PDA

Vis full versjon : bytte ledningsnett og motor i 740, men kan ikke røre gassen før den dør?



Bjerkelund
03/04/11, 21:35
Hei!
en kammerat har byttet ledningsnett i 740'n sin, men så fort han rører gassen så dør den ut(Akuratt som når lmm ikke er koblet til)
Men den er koblet til, og når den står lenge på tomgang så får han ikke start igjen fordi pluggene er sotet ned.
Noen som vet hva dette kan være?

takker så mye for svar!

kermitt
03/04/11, 21:45
hvilken motor og motorstyring? ligger ikke inn noen feilkoder?

Bjerkelund
03/04/11, 22:45
Er lh 2.4 og en b230FT/Fk.

Skjønner ingenting av den feilsøke boksen, så tenkte jeg skulle spørre her istede!
Er så mange volvo guruer her så tenkte noen hadde vært borti det før! :D

Bjerkelund
11/04/11, 19:26
Ingen som vet?
Bilen gikk som den skulle nå en liten tid, men så ista gikk den litt dårligere og tenkte ikke noe mer over det, men så stoppet den, og pluggene er heelt sotet ned.
akuratt samme syndromet igjen, kan ikke røre gassen før den dauer!

totoogførr
13/04/11, 00:07
Mens tenninga er på plugger du den løse ledningen hull nr 2, trykker 1 gang på knappen og teller antall blink da får du ut en feilkode for injection anlegget som kan være fks 1-2-3.
Du får ut en kode hver gang så du bør repetere dette noen ganger til du er sikker på at alle kodene (du får den første omigjen)

Deretter gjør du det samme i hull nr 6 og leser ut kodene der, disse er for tenningsanlegget.

Hvis koden er 1-1-1 er det ingen feil, dette gjelder begge to.

Hvis du legger ut kodene du finner her kan jeg eller noen andre si deg hva det er..

tro
15/04/11, 00:27
hadde samme probb på min,
da var det forrmotstandene som ikke var koblet til .