PDA

Vis full versjon : Setebelte-blinklampe



^ingar^
07/04/11, 12:20
Hallo.
Lurer på om det er noen mulighet til å fjerne den "irriterende" tikkinga og blinkinga når sikkerhetsbeltet ikke festet. Må finnes en slags kortslutning i en slags kurs under setet eller noe? Hadde vært deilig å fikse sånn at lampa "tror" beltet sitter på og "holder kjeft"... Er det ei kontakt en bare kan fjerne? Eller må man kortslutte noe sted? Greit å ha den til varselblinkerne. Så gidder ikke koble den helt ut. Kun setebeltevarslinga hadde vært fint å fjerne ;)

Takker for alle svar...

PS: Trenger ikke tipse om å stikke i en ekstra beltelås som en får på høggern. Det er selvfølgelig uaktuelt...

Jan-Einar Jenssen
07/04/11, 13:10
ligger en kontakt under setet du kan nappe ut mener jeg :) ligger vel 2 kontaker der da ene er til varmesete viss du har det

TurboNoob
07/04/11, 13:11
Hvis du bruker beltet, så holder den kjeft....

Det er en ledning inni beltelåsen som du kan nappe ut. Gjorde det på 240 som hadde de gamle beltefestene, men er sikkert samme opplegg på de nyere.

pinkvolvo240
07/04/11, 13:14
tror det er bare å nappe ut ledningen som går inn i selefestet. og jorde den.. enten det så røsker du ut nødblinklampa i mittkonsolln og fjerner en ledning der.

jacobsen
07/04/11, 15:39
tror det er bare å nappe ut ledningen som går inn i selefestet. og jorde den.. enten det så røsker du ut nødblinklampa i mittkonsolln og fjerner en ledning der.

Da vil jo tikkinga fortsatt være der

Martin.S
07/04/11, 16:29
Dra opp oppbevaringsboksen i "armlena" allså plastboksen mellom setene, der er det et hvit kontaktstykke du drar fra hverandre. Så forsvinner belte vaslingen.

cookiemonster
07/04/11, 16:40
Ta ut "pæra" av det setebelte merke:P gjor de på min:) funka fjell

Daniel V
07/04/11, 16:57
Jeg gjorde som Martin. Letteste sak i verden. Egentlig anbefaler jeg ingen å ta den ut, men jeg måtte fordi den saken som kjenner om det sitter noen i passasjersetet eller ikke hoppet av, så den blinka selv om ingen satt i passasjersetet.

jacobsen
07/04/11, 17:11
Jeg gjorde som Martin. Letteste sak i verden. Egentlig anbefaler jeg ingen å ta den ut, men jeg måtte fordi den saken som kjenner om det sitter noen i passasjersetet eller ikke hoppet av, så den blinka selv om ingen satt i passasjersetet.

Jøss er det sånn 'fancy shit' på 240n da? :confused: tror ikke min har det.. :p

Martin.S
07/04/11, 17:16
Jøss er det sånn 'fancy shit' på 240n da? :confused: tror ikke min har det.. :p

Det har den nok. Men sikkert tatt ut av funksjon. Har det i 242 til og med.

fjelling
07/04/11, 18:10
Sett bryteren til varselblink midt i mellom så slutter det å blinke og bråke.
Da funker ikke blinklyset, men driter du i å bruke stroppen så driter du sikkert i å bruke blinklys også.

Martin.S
07/04/11, 21:43
Sett bryteren til varselblink midt i mellom så slutter det å blinke og bråke.
Da funker ikke blinklyset, men driter du i å bruke stroppen så driter du sikkert i å bruke blinklys også.

Haha:D

totoogførr
07/04/11, 23:23
Sett bryteren til varselblink midt i mellom så slutter det å blinke og bråke.
Da funker ikke blinklyset, men driter du i å bruke stroppen så driter du sikkert i å bruke blinklys også.

Denna metoden lærte jeg også når jeg hadde min første 240, men det allere enkleste er som tidligere nevnt å ta ut pærene av lampene.

Da forsvinner ikke overraskende blinkinga, men som en dobbel bonus på kjøpet forsvinner tikkinga OG du kan fortsatt blinke både til høyre og venstre om du bryr deg om sånt.... :-)

^ingar^
09/04/11, 10:05
Takk for tips! Det enkleste var å dra ut det hvite stikket under midtkonsollen! Funket helt fint! Da blinker den ikke når en bruker varselblinkerne. Men da blinker jo bryteren likevel :)

Her oppfordres det IKKE til å la beltet være... BRUK SETEBELTE! Jeg klarer ikke snu bilen på gårdsplassen uten belte. Ren vanesak å sette det på automatisk... men når en står parkert og putrer på tomgang fordi man skal eta noe dritt eller prate med folk når en er på "Stripa" så er det deilig at den holder kjeft :)

larsverm
10/04/11, 22:30
Jøss er det sånn 'fancy shit' på 240n da? :confused: tror ikke min har det.. :p

Jeg har inntrykk av at det var slik fra begynnelsen, men at det faktisk ble erstattet av en enklere løsning på senere modeller. På mine 93-modeller tror jeg varslingen går på når en slår på tenningen eller starter motoren og går av når sikkerhetsbeltet på førerplassen settes på - uavhengig av passasjerplassen. Tror det er slik - men nå er det så sjelden at noen sitter på den plassen at jeg skal ikke akkurat "banne på det" heller... :p

A.Finstad
11/04/11, 09:03
Takk for tips! Det enkleste var å dra ut det hvite stikket under midtkonsollen! Funket helt fint! Da blinker den ikke når en bruker varselblinkerne. Men da blinker jo bryteren likevel :)

Her oppfordres det IKKE til å la beltet være... BRUK SETEBELTE! Jeg klarer ikke snu bilen på gårdsplassen uten belte. Ren vanesak å sette det på automatisk... men når en står parkert og putrer på tomgang fordi man skal eta noe dritt eller prate med folk når en er på "Stripa" så er det deilig at den holder kjeft :)

enkleste er vell egentlig å latt den stå i å bruke belte fra midten baki:p det funker fint for meg i hvertfall :p bruker belte hele tia jeg også føler meg naken uten, men når jeg står å prater med andre en lørdags kveldt er det ikke nødvendig med belte :p

Hassel
12/04/11, 12:24
Er som coockiemonster sier, ta ut pæra! Da kutter du strømskretsen ;)

Nilsson
12/04/11, 20:20
pæra ja. tar man kontakten blir jo lyset i mindtkonsollen borte, hvis det er fler som bryr seg om det da :P