PDA

Vis full versjon : Takspsoiler V70II



morrun
04/04/11, 22:44
Hei. Har mailet litt med selger av takspoiler til bilen. Her er link:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27664079
Disse kan i flg. monteres med skruer og/eller lim. Kjenner at jeg har store kvaler mot å gå løs på grombilens tak/bakluke med drillen! Der ryker vel hvertfall rustgarantien. Hva da med lim?

Uansett, håper dere som har montert slik spoiler kan dele deres erfaringer med meg.

Per Turbo
04/04/11, 23:45
Nå har vel disse bilene bakluke i glassfiber så rust er vel det minste problemet.. men en god klatt med rutelim f.eks. vil nok gjøre at den sitter godt.

Hadde vært mer tvilsom til en selger som kun operer med mobilnummer, men ikke navn og adresse i annonsen! Hadde jeg ihvertfall ikke kjøpt fra uten personlig avhenting av varene.

Dag Thomas
05/04/11, 08:02
Det blir montert med skruer originalt også, så fyr løs med drillen:D

morrun
05/04/11, 09:33
Takk for støtte, omsorg og veiledning :-) Det dukket opp et navn da jeg begynte å maile med vedkommende. Uansett så er det praktisk mulig å hente det selv, og da er det det som gjelder hvis det blir handel. Hva må jeg regne med i lakkostnader? Bilen er 472 Oyster grå.
Produktanbefalinger når det gjelder lim?

Stig-Arne
05/04/11, 09:44
Er det en orignial spoiler eller uorginal ?
Erfaringen min med uorginale deler er at det er elendig forarbeid som er gjort med tanke på lakkering. Så totaltsett ender du opp i det samme som å gå til Volvo å handle en ferdiglakkert spoiler.

morrun
05/04/11, 09:52
Aj-aj, sier du det. Her må det forskes mer. Vet du i farta hva det vil koste med en orginal en? Det er nok snakk om en kopi i den linken jeg refererer til.

Per Turbo
05/04/11, 10:47
39887608 - Spoiler 472 koster 4700,-

Denne er ferdig lakkert altså :)

morrun
05/04/11, 10:53
Oj, fytti grisen. Det koster å være kar! Men, denne gir vel akkurat den downforce`n kona behøver for å komme trygt og tidsnok til jobb og barnehagen:-). Skal prøve å "selge det inn" i familiebudsjettet med den argumentasjonen.

Per Turbo
05/04/11, 11:07
hehe.. den er ihvertfall bolt-on og 100% tilpasset.. og tar seg skammelig bra ut på bilen!

Mr-Piano
20/04/11, 16:18
Oj, fytti grisen. Det koster å være kar! Men, denne gir vel akkurat den downforce`n kona behøver for å komme trygt og tidsnok til jobb og barnehagen:-). Skal prøve å "selge det inn" i familiebudsjettet med den argumentasjonen.

Så sant, så sant.
Det er viktig å fortelle henne at bling-bling felger med lavprofil også er viktig for fremkommeligheten, samt det hjelper i forbindelse med lukeparkering.

Forøvrig så kan vel dette også være løsningen:

http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1743&List=1&Level=2&ProductID=20640
Ikke original, men temlig lik.
Ca 200 i frakt og ca 1000,- i lakk.
(har akkurat bestilt en slik selv...:))

turboleif
02/06/11, 18:53
Da bør du kjøpe orginal, den er finest, er kjempe enkel og montere, du må borre 2 hull er det vel.

SagaPer
02/06/11, 21:36
Jeg skal montere original takvinge på min bil denne måneden. Har fått en pris på litt under kr 5.000 inkl vinge og montering hos Volvo-forhandler.

Tom K
04/06/11, 22:47
Jeg ville vært veldig skeptisk til å kun lime fast en sånn "vinge" det kan få fatale følger for "Hilde på 19" som ligger bak deg hvis denne vingen løsner i 100km/t på motorveien

Daniel V
05/06/11, 15:56
Kjøp helleren original og be din Volvoforhandler gjøre det. De tar lite for monteringen, og resultatet blir trygt op perfekt. Samtidig er du forsikret om at garanti ol. ikke blir påvirket. Som du selv sier: Det koster å være kar! :D

volvoRsport
05/06/11, 16:55
Jeg ville vært veldig skeptisk til å kun lime fast en sånn "vinge" det kan få fatale følger for "Hilde på 19" som ligger bak deg hvis denne vingen løsner i 100km/t på motorveien

Tror de fleste styrer unna limestift eller superlim når de skal feste noe sånt, er ikke noe tema at vingen detter av hvis du bruker riktig lim. Må evnt. skjære den av hvis du skal få den av.

Wahl
05/06/11, 17:42
Jobber på volvo forhandler, vi har limt slik vinge tidligere på bil (Ford Mondeo), da brukte vi rutelim. Dette skal holde.

SagaPer
05/06/11, 19:30
Dersom spoiler (takvinge) av en eller annen grunn blir skadet så kan det være kjedelig å nærmest rive den av bilen (om den er limt med superlim). Da følger kanskje lakken på bilen med vingen?

Original montering: Løsne to skruer og dra den av slik at den dobbeltsidige tapen slipper...