PDA

Vis full versjon : Bensinpumpe 850 glt-92



bullxo
02/04/11, 14:35
Hei.

Har lest at disse bruker å fare heden rundt 300k.... Noen som vet hva det er i de som går??

Grunnen til at jeg spør, er at min pumpe streiket.... irritert som jeg ble, plukket jeg ut pumpa der bilen stoppet.. :p (klargjøring til å på huggern dagen etter...) sto å titta litt på den mens jeg venta på skyss, og oppdaget at "kontakten" på selve pumpa (den nedi/ inni tanken) så litt rar ut.. pirka litt på ledningen der, og så da at den var brennt helt av :eek: klippet av, satte på ny kabelsko, satte isammen, kryssa fingre og tær, vrei om nøkkelen... Bilen startet!! :D men det som uroer meg litt er jo selvsagt at pumpa skal gå heden snart... 299k på telleren nå... :confused:

mrstfu
02/04/11, 19:50
Min tippa rundt 320k, hva som var galt med den fant jeg aldri ut, men den stoppa, da blei bilen stående i et par dager. Etter mye feilsøking og prøving starta den igjen, gikk et par dager, og døde helt. Fikk inntrykket av at motoren i seg selv ikke var helt i orden, da den med direkte strøm gikk litt vekselvis. Kan være selve spolene som er dårlige, eller tilkoblingene til disse, uansett vanskelig å fikse, permanent uansett.

Ny pumpe koster en kroppsdel eller tre, samtidig er det jo tvilsomt hvor langt pumpa på huggeren har gått.

bullxo
02/04/11, 21:08
så absolutt dyr nok ja.... har funnet en i sverige på: skruvat.se 700 eller 900 alt etter hvilken type jeg må ha.... og -100kr som ny kunde.. men de har selvsagt sluttet å sende utenfor sverige... ikke så langt over grensa likevel herfra da.. 15mil 1vei så det spørs om jeg må få rota meg til å bestille en..... Før man står der.. :D

mrstfu
02/04/11, 21:22
jeg fikk min på en høgger i kongsvinger, 600kr på dagen. lite aktuelt for deg, men om du skal en tur nedover kan det jo lønne seg.

brynna
03/04/11, 06:02
Kjøpte pumpe fra Bil1din Namsos i fjor sommer. Var en på lager da
Var innom dem for et par måneder siden, da sto det 4 stk 850 utenfor.
Regner med at en av dem har pumpa i bilen. Kosta 750,-

Er vel ikke mange mila fra Grong til Skage.
Sjekk selv, da jeg har et inntrykk av at de ikke har full oversikt på delene som ikke er tatt ut fra vraka.
Har ringt og spurt på forskjellige deler og fått til svar at de ikke har den. Kjørte dit... delen var i bilen

bullxo
03/04/11, 09:05
nært de ja :D 3mil ca... men 750,- for ei brukt pumpe??? darn.. da blir det å bestille helt ny i sverige, kjøre over grensa og hente der ja!! :D

vet de har en del 850 stående.. men synes de er griske m.t.p. at det tross alt er brukte deler de selger....

yearbogen
03/04/11, 09:40
Har de ikke en bosch pumpe som koster ca 2000 hos mekonomen, samt et billigere alternativ til litt over 1000 lappen?

bullxo
03/04/11, 11:44
har funnet på skruvat.se 7eller 900,- ny.... og ikke så langt å kjøre over grensa for å hente ... og hamstre litt snus i samme slengen så blir bensin kostnad kjappt innspart :D

men får se.. om det er den dyreste jeg må ha til skruvat... så kanskje mekonomen er et like greit alternativ...

ola normann
04/04/11, 07:23
Her er det litt info om den billige varianten hos mekonomen, har ikke hatt problemer med den siden den ble montert.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4089