PDA

Vis full versjon : Beste "lønnsomme" oppsette til B230K?



Aron740Rally
05/04/11, 17:12
Heisann. Lurer på en kjapp ting. Hva er det beste oppsette for å få LITT mer krutt ut av en B230K? 631 topp.

hører så mye forskjellig her. Alt fra K-Kam,A-Kam,Vx3
Weber 32/36,34/38,Dobble 40/40 Solex osv osv.

fått med meg såpass att ventil fjørene burde byttes til noe stivere dobble ventil fjører. og att grenrør og eksos burde/må byttes for å få noe ut av det.

lurer også på : Hva må jeg gjøre hvis jeg f.eks skal bytte ut min T-kam til en K-Kam? Er det bare " ta ut stappe i og starte? " Med riktig dødpunkt osv under montering ofc.

Det jeg mener med lønnsomme er vell att delene ikke koster skjorta og att det ikke drikker så FORBANNA mye bensin.

Takker for svar :)

Mvh Aron Lundstrøm

The Sven
05/04/11, 17:17
Hadde vel vært greiere om det var innsprut men.. Bestykning av forgasser har jeg ikke noe greie på, aner ikke hvor mye effekt en kan true gjennom den som sitter der.. En K-kam vil vel ikke utgjøre allverden, men en H-kam og et ekstraktorgrenrør vil nok hjelpe en del.

Aron740Rally
05/04/11, 17:20
Hadde vel vært greiere om det var innsprut men.. Bestykning av forgasser har jeg ikke noe greie på, aner ikke hvor mye effekt en kan true gjennom den som sitter der.. En K-kam vil vel ikke utgjøre allverden, men en H-kam og et ekstraktorgrenrør vil nok hjelpe en del.

oppvokst med Rally Pv`r og Amazoner så for meg å begynne med noe innsrøytnings motor blir bare feil :P Gasser motorer har sin sjarm :)
Men aldri hørt att H-Kammen skal være noe hyppig på gasser motor :S

The Sven
05/04/11, 17:24
H-kammen satt i B23E med 140 hk, gir 150-160hk med ekstraktorgrenrør og effektanlegg i den motoren uten noe særlig andre mods. Vasseste originalkammen og derfor populær i Volvo Original Cup. Men K-kammen er vel ikke sååå langt ifra.

kermitt
05/04/11, 17:30
H kam, skikkelig gasser (ikke sliten weber fra gammel Ford) , ett bra grenrør, nye lager og stempel ringer så får du fort 150hk med riktig tenning og gasser innstillinger. Det er faktisk ganske morsomt å kjøre og! :D

Aron740Rally
05/04/11, 17:35
Takker! Da henger jeg litt mer med :) Men som jeg spurte om litt lenger oppe her, er det bare å hive i kammen og skru igjen med riktig montering? Eller må jeg styge med forskjellige løftninger å styr og f*** skap?

The Sven
05/04/11, 17:38
Det skal være bare å bytte over så lenge det er en originalkam, men det er en selvfølge å kontrollere ventilklaringene i henhold til anbefalte spesifikasjoner etterpå:)

Aron740Rally
05/04/11, 17:41
Jaja ofc :) Var vell stappet inn under " med riktig montering " den vell :)
Men takker for hjelpa :) da har vi litt mer planer på stell :)

kermitt
05/04/11, 17:41
Sett den i ØD , napp av reima, riv ut kammen, stapp i den nye, mål klaringer/bytt caps og kjør!

Motstand
05/04/11, 19:51
Hva slags eksos anbefaler folket da?. Og hvor bør det handles?

Aron740Rally
05/04/11, 19:53
Tenkte å mekke ett skjøl :) 2/2,5" ut fra manifoil 2,5" inn 1 en lydemper og 3" ut resten :) teste det først hvis ikke blir det sikkert noe JT/Simmons/Apple`s :)

Dimmern
05/04/11, 19:55
stå over simmons!!!! selges omtrent ferdig rusta ifra fabrikken ;)

Motstand
05/04/11, 20:20
Ja okay. Tenkte jeg skulle gå for 2,5" selv. 3" hele veien blir kanskje litt overkill?.

Simmons er noe man prøver ut en gang. Og aldri igjen:p

Aron740Rally
05/04/11, 20:29
Ja okay. Tenkte jeg skulle gå for 2,5" selv. 3" hele veien blir kanskje litt overkill?.

Simmons er noe man prøver ut en gang. Og aldri igjen:p

Ja det blir overkill med 3" heleveien det gjør det :P Men tenkte å kjøre nesten straigth pipe men 1 lydemper 20-25cm før bakakslingen og 3" derfra, usikker enda. Men tror nok jeg ender opp med 2,5" til slutt :P kommer sikker til å bråke formye med 3"