PDA

Vis full versjon : gåent yttre drivledd ?



cossykiller
06/04/11, 15:04
la over til sommerdekk, når jeg fikk av dekket, var innsia av felgen dekka i grease, samme med rundt plastikkhylsa som er tredd over bakom bremseskiva, har også begynt og få litt klakkelyd.
Hva av deler trenger jeg? har bare hatt bakhjulstrekkte, så har ikke vært borti dette før, regner med det er fort gjort ? noe og være oppmerksom på ?

Mvh

Nilsebu
06/04/11, 21:24
Hvis det klikker ville jeg skiftet hele drivleddet, og ikke bare mansjetten. Koster 800 på feiltema, og maaase penger på mekonomen etc. Volvo selger bare komplett drivaksel. Bcb selger drivledd til 1500 elns.

Har selv brukt biltema sin i ett år nå, og ingen problemer.

Eneste du må være obs på er å sette mansjetten på skikkelig.

Men navmutteren etc kan sitte godt, så ha en god latmannsarm. Haynes eller tegninger som viser hvordan låsespliten og ting er satt sammen er greit å ha.

Cyber
06/04/11, 21:31
Hvis du har fått en sånn liten klikke lyd som du hører spessielt når du svinger over så er det drivknuten. Har samme problemet på min bil, denne kan du i såfall bestille fra www.vparts.se

Nilsebu
07/04/11, 00:49
drivknute - drivledd.. kjært barn har mange navn

Jan-Einar Jenssen
07/04/11, 00:55
klikke kan det gjøre viss det blir fritt for fett/grease inni mansjetten og :)

Nilsebu
07/04/11, 11:33
Klikke / klakke - Har det først begynt så er det nok best å skifte hele knuten, og ikke bare fylle på grease.

Morgis
07/04/11, 11:36
kjøp deg komplett drivaksel fra fcpgroton.com
koster så lite og er så mye raskere å skifte hele, enn å begynne å knote med selve knuten.
vi har medlemsrabatt der også :)

kirkis
07/04/11, 19:39
Hvis det klikker ville jeg skiftet hele drivleddet, og ikke bare mansjetten. Koster 800 på feiltema, og maaase penger på mekonomen etc. Volvo selger bare komplett drivaksel. Bcb selger drivledd til 1500 elns.

Har selv brukt biltema sin i ett år nå, og ingen problemer.

Eneste du må være obs på er å sette mansjetten på skikkelig.

Men navmutteren etc kan sitte godt, så ha en god latmannsarm. Haynes eller tegninger som viser hvordan låsespliten og ting er satt sammen er greit å ha.

Har selv hatt drivledd fra Biltema, og eneste jeg har å klage på er festinga av mansjetten. Den er elendig. Så vil anbefale ei slangeklemme e.l. der istede.

MrX
07/04/11, 19:56
kjøp deg komplett drivaksel fra fcpgroton.com
koster så lite og er så mye raskere å skifte hele, enn å begynne å knote med selve knuten.
vi har medlemsrabatt der også :)

Ser på Fcpgroton sin side at de har samme drivaksling til de uten og de med turbo, stemmer det? Ble selv stående med bilen i deler da jeg skiftet knute på gamlebilen da jeg hadde fått en knute til en Non-Turbo bil, som slettes ikke passet på min 2.0LT.

Morgis
07/04/11, 21:23
komplette drivaksler passer omhverandre.. de er bare tykkere(forsterket) på turbo og dieselene.
Men mulig løsdeler ikke passer omhverandre :)

cossykiller
07/04/11, 21:42
snakka med trailer og autoparts, han sku ha 3000 for hele sulamitten + 1000 kr i depositum til han får inn den gamle, så er vel like billig som ebay, samt halve leveringstida :) har ikke handla enda, men når penga kommer inn så vet jeg hvor jeg skal bestille ifra :)

Morgis
07/04/11, 22:21
altså kjøper du fra FCP, er prisen 1300kr INKLUDERT frakt til norge for komplett drivaksel..
Tar ca 7dager.
Så har du som medlem 10% rabatt.... hadde ikke vært i tvil :P

Folkvord
07/04/11, 23:07
er som morgis sier:P hadde ikke vert i tvil eg heller;-)

cossykiller
09/04/11, 02:31
ahh er det snakk om såpass så er det ingenting å undre på nei :p

cossykiller
10/04/11, 00:15
vil jeg trenge og bytte pakninger eller lignende også ? er det helt komplett med pakninger og alt ? den greasen, er den "ferdigpressa inni" ?

Morgis
10/04/11, 00:26
alt er klart. men ville bestilt ny simmerring til girkassen når du først har den ute.. :)

cossykiller
10/04/11, 00:39
ja, får se om jeg ikke finner den der inne, men da er det vel oljebytte med det samme også ?