PDA

Vis full versjon : Hvem senkesett senker mere enn lesjö?



turb00le
02/04/11, 16:29
Noen som har ideer?
Er det egentlig andre enn lesjö og kaw som har tüv?

(stoppa i teknisk med lesjökapp)

Psycho-look
02/04/11, 20:25
Maks lovlig senking er vel 40mm.

Så du får ikke noe som senker mer med tuv papirer.

larset
02/04/11, 20:35
Vet ikke om andre med tüv enn lesjö og kaw, har kaw 50/40 selv, om de faktisk er lavere enn lesjö vet jeg ikke. Men er ikke imponert fortsatt for høyt i front! :D

Kent o
03/04/11, 10:46
Kl-Racing har 60/40 men ikke tuv

Wahl
03/04/11, 11:12
KAW får man TÜV pappirer på, skal senke 50/40

Bobo
03/04/11, 12:30
jeg pleier å bruke bosch med kappskive, blir akkurat sånn som du vil sjæl...

Kent o
03/04/11, 13:18
KAW får man TÜV pappirer på, skal senke 50/40

Hvor selges KAW?

larset
03/04/11, 15:21
Hvor selges KAW?
Kjøpte mine hos www.amotek.se men kan ikke finne dem der lengre, men de igjen skaffet fjærer og dempere fra http://www.gts-sport.de/index.php?language=en&XTCsid=c06vmvbb8jklsn7ama2u9cnksb4ebpf3

Kent o
03/04/11, 16:34
Ble den noe lavere en med lesjøfors da?

turb00le
03/04/11, 20:25
Har hatt bosch, men satans uvesen likte det ikke så må uansett vise bilen på teknisk. Da tar jeg like godt å godkjenner med senkefjører.
Har funnet 2 aktuelle sett: b&g og spax, hvem skal en velge tru?
Lesjö ble jo skyhøyt og kaw ble jo egentlig skikkelig rævhengstuk med.

Bjørseth Racing
03/04/11, 20:31
Hva med og varme de nye tuv fjærene sånn at de synker til en passe høyde og dra og godkjenne også montere boschen når man er ferdig med godkjenningen...

Problemet er jo at de har begynt å stemple inn i vognkortet høyde fra senter i navet og opp til skjermkanten ved godkjenning. Er liksom ikke vits i å få stemplet godkjent senka i vognkortet lengre når det står at bilen er monsterhøy...

turb00le
03/04/11, 20:37
Står ingenting om at ikke bilen kan være makslasta ved godkjenninga???
Jeg skal fylle baljer osv bak og litt inni fangerne med blybarrer så den synker ned litt.

R.G
03/04/11, 20:48
det som er idiotisk med mål fra nav til skjærm kant, er att etter par års tid så har jo senkesettet synki ned litt, og da blir det garantert haraball med BT når dem måler på neste kontroll att bilen er 2 cm lavere enn da senkesett var nytt og ble skrivi inn i vognkort

Kent o
03/04/11, 20:48
Har hatt bosch, men satans uvesen likte det ikke så må uansett vise bilen på teknisk. Da tar jeg like godt å godkjenner med senkefjører.
Har funnet 2 aktuelle sett: b&g og spax, hvem skal en velge tru?
Lesjö ble jo skyhøyt og kaw ble jo egentlig skikkelig rævhengstuk med.

Hvor har du funnet de settene?

turb00le
03/04/11, 21:17
spax leverer protrim og gasolin, b&g husker jeg ikke men er en eller annen grossist.
Har ikke funnet ut om spax kommer med tüv.

Er det som er så tett med det målet, så bilen min blir makslasta med full tank.

Kent o
05/04/11, 15:04
spax leverer protrim og gasolin, b&g husker jeg ikke men er en eller annen grossist.
Har ikke funnet ut om spax kommer med tüv.

Er det som er så tett med det målet, så bilen min blir makslasta med full tank.

Senker kun 40 de også?

wunder-hansi
05/04/11, 19:02
jeg har B&G fjører på min 240.. bilen blir orginal utseende på høyden akkuratt som lesjö;)

vet om noen jeg har tenkt til å prøve, men ikke Tüv da;)

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sankningsfjadrar/volvo-3/740_940/index.html

jorg1
06/04/11, 21:45
Snakka med en på biltylsnet en gang i tia. og mente han sa at det var minimum 20 cm fra laveste punkt på bilen og ned til bakken.

Wakdar
06/04/11, 22:47
Fikk beskjed att det var 10cm fra laveste faste punkt under bilen til bakken når jeg skulle godkjenne coiloversene på Passaten jeg hadde. Måtte kjøre over lastebilgrava på biltrangsynte, om jeg ikke gjorde det så ble ikke bilen godkjent. Grava hadde 10cm sidekant og bilen løfta seg da jeg kjørte oppå kantene. Men det var ikke noe problem så lenge jeg kom over sa han.
Bilen ble godkjent den. :D
Var på biltrangsynte i Trondheim forresten.

Wakdar
07/04/11, 02:09
Ett annet "alternativ" er jo å kjøpe KLracing sine 60/40 fjærer å sandblåse de å lakkere de svarte å merke de som orginale senkefjærer med litt maling. De orginale senkefjærene har ikke TÜV papirer fordi det er orginalt ekstrautstyr fra Volvo. ;)
Det kan jo være forsøket verdt. :p

masterrV
07/04/11, 12:07
Men blir bilen lav nok med kl-racing sine?

gardern
07/04/11, 12:10
åkrene fjører da? den får du jo så lave du vil bare du har mål ;) dem er det vist flere som har fått godkjent. det er ikke tuv på de,men får no ce papirer hvis jeg ikke husker feil.

saabfaen
07/04/11, 12:15
Black and Decker, Bosch, best tools, osv osv. Papirer å somregel garanti på de :p

På maskina! ( for de som ikke tok den!! ) hehehehehhehehe

gardern
07/04/11, 12:20
hehehehe sant!

Wakdar
07/04/11, 13:48
åkrene fjører da? den får du jo så lave du vil bare du har mål ;) dem er det vist flere som har fått godkjent. det er ikke tuv på de,men får no ce papirer hvis jeg ikke husker feil.

De koster jo en del og jeg vet flere som IKKE har fått godkjent bilene med Åkrene fjærer.

jorg1
07/04/11, 21:41
Fikk beskjed att det var 10cm fra laveste faste punkt under bilen til bakken når jeg skulle godkjenne coiloversene på Passaten jeg hadde. Måtte kjøre over lastebilgrava på biltrangsynte, om jeg ikke gjorde det så ble ikke bilen godkjent. Grava hadde 10cm sidekant og bilen løfta seg da jeg kjørte oppå kantene. Men det var ikke noe problem så lenge jeg kom over sa han.
Bilen ble godkjent den. :D
Var på biltrangsynte i Trondheim forresten.

Dette gjaldt gamle 740'n min i sarpsborg :) men de endrer jo regler all the time, aldri godt å veta :P

turb00le
11/04/11, 04:46
Ble nok bare lesjöfysj igjen gitt, har ikke tid til å vente i lengre tider på fjører fant jeg ut og pedersen er jo typisk 10 min å kjøre til. må bare få tak i bly.