PDA

Vis full versjon : Chip til V70 R AWD med automat



Christensen
06/04/11, 21:39
Jeg vurderer å chippe min R, men ønsker ikke å strekke grensa for langt med tanke på automatkassen. Bilen går jo relativt greit allerede, og blir kun brukt som familiebil, men hvis den ikke tar skade av det hadde det ikke vært feil med mere effekt :)

Tror nok jeg ville brukt BSR eller TS-racing da det er dette vil har forhandlere for i Tromsø.

Kunne i samme slengen tenkt meg rustfritt eksosanlegg og innsatsfilter for å få litt friskere lyd.

Noen som har formeninger om dette?

aarnes
07/04/11, 09:55
TS racing ville jeg ikke brukt ;)
Gå for BSR, Polestar eller Rica hvis du skal bruke noe.

andreas
07/04/11, 11:05
Polestar får du ikkje i Norge, og heller ikkje til denne modellen. Men +1 for Rica og BSR :)

Morgis
07/04/11, 11:22
får man ekstra oljekjøler til automaten, så ville den straks blitt forelsket i eieren sin :)
et must ved chipping og trekking

Torstein
07/04/11, 12:33
en tanke som slo meg, med ekstra oljekjøler, blir ikke oljen for kald på vinterstid?
En ting at oljekjøleren er god å ha når man kjører hardt, men ved normal bruk?

Bare lurer

Morgis
07/04/11, 12:42
mange eksterne kjølere har termostat for å eliminere dette :)
Den gamle 260 ambulansen vår har termostat på den eksterne kjøleren som er koblet i "serie" med den integrerte i radiatoren...

gaupe
07/04/11, 14:34
Du vil merke stor forskjell på denne bilen med chip. 04-05 R AWD med automat, går ikkje bedre enn 2000 R AWD med 265 hk, sjølv om den skal det på papiret. Med chip, så får du ut det du skal ha av denne motoren.

Personleg hadde eg brukt Autotech.

andreas
07/04/11, 17:33
Ja, det er vel momentbegrensing på 04 og 05-modellane?

gaupe
07/04/11, 21:10
Ja, det er vel momentbegrensing på 04 og 05-modellane?

Stemmer, stor forskjell mot manuell og 06+ automat.

hgnubel
08/04/11, 12:35
mange eksterne kjølere har termostat for å eliminere dette :)
Den gamle 260 ambulansen vår har termostat på den eksterne kjøleren som er koblet i "serie" med den integrerte i radiatoren...

Litt OT med 2000 V70R AWD her, men noen som vet om det er noen slik termostat på oljekjøleren til disse? Er vel samme som til 850... Sånn som jeg har forstått tegningene jeg har sett er det bare en "dum" omvei for oljen?

Christensen
12/04/11, 21:32
Takk for svar. Er det noen grunn til at man ikke skal bruke TS-racing? Har brukt de på en VW tidligere,og hadde ingen problemer med det. Men BSR er vel kanskje bedre på Volvo i hvertfall.

Har det vært problemer med automatkassa på disse bilene ved chip?

Tror nok også man merker stor forskjell hvis man kan ta bort momentbegrensningen på bilen, men vil ikke gå på kant med levetiden...
Hadde tidligere en 1998 R AWD med manuell med chip, effektanlegg og div (mulig 300hk) og mener den gikk bedre enn bilen jeg har nå. Men det er vel vanskelig å måle seg mot minnene av en bil man solgte for 6 år siden, og har savnet siden...

Er eksosanlegget fra BSR noe å anbefale? Bør man bytte helt fra turbo, eller holder det med et sett fra katalysator og ut?

Lurer på å bestille full pakke fra BSR, chip, eksos og innsatsfilter...

SINISTER FINNI
14/04/11, 19:18
Du får polestar igjennom volvoforhandlere i norge, men da må du betale avgift.
(De må rapportere filene de selger)
Jeg har Bsr eksos og optiflow filter og det er topp opplegg.
Tror det blir enda bedre med PPC boksen deres he he.
Har lest litt om noen i usa som i tillegg har montert downpipe på bsr oppsettet og har endt opp med og få tenningsbank..
De selger jo heller ikke downpipe til oppsettet sitt ,så det kan jo være noe i det.