PDA

Vis full versjon : jordingsgfeil lys 850, 94 model



vazborris
03/04/11, 23:34
har noe seriøse jordingsfeil med baklampene på bilen til samboeren og lurer på om det er noe standar feil jeg burde starte med og sjekke? det meste bak der lyser når det selv har lyst

ola normann
04/04/11, 07:02
Har du hengerfeste, så kan det være en ide å ta en titt på henger kontakten.

vazborris
04/04/11, 15:54
Ikke ankerfeste på den

vazborris
04/04/11, 15:55
Flott med autokorekt på mobilen. Mente hengerfeste selvsagt

850GLTsilver
04/04/11, 16:57
Sjekk jordingspunktene der under bagasjeåpningen.
Har de vært utsatt for en del fukt så vil de meget sikkert være relativt råtne. Sedan eller 5-dørs?

vazborris
04/04/11, 18:31
glemte og si det. er sedan, har ikke kikket på det enda men skal sjekke det ut! hater og feilsøke jordingsfeil så håpet det var noen standar sykdom ute og gikk:=)

850GLTsilver
05/04/11, 17:17
Disse bilene er i utgangspunktet totalt feilfrie, dermed ingen standardfeil på de. :D

Nei spøk til revolver: Er sjelden annet enn jordingsfeil som lager slikt.
Men det er utrolig enkelt på disse sedanene da. Ta av plasten rundt låshaken der bak, og du ser tre (tror jeg) jordingsskruer med noen ledninger hver på.

Er det så mye som tegn til korrosjon her, så tipper jeg svaret ligger der.

Alternativt har "noen" hatt det gøy med å lage masse koblinger på ledningsmattene der bak....

mrstfu
05/04/11, 19:48
prøv å legge en lask med midlertidig jord til jordpolen på pæra som ikke lyser, om det bedres har du en årsak. på kjørelysa på min 850 har jeg lagt opp ekstra jord til pæreholderene, kun for å hindre slikt.

vazborris
05/04/11, 20:04
takker for gode tips.. skal sjekkes en av de nærmeste dagene:) er vel ikke det at det er ting som ikke lyser men alt lyser bare som det selv vil ikke noe system i det men feilen kommer og går litt:)