, 00:26
For min del synes jeg det gikk veldig bra, første prøvetur med nybygd bil! Bilen har absolutt potensiale, Per tok tiden på meg på to runder, og selv om jeg hadde to dårlige runder med en bomgiring og litt for brede sladder pga. varme dekk hadde jeg samme tid på begge rundene som bestetiden min i fjor! Begge rundene gikk på ca. 1.06, og jeg er superfornøyd med det :) Skulle imidlertid ønske at flere enn meg var opptatt av å jage rundetider slik at det ble litt konkurranse ut av det :)

Jeg vil helst kjøre på tid selv! Er gøy å herje, men blir litt lei. Kunne godt lagt mere fokus på at det skal kjøres på rundetider og kanskje fått laget en liste på medlemmene og tidene de har, på denne tråden. Treffet i fjor høst var litt mere tilrettelagt for det akkurat dette :)

Zeeker
02/06/12, 01:01
Hørtes ut som at dere koste dere :)

Turbo_K : Jeg kommer å jager rundetider på neste treff :D Må bare få skuta til å gå igjen.
Tenkte jeg skulle ta turen for å prate tull og se på men dukka som vanlig opp noe :(
Vi ses nok neste treff :)

Per Turbo
02/06/12, 12:10
Vi kan kjøre mer på tid om folk ønsker det, det er bare å si fra når dere kommer at dere ønsker tidskjøring.

Det er det som er meningen med treffet forsåvidt, å kjøre på best mulig tid gjennom løypa. Men det er nå slik at mange av bilene som kommer opp dit vil herje litt fra seg, og jeg ser ikke problemet med det heller. Som Politiet sa i går når de svingte innom, heller her enn ute på veien :)

Vil dere ha tidtaking, skal dere få tidtaking :)

Zeeker
02/06/12, 13:24
Det går også an å være litt seriøse på starten av dagen slik at alle får satt en tid også leke litt på slutten for de som vil det, men innenfor "2 runder" som vi gjorde sist. Syns det fungerte utmerket. Alle kjørte runden som vanlig, men med en liten vri innimellom. hehe

Per Turbo
02/06/12, 13:28
Det som skjer er jo at mange kjører utpå for å sette en tid, så blir det en snurring eller noe, så blir det bare herjing deretter. Vrient å ta tida når det går med 7 donuts og antikjeglekjøring ;)

Espen Hveding Nordgård
02/06/12, 14:54
Var morro å se på og å sitta på med Christian!

Kunne tenkt meg å kjøre selv om det var litt mer tidtaking med ei offisiell liste, så det hadde blitt kniving om tidene!
Tenkte meg utpå, men ekke så gøy å herje med fwd :p

Hadde det vært mulig å fått til dragracing og? Kjøre mot hverandre på kvartmila hadde vært sinnsykt morro!

Christian
02/06/12, 14:58
Det var utrolig morro selvom det var så kort! Bilen funka kjempebra, er imponert over at den tålte all julinga, for jeg var virkelig ikke snill med den. Den funka så bra at den ble kjørt hjem av egen maskin. :D

andersg
02/06/12, 15:42
Jeg og den røde til Christian piska greit fra Gardemoen og hjem til Tønsberg. ;) Gøy gøy! Jeg fortjener honnør for å komme fra Tønsberg for å understyre fire runder med åpen diff, så hjem igjen. :p

Zeeker
03/06/12, 00:22
Det som skjer er jo at mange kjører utpå for å sette en tid, så blir det en snurring eller noe, så blir det bare herjing deretter. Vrient å ta tida når det går med 7 donuts og antikjeglekjøring ;)

Jepp
Derfor så kan vi jo si at "tullkjøring" ikke er lov så lenge det er tidtaking. Men på frikjøringa uten tidtaking er det lov med en liten donut, men det skal fortsatt kjøres slalom :D

Hassel
03/06/12, 12:33
Gøy å se på det her! Ble noen greie bilder, ikke fått dem opp på data enda. Kommer ;)
Og ikke minst ålreit å møte og skavle med folk bak bruker :)

Christian
03/06/12, 12:41
Gøy å se på det her! Ble noen greie bilder, ikke fått dem opp på data enda. Kommer ;)
Og ikke minst ålreit å møte og skavle med folk bak bruker :)

Var det du som satt på med Anders et par runder? :)

Hassel
03/06/12, 12:46
Riktig riktig ;)
Fikk en gabske ålreit film rundt banen!

Ola Moen
28/07/12, 19:33
Snart på tide med en ny runde her også ;)

Kjetil Krømcke
28/07/12, 19:57
nermer seg nå:)

Texascom
19/08/12, 15:03
Nærmer seg :)

Turbo_K
23/08/12, 12:57
Da starta bilen, så da ses vi på Gardermoen på søndag :)

Zeeker
23/08/12, 13:15
Regner med at jeg også kommer :)
(Må bare se over bilen etter den fikk svolk forrige helg)

Christian
23/08/12, 20:29
Ser ut som om jeg står over dette treffet gitt.

Hassel
23/08/12, 20:44
Har ikke bil til den slags nå.. Kun yaris'n til dama... 1.0l vvt-i 65 hk...

andersg
23/08/12, 20:56
Ser ut som om jeg står over dette treffet gitt.

NEJ! Du må ta med BSR-skjoldet som jeg har solgt til Zeeker. Sånn forresten...

Noen som feier forbi Tønsberg som vil ta med et luftfilterskjold?

Christian
23/08/12, 21:07
Heheh.. :p Kanskje jeg kan kjøre den gule! :D

A.Finstad
23/08/12, 21:26
Christian du ma komme :P du er jo fast innslag der oppe! Å jeg kommer med ny bil :P

Zeeker
23/08/12, 21:32
Ser ut som om jeg står over dette treffet gitt.


NEJ! Du må ta med BSR-skjoldet som jeg har solgt til Zeeker. Sånn forresten...

Noen som feier forbi Tønsberg som vil ta med et luftfilterskjold?

Christian: Du har å møte opp! Hehe :D
Så skal du få sitta på ei runde å bruke opp noe gummi. And not the kinky way :D

Christian
23/08/12, 21:33
Haha. Får svinge innom BT imorgen å høre om jeg får et par prøveskilt. Er igrunn det som stopper meg.

A.Finstad
23/08/12, 22:17
Forresten er det noen som har feilkode leser til 940 med wannabe obd 2? Har en lampe som ikke skal være der :P

Marius
24/08/12, 09:53
Blir det noe av kjøringa på søndag? Har skjønt at primus motor for dette har meldt seg helt ut..........?

andersg
24/08/12, 11:57
Skal Per ut å handle seg bil igjen?

Christian: få gang! Den gule står ledig, jeg skal ut å seile med far. haha, fakta.

Texascom
24/08/12, 13:22
Det blir autoslalom denne dagen eller? :)

Christian
24/08/12, 14:08
Skal Per ut å handle seg bil igjen?

Christian: få gang! Den gule står ledig, jeg skal ut å seile med far. haha, fakta.

Skal du seile Hollendern? Kan hende jeg slenger no felg + senk på den gule i full fart!

Marius
24/08/12, 14:28
Per har handlet seg bil ja.....

gaupe
24/08/12, 14:40
Blir det noe av kjøringa på søndag? Har skjønt at primus motor for dette har meldt seg helt ut..........?

Vi må avvente litt med å seie det heilt sikkert, vi har akutt mannskapsmangel :(

Om nokon er med på å arrangere, så er det berre å rope ut.

andersg
24/08/12, 14:51
Skal du seile Hollendern? Kan hende jeg slenger no felg + senk på den gule i full fart!

Blei frista av far til å seile 42foter. Finner aldri på noe med den gamle gubben, så det hadde vært gøy. Rudskogen i morgen.
Haha, den gule er en håndfull, og tørst som faan! Hvis du ratter den fort rundt en bane er du god...

242DL
24/08/12, 15:11
Er det mulig å få et 100% svar på dette idag???

Har nettopp lastet bilen på hengeren og så ser jeg her at det er ikke sikkert det blir noe av......

Turen min går fra brumunddal via mysen og til gardermoen så hadde vært fint å slippe å dra med seg bilen om det ikke ble noe!!

gaupe
24/08/12, 15:33
Det ser ut som det blir noko av :D

Christian
24/08/12, 16:12
Klart det blir treff! Så det er bare å møte opp folkens!

saabfaen
25/08/12, 08:10
Når på klokka ca? Løst te å komma å titte :)

Kjetil Krømcke
25/08/12, 09:49
Står i førstepost 10:00-20:00 ;)

saabfaen
25/08/12, 10:08
Såklart, titta på dato`n å leita videre nedover men så ikkeno :P

Er som bruksanvisninger det, lese overskrifta å kast resten :p hehe

Kjetil Krømcke
25/08/12, 10:16
Såklart, titta på dato`n å leita videre nedover men så ikkeno :P

Er som bruksanvisninger det, lese overskrifta å kast resten :p hehe

hehe, ja du sier noe der:)

Kjetil Krømcke
25/08/12, 14:48
Da har jeg laget Facebook event: http://www.facebook.com/events/172989699503965/

gaupe
25/08/12, 15:21
Vi har endra oppmøte til 1200, 10 på ein søndag er vel tidleg :)

daihatsu93
25/08/12, 17:13
kommer nok i morgen med turbo 240n hvis jeg får sveisa ferdig eksosen :) kommer uansett bil :)

Christian
25/08/12, 18:39
Vi har endra oppmøte til 1200, 10 på ein søndag er vel tidleg :)

Og det mottas med takk!

Kjetil Krømcke
25/08/12, 19:25
når triller du innover i morra christian?

Christian
25/08/12, 19:30
Ikke helt sikker, spørs hva jeg skal kjøre innover. Kanskje dra i 10-tida engang.

Zeeker
25/08/12, 19:37
Ikke helt sikker, spørs hva jeg skal kjøre innover. Kanskje dra i 10-tida engang.

Må huske skjoldet mitt :D
Jeg stikker å legger om litt hjul nå.
Også blir det bare pusekjøring på 242'n i mårra mtp tid. Har bare igjen noen halvsliten 195/65/15. Det er ikke all verden med feste i de. hehe
Men jeg kommer uansett :D

Kjetil Krømcke
25/08/12, 19:38
Ikke helt sikker, spørs hva jeg skal kjøre innover. Kanskje dra i 10-tida engang.

ok, bil og henger?

Christian
25/08/12, 19:39
Må huske skjoldet mitt :D
Jeg stikker å legger om litt hjul nå.
Også blir det bare pusekjøring på 242'n i mårra mtp tid. Har bare igjen noen halvsliten 195/65/15. Det er ikke all verden med feste i de. hehe
Men jeg kommer uansett :D

Anders kommer med det etterpå! Skal jeg ta med noen hjul til deg eller? ;)


ok, bil og henger?

Blir nok bare bil denne gangen, har ikke skilter.

Kjetil Krømcke
25/08/12, 19:42
Anders kommer med det etterpå! Skal jeg ta med noen hjul til deg eller? ;)



Blir nok bare bil denne gangen, har ikke skilter.

kjøre i følge da?

Christian
25/08/12, 19:43
Gjerne det! Vet ikke om flere skal oppover, herfra?

Kjetil Krømcke
25/08/12, 19:45
ingen her fra sandefjord som jeg veit om nei, å fra tbg blei det vel dårlig denne gangen

Zeeker
25/08/12, 19:46
Anders kommer med det etterpå! Skal jeg ta med noen hjul til deg eller? ;)

Skal få slippe det :D Hvis du ikke har noen du absolutte skulle ha drept. Hehe

Christian
25/08/12, 19:46
Skal ikke se bort ifra at jeg har det altså. ;) Hehe, nei skal nok kjøre 244 imorgen så da spørs det hva jeg har plass til.

Zeeker
25/08/12, 19:59
Skal ikke se bort ifra at jeg har det altså. ;) Hehe, nei skal nok kjøre 244 imorgen så da spørs det hva jeg har plass til.

Ta med hvis du får plass og har lyst :D Så kan'n da bruke de til å lage røyk hvis det blir passe med folk i mårra :D

A.Finstad
25/08/12, 21:16
Blir vell å finne fram jekk å sånt i morra tidlig å kaste med seg to ekstra dekk baki nye bilen sånn at man har gardert seg hvis man får lyst :P

Christian
25/08/12, 21:22
Jeg får hjem 244'en etterpå, svinger en kjapp tur bort på værste for å legge om til no presentable hjul, jeg kommer til å være med på å drive treffet imorgen så kommer ikke til å kjøre.

Presiserer reglene om at det er maks tre runder utpå hvis det er mye kø, viktig å la alle få kjøre.
Det er også forbudt å burne/herje på området, ellers får vi ikke lov å kjøre!!

A.Finstad
25/08/12, 21:49
Sladde i stor svingen er vel ok?

Christian
25/08/12, 21:50
Sladde i stor svingen er vel ok?

Joda, jeg ordla meg nok litt feil, på banen er "greit", jeg tenkte i utgangspungtet på dustekjøring på oppstillingsplassen osv.

A.Finstad
25/08/12, 22:00
Jaja det er jo ikke noe nytt :P

andersg
26/08/12, 00:29
ZEEKER! Skjoldet er overlevert, og jeg er jelly og furt for at jeg ikke har noe å kjøre. :p Får stikke å løfte noe vekter ellerno.

Zeeker
26/08/12, 19:42
Takk for i dag :D
Var å morro å kjøre litt igjen. Selv om det ikke ble så mye, hehe
Så ut til at alle som kjørte koste seg i hvertfall :D