PDA

Vis full versjon : fra b230f til d24t

kompi
07/04/11, 08:58
hei. lurer på å bytte motor i bilen min. er da en 740 med b230f motor. lurer på om jeg skal sette inn en d24t motor. hva må gjøres for å gjøre dette? er det et egent nett til den? hva trengs på drivstoff opplegg osv. åsså lurte jeg på hva det røre som går fra manifoilen til innsuget er på den d24t motoren. er dette en egr-ventil. går det ann å kjøre uten den, heller blende den på innsuget å sette på en wastegate på manifoilen?

MvH kompi

Svirre
07/04/11, 10:14
Ledningsnettet til denne motoren er simpelt! ÉN ledning til dieselpumpa holder motoren i gang :) Men du trenger gløderelé også, og det er heller ikke så ille å innstallerer. Mesteparten av jobber jeg ligger nok å bytte drivstoffsystemet tror jeg.

Dieselsmoke
07/04/11, 10:56
hei. lurer på å bytte motor i bilen min. er da en 740 med b230f motor. lurer på om jeg skal sette inn en d24t motor. hva må gjøres for å gjøre dette? er det et egent nett til den? hva trengs på drivstoff opplegg osv. åsså lurte jeg på hva det røre som går fra manifoilen til innsuget er på den d24t motoren. er dette en egr-ventil. går det ann å kjøre uten den, heller blende den på innsuget å sette på en wastegate på manifoilen?

MvH kompi

Bra det er flere som ser gleden i svart røyk og 6`er during :D Er det egr ventil på en så gammel motor da? Er ikke det ett "rensesystem" for eksosen?

elephant
07/04/11, 11:20
Jeg vil også! Er jo nesten umulig å finne en d24t som ikke er ihjælkjørt eller godt over 300 000km...

kompi
07/04/11, 12:25
finnes nesten ikke noe bedere lyd enn en god gammal turbodiesel. skru opp pumpa å skru opp turbotrykk så er det helt perfekt. liker bensin å men det blir fort dyrt, men det blir nok bensin bygg en gang å:)
går det ann å fjerne det "rensesystemet"? er en fin fin plassering til en wastegate:)

Dieselsmoke
07/04/11, 12:57
finnes nesten ikke noe bedere lyd enn en god gammal turbodiesel. skru opp pumpa å skru opp turbotrykk så er det helt perfekt. liker bensin å men det blir fort dyrt, men det blir nok bensin bygg en gang å:)
går det ann å fjerne det "rensesystemet"? er en fin fin plassering til en wastegate:)

Tror ikke fjerning gjør noe. Trodde ikke det var egr på D24, men mulig jeg tar feil. Eneste den gjør er vel å minske CO utslippet? Eller tar jeg feil?

Bella6
07/04/11, 15:36
Var vel egr fra 94+, skru vekk dritet og blend igjen, samma me veivhusventilasjonen, kjør den rett ut, trenger ikke å seuse full intercooler i all den dritten det berer me seg;)