PDA

Vis full versjon : AC på ECC-systemet fungerer ikke i '90 760



Svirre
07/04/11, 10:18
Jeg har ECC (automatisk Klima Kontroll) i bilen min, og clutchen til kompressoren får ikke spenning når jeg trykker inn AC knappen. Har målt spenning til kompressor, og ingenting skjer. Kan jeg koble spednning på direkte uten å ødelegge for å sjekke om kompressor fungerer som den skal. Gassen skal ikke være mer enn snart 1år gammel. Fikk med kvittering på service og fylling av AC fra juni i fjor. Ser på koblingsskjemaet der også "tørkeren" skal ha spenning, er dette koblet opp mot hverandre?

R.G
08/04/11, 20:02
er det strøm i ene ledningen i kontakta inn på tørkern som sitter på torpedo når du har trykket inn ac knappen?:)


den trykkfølern der sender strømmen videre til kompressoren. er det ikke trykk så slår ikke den trykkbrytern over. og da ingen reaksjon på kompressor

Svirre
09/04/11, 10:23
er det strøm i ene ledningen i kontakta inn på tørkern som sitter på torpedo når du har trykket inn ac knappen?:)


den trykkfølern der sender strømmen videre til kompressoren. er det ikke trykk så slår ikke den trykkbrytern over. og da ingen reaksjon på kompressor

Skal prøves ut :) Har tenkt litt på det at det kunne være en sammenheng der. Men skal ut snart, så får vi se ;)

Svirre
10/04/11, 11:12
Da er ledningen jumpa, og ingenting skjedde. Må begynne å feilsøke ut i fra skjemaet jeg har på systemet føler jeg.

R.G
10/04/11, 11:15
sjekk sikringer, åssen setter du velgern for defroster/gulv når du prøver? sett den så det blåser ut kanala på dashbord mot trynet ditt å trykk inn knappen og prøv da.

noen av dissa ecc apparata virker kun ac i visse posisjoner.

sjekka om ledningen på pumpa er koblet til?

Svirre
10/04/11, 11:19
sjekk sikringer, åssen setter du velgern for defroster/gulv når du prøver? sett den så det blåser ut kanala på dashbord mot trynet ditt å trykk inn knappen og prøv da.

noen av dissa ecc apparata virker kun ac i visse posisjoner.

sjekka om ledningen på pumpa er koblet til?

Sikringer er sjekka, alle tilkoblinger er sjekka som jeg ser (kompressor, tørker, bak på ECC i bilen). Har prøvd flere forskjellige posisjoner, men kan sjekke igjen for sikkerhetsskyld :)

R.G
10/04/11, 11:21
kan hende klima panelet ditt er klikk da... er jo inni der på printplata alle styringer er.

Svirre
10/04/11, 11:22
kan hende klima panelet ditt er klikk da... er jo inni der på printplata alle styringer er.

Hmm. må måle her...Den sitter kun i de 4 skruene som panelet henger i?

R.G
10/04/11, 11:24
ja kun di 4:)


prøvd å koble 12v rett på ledningen inn på kompressor? den runde kabelskoen der, gjør du det skal kompressoren reagere. da kan du utelukke den hvis den slår inn:)

Svirre
10/04/11, 11:26
ja kun di 4:)


prøvd å koble 12v rett på ledningen inn på kompressor? den runde kabelskoen der, gjør du det skal kompressoren reagere. da kan du utelukke den hvis den slår inn:)

Er det ikke det kontaktstykke som ligger bak kompressoren som gjør at den skal slå inn?

R.G
10/04/11, 11:27
huske ikke helt. skal vær en rund kabelsko for strøm inn i fra elnettet som henger på motor liksom.

Svirre
10/04/11, 11:28
huske ikke helt. skal vær en rund kabelsko for strøm inn i fra elnettet som henger på motor liksom.

Må se på det. Skal litt lenger ned i dalen for å hente bilen min. Fylla i går :rolleyes: