PDA

Vis full versjon : lakering med europris lakk. går opp igjen



kompi
06/04/11, 18:28
hei. fikk tatt rust å lakkert hjulbuene mine i fjord sommer. da brukte jeg europris lakk å grunning, noen som har hatt erfaring med det? min er faring er ihvertfall dårlig. så i desember det det begynte å komme litt rust å nå er hele hjulbuen brun. har da hvit bil å kan si at jeg ikke har vært så flink til å vaske den.
er det noen annen lakk/grunning jeg kan bruke som er lett å få tak i å til nesten samme pris? å er det noe rustbeskyttelse som er bra å bruke til forskjellige lakk å grunninger?

MvH kompi

Aron740Rally
06/04/11, 18:32
Europris det er snakk om :P , Men om det er org volvo lakk du har på bilen din så får du tak i lakk fra biltema med samme lakk kode til org Volvo lakk :)

kompi
06/04/11, 18:33
å det funker bra? åssen er grunninga på biltema? har du prøvd lakk der ifra?

Aron740Rally
06/04/11, 18:41
Lakken fungerer helt fint :) å grunninga er heller ikke den værste. Er vell det beste du får ut av den pris klassen du snakker om :)

kompi
06/04/11, 19:11
takk for svar. blir turen til biltema da:)

Aron740Rally
06/04/11, 19:14
Ingen problem :)

The Bear
06/04/11, 21:01
Europris sin funker fett den, men anbefaler klarlakk, eller så falmer det fort som fy. :)

Dimmern
06/04/11, 21:05
styr nå unna den jallball lakken ifra europris da! ;)

jacobsen
08/04/11, 18:19
Har hørt en del bra om europris-lakken faktisk. Men det er jo fra folk som lakker mopedene sine, men skal være bedre enn biltema etc.
Opplevde nettopp at europrislakken ikke tåler å stå en vinter i garasje. Litt surt å kaste boksen jeg ikke engang rakk å åpne.. :p

kurt
08/04/11, 22:20
hei vist det er snakk om hjulbuer og andre steder dær rust kan bli et problem ..kan du også bruke hammerlack ,har bruk den i motor rom dørk e.t.s bare på ikke synlige plasser. hjulbuene brukte jeg tectyl fra biltema til slut

The Sven
08/04/11, 22:52
Det blir aldri varig om du bruker billig grunning og 1-komponent lakk. Skal du fjerne rust bør du bruke syregrunning, og 2k lakk.

Alexk1
14/04/11, 00:00
Lakken fungerer helt fint :) å grunninga er heller ikke den værste. Er vell det beste du får ut av den pris klassen du snakker om :)

du kan se på lakken på taket mitt om du er fornøyd med biltema lakken :P makan til søppel! :P er jo ikke samme farge i boksene ei gang! :P

cossykiller
14/04/11, 00:42
men om du ikke har gjort skikkelig forarbeid, så nytter det ikke med lakk til 3x prisen av europris, du er nødt til og få vekk den rusta som er under der, hvis ikke vil det slå seg opp igjen, uavhengig av lakktype