PDA

Vis full versjon : Bygge om 850 fra automat til manuell



Christina
04/04/11, 23:00
Skal bygge om en 850 t5-r til manuell, og lurer på hva som trengs til dette og hva man bør tenke på?

Jeg har følgende deler fra før:
- Girkasse
- Spakstell
- Pedalsett

Mangler også svinghjul og clutch. Kan man bruke enkelmasse svinghjul? Og hvilken type 850 må jeg hente dette ifra?

Også lurer jeg på om jeg må bytte hjerne(r) og drivakslinger?


- Christina :cool:

mrstfu
04/04/11, 23:20
hør med Morgis her på forumet, han har gjort det og burde ha bra peil på det. det jeg hvertfall har fått med meg, er at et svinghjul fra 850 TDI er å foretrekke hvis du skal hente mer krefter ut av vogna, uten at jeg skal banne på det. jeg er en av de som er velsignet med manuell kasse:D

Per Turbo
04/04/11, 23:41
Ja du kan bruke enkeltmasse svinghjul, og evt. en R clutch er vel å foretrekke da.
Ny utløser er også greit å spandere på seg når du først har kasse ute..

OM du kan få tak på ledningsnettet fra en manuell bil og en ECU så har du relativt hyggelig jobb foran deg.

Når jeg bygde om min forrige bil hadde jeg alt dette og jobben var egentlig grei.
Kjøpte elnett, spakstell, pedaler, ECU og alt jeg trengte fra SC Styling, kassa fant jeg i Sverige.

Even her på forumet er i samme prosess nå som du skal :) Så har visst blitt populært dette her!

850freak
05/04/11, 06:58
Jeg kunne egentlig tenkt meg motsatt :) har så ille lyst på automat, men er vel ikke noe å satse på¨det med en vanlig 2.0 vil jeg tro

Even
05/04/11, 10:17
Even her på forumet er i samme prosess nå som du skal :)

Jippi

Folkvord
05/04/11, 23:51
visst du ikke har el nett og ecu fra en manuel så mener eg det er en ledning som må klyppes og kobles om eller hva det var nå igjen, men søk gjennom her, menner og ha sett en som hadde eit bilde og en forklaring om hvordan du gjorde det;-)
eventuelt du kan skru av gearvelgeren fra kassa og bare ha den tilkoblet og i Park slik bilen starter, så kan du bare finne en god plass og plassere den;-)

Folkvord
05/04/11, 23:54
om du må bytte drivakslinger kommer an på hvile kasse du har mener eg. men visst du må sjifte di så kjøp nye på ebay da disse koster rundt 2-3 000 for helt nye ferdig levert på døra. isteden for 12 000 for alt sammen hos billia

johnjo
23/12/12, 16:52
Ja du kan bruke enkeltmasse svinghjul, og evt. en R clutch er vel å foretrekke da.
Ny utløser er også greit å spandere på seg når du først har kasse ute..

OM du kan få tak på ledningsnettet fra en manuell bil og en ECU så har du relativt hyggelig jobb foran deg.

Når jeg bygde om min forrige bil hadde jeg alt dette og jobben var egentlig grei.
Kjøpte elnett, spakstell, pedaler, ECU og alt jeg trengte fra SC Styling, kassa fant jeg i Sverige.

Even her på forumet er i samme prosess nå som du skal :) Så har visst blitt populært dette her!

når du mener elnett,mener du komplett fra rattstammen eller bare fra hjernen til motoren?