PDA

Vis full versjon : Ettermontering av varmeelement i sete



Amatøren
03/04/11, 09:30
Hei
Har akkurat kjøpt en 2006 modell, som i følge papirene, ble importert fra Sverige i fjor.
Og som brukernavnet mitt tilsier, så tok jeg det for gitt at det var varmeseter i en såpass ny bil. Overraskelsen var derfor stor, da jeg kjørte hjem fra Bryne, til Sandefjord, og ikke kunne finne noen knapper til varmeseter.:(:confused:
Har hørt rykter om at det finnes et firma i Oslo, som ettermonterer dette. men finner ingenting på nettet.
Er det noen som vet noe mer om dette?

JørgenT
03/04/11, 10:05
Du kan jo høre med din lokale volvoforhandler. Finns sikkert som tilbehør. Vi har hvertfall montert slike.

Petter
03/04/11, 12:45
Da har du mest sannsynlig kjøpt en importbil uten lyktespyler og dieselvarmer...

JørgenT
03/04/11, 12:48
Er typisk for biler som går i "varmt" klima. Mye tyske/belgiske biler er slike. Blir sikkert veldig treg varm kan eg tenke meg:)

Amatøren
03/04/11, 20:32
Er typisk for biler som går i "varmt" klima. Mye tyske/belgiske biler er slike. Blir sikkert veldig treg varm kan eg tenke meg:)

Etter det jeg kan se, så er den kjøpt ny i Norrköping. Og i dag var det ca +3 ute, og bilen blåste varmt etter ca 3 minutter.

Amatøren
03/04/11, 20:35
Du kan jo høre med din lokale volvoforhandler. Finns sikkert som tilbehør. Vi har hvertfall montert slike.

Er litt skeptisk til vår lokale Volvo forhandler. De har rykte på seg for "å smøre på" og skrive regning med gaffel.
Men siden du har vært borti dette. Hva kan ca pris være?

JørgenT
03/04/11, 21:55
Eg jobber som mekaniker på volvoverksted, så har ikkje gjort dette selv. Men de har gjort dette på karrosseriverksted hos oss. Kan sjekke litt i morgen eg.