PDA

Vis full versjon : Skifte strammehjul v70 2004



nordan27
03/04/11, 20:08
hadde av utstyrsreima for servo dynamo for å sjekke ulyd ,det var ulyd i hjulet på stammeren ,kan jeg bare skifte hjulet? eller komplett strammer?
må jeg skifte strammer hvordan er det å skifte denne ,må jeg demontere mye , eller går det greit å skifte uten å demontere noe?
:eek: det er en 2.0 l 180hk bensin.

Jan E30rik
05/04/11, 16:28
Litt trangt å skru. Må av med høyre dekk, vippe bak et deksel, og veksle mellom å jobbe fra motorrom og inni "hullet". Bytter hele greia. Hjulet og strammeren er en enhet. 3-4 bolter som holder greia på plass. Vanskeligste var å få på reima igjen. Noen løsner servopumpa, men er en 2 mannsjobb om du ikke løsner noe.

aeshj
10/06/11, 09:10
hadde av utstyrsreima for servo dynamo for å sjekke ulyd ,det var ulyd i hjulet på stammeren ,kan jeg bare skifte hjulet? eller komplett strammer?
må jeg skifte strammer hvordan er det å skifte denne ,må jeg demontere mye , eller går det greit å skifte uten å demontere noe?
:eek: det er en 2.0 l 180hk bensin.

man får kjøpt bare hjulet fra volvo, det selges ikke til bensinbiler men er samme hjulet som på diesel.
skal være mulig og nå fra oversiden av motor. trenger ikke bytte hele strammeren.
fikk byttet mitt på verksted i forbindelse med annet arbeid.