PDA

Vis full versjon : hvitt under oljelokk b230



cossykiller
20/02/10, 15:01
etter at kulden kom så har jeg hatt hvit gugge under oljelokket, er kun selve oljelokket som er slik, bytta olje siden jeg følte det var på tide, den så helt svart og fin ut, så satte jeg i den nye olja og det er slik fremdeles, bruker verken olje eller vann, har en liten lekk i forkant på blokka (simmering) men ikke noe utenom det. Forrige eier tok toppen på den, og da har det komt olje utav veivhusutluftinga, kan det være at det har tetta seg litt i slangene der, slik at kondens samler seg inni motoren istedenfor og komme seg ut ?

Eksosen er også helt fin, når den er varm så ser du ikke noe røyk.

Takker for svar

Mvh

Joakim-G_R
20/02/10, 20:35
Kan bytte flammefella, kan ha tettet seg denne.

jonass
20/02/10, 20:41
ved mye små kjøring så kan det bli kondens i oljen. helt normalt nå på vintern, det forsvinner når oljen har hatt arbeidstemp lenge nok til og koke ut vannet.

kan også være at veivhus ventilasjonen er tett

GeTReibeAktienGesellschaf
21/02/10, 01:50
Har man ekstern oljekjøler uten termostat/blokk kan det bli for effektiv kjøling på vinternog det blir vanskelig å oppnå ønska arbeidstemp. Kan til og med fryse igjen kanaler og slanger.

cossykiller
21/02/10, 12:35
rensa hele veivhusinstallasjonen, spylte reint slanger og tørka dem før det ble montert, kjørte også bilen en 2-3 timer sammenhengende, etter dette var det mye mindre gugge på oljelokket, så regner med at det bare er kondens. takk for svar folkens :)