PDA

Vis full versjon : "Hjelp" lekkasje i ac v70 2004



nordan27
06/04/11, 21:52
Hjelp trenger tips , jeg har en lekkasje i ac annlegget , har skiftet Kondensor (Radiator i front) uten bedring , fylte det med gass men det lekker ut ganske snart i løpe av noen dager er det manko på væske , nå har jeg lånt meg utstyr for å trykkprøve det ,har satt trykk på høytrykksiden med ca 20 bar , bruker Nitrogen , men etter flere timer med feilsøking og salovann kan jeg ikke finne noen lekkasje har tilogmed demo front fanger for å komme til bedre å se ,har kontrollert alle rør og koblinger frem til ogmed koblingene inn i torpedoveggen til evaporen eller radiator registeret inn i bilen uten resultat:eek:
er salovann for dårlig eller ?? alle rør er også prøvd å sjekka hele veien
Kan der være inne i bilen eller ac kompressoren er usikker på hva som pleier å være gjenganger ?? men begynner å bli oppgitt , hvor mye bar kan en kjøre på annlegget (Max ?) har prøvd å lytte om det høres lekkasje men nei ikke noen ting ved 20 bar synker det med ca 1 bar på 45min så det virker mye
noen som kan hjelpe har ikke all verdens greie på dette men er bilmekanikker utdannet :-)

Torstein
07/04/11, 10:18
Kunne du brukt noe farge på det du fyller inn, så lettere å se hvor det tyter ut?

angerman
07/04/11, 10:51
bruk sporstoff,finner lekkasjen lett da.

konso
07/04/11, 19:22
Om du kan så prøv å få lånt deg en sniffer, den lukter seg frem til lekkasjen.