PDA

Vis full versjon : Getrag i 240.



Mr. Crepsley
19/02/10, 08:12
Har no gått til innkjøp av en 242 som har en getrag 262cr i. Den er ikke ferdig tilpasset, men den står iallefall boltet på motoren. Jeg lurte bare på om noen har bilder eller en guide for hva som må gjøres ellers for å få dette up & running. Tenker da på speedo, mellomaksling, travers +++

Får ikke hentet bilen før på Torsdag, og drar på sjøen Fredag igjen, så får ikke gjort noe på en stund. Men har vel aldri vært galt å være forberedt. :)

Så alt av bilder, tegninger og info generelt er av interesse!

gaupe
19/02/10, 11:10
http://home.online.no/~kjet-sk/Getrag.htm

Mr. Crepsley
19/02/10, 12:22
Takker!!

#1 Ang. mellomaksel, er det slik å forstå at en m47 aksling kan kappes opp og sveises inn et nytt stykke på ca 2 cm for at den skal passe? Er vel lettere det enn å forkorte en m45 aksel og sveise in hardy kobling på den?

#2 Speedometer. Her har jeg et lite problem. Jeg får med en bakaksel med el. speedo, men jeg vil gjerne beholde gammel dashen. Er dette utelukket? Er det mulig å konverte et R-sport instrument/GT instrument til el. speedo?

Det jeg kommer på i farta, men er sikkert mer jeg kommer til å lure på etterhvert. Får hente bilen på Tirsdag nå, så får hele 2 dager å skru! He he!

Dan Bay-Johansen
19/02/10, 12:44
#2 Speedometer. Her har jeg et lite problem. Jeg får med en bakaksel med el. speedo, men jeg vil gjerne beholde gammel dashen. Er dette utelukket? Er det mulig å konverte et R-sport instrument/GT instrument til el. speedo?

Dette lurer jeg også på, håper noen har noen gode svar =)

Mr. Crepsley
19/02/10, 12:54
Tror bilene våre kommer til å bli veldig like utvending Daain :)

slevjus
19/02/10, 14:24
litt ot, men har du kjøpt den 242en som sto på finnsnes? med FT og getrag? :)

Mr. Crepsley
19/02/10, 15:44
Tromsø