PDA

Vis full versjon : trimma b23 turbo bensin forbruk `?



jba002
05/04/11, 19:18
lurer litt på å øke effekten på min 940 turbo 96 mod. tenker da på rundt 300 350 hk.

hvor mye vil bensin forbruket ligge på ca `? :):D vanlig kjøring...

Berg Performance
06/04/11, 13:06
Blir litt "Hvor langt er ett snøre?"

Men skal prøve å svare så godt jeg kan uten å legge for mye i det.. Regner meg du har regnet vekk LH2.4 når du prater om 350 gamp? Ett korrekt mappet datasprut på en korrekt bygd motor vil du vel ligge på rundt litern på mila på langkjøring, og fryktelig mye mere på hardkjøring..

Å forutsi bensinforbruket på en motor (Spesielt når du ikke nevner noe som helst om motoren) er fryktelig vanskelig..:)

volvo2før
06/04/11, 13:22
Når du skal trimme en motor å iallefall nærme deg 3-400hk så bør du ikke tenke så mye på hvor raskt nåla går ned tror jeg :p Den bruker rundt litern på langkjøring og en hel del mer ved hard kjøring. Akuratt sånn som "berg performance" sier :D

jba002
07/04/11, 16:04
lurer litt på dette oppsettet

bensinchip special program til 16V.
tenningschip special program til 16v.
garrett hybrid turbo t3/t4e 350hk m/garrett baklokk 3" v-band
aluminium intercooler stor
turbo kamaksler 16v
walbro tankpumpe
bosch dyser special 4st
special luftmengdemåler
bensintrykkregulator
manometer faste koblinger
kn-filter 3"

bør vell ha m-90 kasse med forsterket clutch..

dette skulle vist gi rundt 300 til 350 hk.

har egentlig ikke så mye peiling på "mekking/trimming", så vurderer og levere den inn til polly motorsport for montering hvor den også blir mappet.

spør sikkert utrolig dumt men hva mener du med : Regner meg du har regnet vekk LH2.4 ?

:)

jba002
07/04/11, 16:16
glemte og si ai det er en b23fk

metrakit
07/04/11, 17:12
det han mener er om du skal bruke datasprut eller org innsprøytninga siden du har lluftmengdemåler i lista di skal du nokk bruke org.
ved org trur ikkje ej du klare so mye mer en 300hk ..og det er ingenting som heter b23fk det er 230fk:P

hva er spec på dysene dine og spesial luftmengdemåler.?

ang m90 holder denne til dine hk om du girer respektabelt (lar girkassa synkre før du slepper clutchen) og ikkje prøver og spinne i for høy gir og bilen står og rakker/hopper da ryk den temmelig fort.
alternativ er f.ex zf kasse

jba002
07/04/11, 17:58
er ikke helt sikker tror det er bosh 968 volvo r dyser `? :P
er ikke sikker på hvillken luftmengde måler det er, søkte litt rundt på nettet og fant denne "pakken" og ville høre hva dere syntes om den. :) begynner å bli jævlig dyr dele liste når jeg tenker over det :D

men hvilke modifikasjoner kan jeg gjøre på bilen (som ikke er så jævla dyrt :D )

som dere sikkert skjønner så har jeg ikke særlig peilling :P

takk på forhånd..

Berg Performance
07/04/11, 20:48
Holder ikke med 968 dyser til 350 gamp, så disse må du nok ha større =)

"Turbo" kamakslinger til 16v toppen er noe du ikke trenger å tenke på til 350 gamp, da de som er originalt i toppen er gode nok.. Forutsetter at det er en B234 #1000262 og at du ikke har sporet opp en B204, da jeg ikke har like god kjennskap til denne..

Skal litt til for å lure LH2.4 opp dit, men dette går om man forsker lenge nok på saken.. Dvs, teste chipper\progressiv bensintrykksregulator og slikt =)

Er dette en "pakke" du skal kjøpe en plass ? Evt hvor ?

EDIT: Var en skrive leif i det første innlegget mitt, skulle være : Regner med du har regnet vekk.. Som metrakit over skriver regnet jeg med at du skulle ha datasprut til den effekten, men ser du skal bruke lh2.4..

jba002
07/04/11, 21:17
ja, fant pakken på turbotrimming.no :)

er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.. trenger jo egentlig ikke så mye hk i bilen til og begynne med, i tillegg at det er ganske dyrt.. :)

tror jeg kansje begynner med litt billigere tunning, tenker da på : 3" eksos - bensin/tenning chip - kn filter.

finnes det noen fler "billige" løsninger ? evt hvor mange hk det blir av dette ca ? :D :)

Berg Performance
08/04/11, 08:42
Om budsjettet er trangt vil jeg ikke anbefale å bygge 16v.. Får mye bedre kjørbarhet og mye større potensiale til å bygge videre, men det koster og krever litt mere av byggeren..

Om det er førstegangsbygge du holder på med kommer du langt med 8V.. Større turbo, chip og 968 dyser med tilhørende luftmengdemåler er populært.. :)

jba002
09/04/11, 14:45
ok, tusen takk :)