PDA

Vis full versjon : 142 prosjekt



JørnM_940
19/02/10, 15:53
Tenker (på sikt) å anskaffe meg et 142 prosjekt. Hvordan er det å bygge opp en slik bil? Hvordan er tilgang på deler til disse? (Begynner å tynnes ut av disse på huggeriene rundt om hvertfall). Er det gasserturbo som gjelder på disse, B20? Skal ha en ganske så original look, men med litt mer effekt. Må også få den ganske stiv. Personlig synes jeg 72-modellene er penest. Er jo sykt pene biler dette, hvis man gjør de rette valgene.

Tinnsoldaten
19/02/10, 16:32
Er nok lite å få tak i på huggerier, men det er mange som har liggende deler. Jeg har ikke hatt store problemer med å få tak i deler til min 70 modell. Sveisedeler fins å få tak i, og Pedersen selger jo Bilsteindempere, Superproforinger og senkesett. Motordeler er heller ingen problem, det fins flust av trimdeler til B20 f.eks. hos KG Trimning, TG motor osv. Det som kan være litt stress å få tak i, er vel strøkne karosserideler som dører og skjermer. Fins nytt å få tak i, men det koster jo.
Virker som det vanligste er å bygge sugis, men turbo er jo også mulig. Tyggern her inne holder på å bygge turbomotor.
-72 fronten kan du montere på alle fra -67 til og med -72.

JørnM_940
19/02/10, 16:38
Er nok lite å få tak i på huggerier, men det er mange som har liggende deler. Jeg har ikke hatt store problemer med å få tak i deler til min 70 modell. Sveisedeler fins å få tak i, og Pedersen selger jo Bilsteindempere, Superproforinger og senkesett. Motordeler er heller ingen problem, det fins flust av trimdeler til B20 f.eks. hos KG Trimning, TG motor osv. Det som kan være litt stress å få tak i, er vel strøkne karosserideler som dører og skjermer. Fins nytt å få tak i, men det koster jo.
Virker som det vanligste er å bygge sugis, men turbo er jo også mulig. Tyggern her inne holder på å bygge turbomotor.
-72 fronten kan du montere på alle fra -67 til og med -72.

Okay. Det jeg så som fordel med en 72-mod var innfelte dørhåndtak og kort girstang. (men alt er utbyttbart selvfølgelig). Som jeg har forstått det så var det sølvfronten på L, og svartfronten på DL og GL? GL hadde vel B20E innsprøytning også... Det jeg ikke liker på 73-modellene er blinklysene og baklysene, og 74-modellene har jo støtfangeren en meter utenfor bilen..

Så en 142 på gatebiltreff i Namsos for noen år siden, med B20 turbo. Tøft:D Skal ha bilder av den et sted her også...