PDA

Vis full versjon : Lengde på Mellomaksel i 240



roy87
02/04/11, 18:55
Hei, skal sette en M90 i 240'in straks, så da lurte jeg på om hvor lang mellomakselen skal være?
Må jeg korte inn den orginale 940 akselen? eller er det noen andre orginale jeg kan bruke uten å korte inn? eller hvor mye må jeg ta av den orginale 940 akselen?

og er det noen her som har noen lure forslag til hva man gjør med girkasse festet?

MVH Roy

Dieselsmoke
04/04/11, 06:31
Hei, skal sette en M90 i 240'in straks, så da lurte jeg på om hvor lang mellomakselen skal være?
Må jeg korte inn den orginale 940 akselen? eller er det noen andre orginale jeg kan bruke uten å korte inn? eller hvor mye må jeg ta av den orginale 940 akselen?

og er det noen her som har noen lure forslag til hva man gjør med girkasse festet?

MVH Roy


Er ikke brønnen for trang orginalt på 240 til m90 kasse?

TvilsomRacing
05/04/11, 18:26
ikke om man bruker lave motorfester..

Ang. mellomakseln kan du bruke en M45 aksel og korte den inn til riktig lengde. Så sveise på hardy koblingen fra m90 eller m47 mellomakselen.

roy87
06/04/11, 14:54
Ok. Så det er ikke en mellomaksel som passer uten å modde den altså,
Funker det ikke å bruke orginal mellomakselen til M90 fra 940? Passer den ikke på bakakselen? eller kan jeg korte inn den? for jeg har en sånn.

Er det en orginal girkassetravers som passer uten de største modifiseringene eller må jeg bygge om orginale fra m47?

Takker for svar.
MVH Roy

AndreasO
06/04/11, 15:16
Du trenger ikke lavere motorfester,er bare og banke litt der hvor starteren sitter,du ser det fort vist du prøver og putte oppi kassa.
Traversen er litt mer tidskrevende da du må kappe og sveise, jeg brukte travers fra M46 og det ble en del ombygging og bortkapping for og få den til og passe. Så tror jeg heller hadde skaffa meg en travers fra M47 da di er enklere og tilpasse.

roy87
06/04/11, 20:36
Det sitter M47 i bilen nå, så da er jo den bra :)
Men er det ingen som har noen mål på mellomakselen? Er vel likt på alle 240'er det vel?