PDA

Vis full versjon : Justere støtfanger (eller bakluke?): Gnissing...



hgnubel
05/04/11, 14:34
Det virker som støtfangeren på V70en min henger kanskje en millimeter eller to for høyt, for hver gang luken går opp og igjen så skraper både høyre og venstre hjørne litt i støtfangeren.

Er dette et kjent problem med en enkel fiks?

Mener å huske jeg leste om et problem folk hadde med at støtfangeren hang for langt nede, der volvo har laget et "rescue kit" (kanskje det er til 855?), men det jeg opplever er altså motsatt...

brynna
05/04/11, 15:10
Har ikke peiling på bakluka til en v70/855, men på andre biler som vw og mitsubishi er det avlange hull i hengslene slik at luka kan heves/senkes noen millimeter.

GMV
06/04/11, 19:13
Det virker som støtfangeren på V70en min henger kanskje en millimeter eller to for høyt, for hver gang luken går opp og igjen så skraper både høyre og venstre hjørne litt i støtfangeren.

Er dette et kjent problem med en enkel fiks?

Mener å huske jeg leste om et problem folk hadde med at støtfangeren hang for langt nede, der volvo har laget et "rescue kit" (kanskje det er til 855?), men det jeg opplever er altså motsatt...

Ta av fangeren og senke festene noen mm, er ovale hull på festene. Samme problemet på min. Spørs om noen har rygget i ei snøfonn eller lignende å presset den opp. Oppdaget det for seint etter jeg lakkerte bakluke og fanger så nå er rusta/flassinga tilbake igjen. Irriterer meg grenseløst, bilen ser så shabby ut :mad: