Vis full versjon : AC på ECC-systemet fungerer ikke i '90 760
Jeg har ECC (automatisk Klima Kontroll) i bilen min, og clutchen til kompressoren får ikke spenning når jeg trykker inn AC knappen. Har målt spenning til kompressor, og ingenting skjer. Kan jeg koble spednning på direkte uten å ødelegge for å sjekke om kompressor fungerer som den skal. Gassen skal ikke være mer enn snart 1år gammel. Fikk med kvittering på service og fylling av AC fra juni i fjor. Ser på koblingsskjemaet der også "tørkeren" skal ha spenning, er dette koblet opp mot hverandre?
er det strøm i ene ledningen i kontakta inn på tørkern som sitter på torpedo når du har trykket inn ac knappen?:)
den trykkfølern der sender strømmen videre til kompressoren. er det ikke trykk så slår ikke den trykkbrytern over. og da ingen reaksjon på kompressor
er det strøm i ene ledningen i kontakta inn på tørkern som sitter på torpedo når du har trykket inn ac knappen?:)
den trykkfølern der sender strømmen videre til kompressoren. er det ikke trykk så slår ikke den trykkbrytern over. og da ingen reaksjon på kompressor
Skal prøves ut :) Har tenkt litt på det at det kunne være en sammenheng der. Men skal ut snart, så får vi se ;)
Da er ledningen jumpa, og ingenting skjedde. Må begynne å feilsøke ut i fra skjemaet jeg har på systemet føler jeg.
sjekk sikringer, åssen setter du velgern for defroster/gulv når du prøver? sett den så det blåser ut kanala på dashbord mot trynet ditt å trykk inn knappen og prøv da.
noen av dissa ecc apparata virker kun ac i visse posisjoner.
sjekka om ledningen på pumpa er koblet til?
sjekk sikringer, åssen setter du velgern for defroster/gulv når du prøver? sett den så det blåser ut kanala på dashbord mot trynet ditt å trykk inn knappen og prøv da.
noen av dissa ecc apparata virker kun ac i visse posisjoner.
sjekka om ledningen på pumpa er koblet til?
Sikringer er sjekka, alle tilkoblinger er sjekka som jeg ser (kompressor, tørker, bak på ECC i bilen). Har prøvd flere forskjellige posisjoner, men kan sjekke igjen for sikkerhetsskyld :)
kan hende klima panelet ditt er klikk da... er jo inni der på printplata alle styringer er.
kan hende klima panelet ditt er klikk da... er jo inni der på printplata alle styringer er.
Hmm. må måle her...Den sitter kun i de 4 skruene som panelet henger i?
ja kun di 4:)
prøvd å koble 12v rett på ledningen inn på kompressor? den runde kabelskoen der, gjør du det skal kompressoren reagere. da kan du utelukke den hvis den slår inn:)
ja kun di 4:)
prøvd å koble 12v rett på ledningen inn på kompressor? den runde kabelskoen der, gjør du det skal kompressoren reagere. da kan du utelukke den hvis den slår inn:)
Er det ikke det kontaktstykke som ligger bak kompressoren som gjør at den skal slå inn?
huske ikke helt. skal vær en rund kabelsko for strøm inn i fra elnettet som henger på motor liksom.
huske ikke helt. skal vær en rund kabelsko for strøm inn i fra elnettet som henger på motor liksom.
Må se på det. Skal litt lenger ned i dalen for å hente bilen min. Fylla i går :rolleyes:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.