PDA

Vis full versjon : Volvo 745 1986 - Temp. måleren



kj0rum
08/04/11, 06:07
Hei :)

Trenger litt hjelp angående temp.måleren min, når jeg starter bilen om morgenen eller når som helst etter den har fått stått litt og kjølt seg ned så vil ikke temp måleren reagere. Som regel så står den litt over minimum nivået i kanskje 5min lr lengre og plutselig så kommer den ;s Den kan også komme til og plutselig stupe ned mot minimum nivået mens jeg kjører selv om jeg har helt vanlig arbeids temp på motoren :P
Den går aldri over det vanlig arbeids temp nivået så det er sagt.
Kan det bare være dålig kontakt en plass?

Takker for svar ^^,

Dieselsmoke
09/04/11, 20:44
Hei :)

Trenger litt hjelp angående temp.måleren min, når jeg starter bilen om morgenen eller når som helst etter den har fått stått litt og kjølt seg ned så vil ikke temp måleren reagere. Som regel så står den litt over minimum nivået i kanskje 5min lr lengre og plutselig så kommer den ;s Den kan også komme til og plutselig stupe ned mot minimum nivået mens jeg kjører selv om jeg har helt vanlig arbeids temp på motoren :P
Den går aldri over det vanlig arbeids temp nivået så det er sagt.
Kan det bare være dålig kontakt en plass?

Takker for svar ^^,

Første jeg ville sjekka var vel baksiden av måleren etter dårlig kontakt. Deretter sjekket selve føleren.

EDIT: Kan jo være selve måleren som er dårlig også

Jan-Einar Jenssen
09/04/11, 21:53
gå over loddingene bak instrumet panelet :) virker som at det er en svakhet på 7seire, da det som regel i 90% av tilfellene er der feilen ligger.

ligger også en del tråder her om samme greiene. søk så finner du som regel svar :)

kj0rum
09/04/11, 23:19
Dieselsmoke: Ja skal gjøre det ;)

1janeinar: hehe ja, fant en rett etter på etter litt leting ;p Loddingen skal sjekkes får noen brudd lr sprekker :)

Glennytail
10/04/11, 00:05
Har samme problemet :P for at jeg skal få den til og virke må jeg trykke på den du stiller lyset i instrumentene med :) Er noe dårlig kontakt eller noe sånt :P

Virker som en standard feil på 7-serien ja :P