PDA

Vis full versjon : Blir varm på tomgang [LØST]



degocostly
03/04/11, 19:48
bilen min, v70 98 mod, blir veldig varm etter en stund på tomgang. Nåla går helt opp, men når jeg starter å kjøre så synker den med en gang. Har nettopp byttet radiator, mulig jeg har gjort noe feil under montering? :P

GMV
03/04/11, 19:59
Starter kjølevifta di da? Høres ut som du har glemt å sette på en kontakt.

degocostly
03/04/11, 20:30
Tenkte jeg faktisk på selv, får sjekke imorgen :p
Alle kontakter skal være på plass, men får se over dem likevel

Folkvord
03/04/11, 23:04
hadde selv det problemet på min bil at vifta ikke starta, den fikk ikke strøm.
det er en innebygdt sikkring i ledningen på en måte, så du må bytte ledningen elle koble til en ny sikring på den, sikringen liger nede med starteren, da vifta får strøm fra plussen til starter.
men du har eit rele som sitter på den tingen som er oppå radiatoren, så ta og sjekk om den kontakten som det bare går en rød ledning inn på, litt tykk rød kabel om den har strøm i seg, visst ikke så er det den sikringen;-)

men det kan jo vere luft i kjølesystemet??

Nilsebu
03/04/11, 23:17
Det at nåla de går helt opp forundrer meg. Har hatt 116 grader på kjølevannet og nålen sto fortsatt rett mot øst.

Ville sjekket vifta. Når en volvovifte starter så stopper mye annet for å se hva som foregår :p

Nilsebu
03/04/11, 23:18
men det kan jo vere luft i kjølesystemet??

Kjølesystemet skal være selvluftende.

Men hvis du nettopp har fylt på kjølevæske og fylt veldig fort, så kan det bli vanskelig for systemet.

Folkvord
04/04/11, 00:36
har hørt folk sier det, men har aldri opplevd at det lufter seg selv, slik som di sier det skal, flere her inne som har slitt med det;-)

degocostly
05/04/11, 22:43
Nesh, er nok vifta som ikke starter ja. Har ikke hatt tid til å se på det enda, men glemte meg og sto en stund på tomgang idag, og ingen vifte startet :p

EDIT: Var bare en kontakt som ikke var satt helt inn, gikk over alle å satt dem skikkelig på plass, og alt ble i orden