PDA

Vis full versjon : Innsprøytings rekkefølge



tung pedal frank
02/04/11, 08:51
Er det et spesifikt rekkefølge på innsprøytningen på 230fk motoren? Eller sprøyter alle dysene samtidig? Har en mistanke omm at jeg har stokket omm to ledninger da jeg hadde dysene oppe tiligere.

henrik940
02/04/11, 08:59
Alle sprøyter samtidig :)

VolvoR-Sport
02/04/11, 10:02
stemmer det, så om du bytter om på to kontakter har ingenting å si :D

tung pedal frank
02/04/11, 14:56
Ok.For jeg kunne ikke finne temaet i noen av bøkene mine,men nå er jo ikke hynes noe serlig og Donald duck utgaven reperasjons handboka til volvo er vel heller ikke di beste til og ta opp sånne ting.Nei demm skulle heller vert pensum på ungdoms skolen,så dagens ungdom kunne få banket inn litt teknisk innsikt.

Men da må man vel begynne og koke hjernen litt på hva såmm er problemet for motoren lugger fælt rundt 1000 omd og rister på tomgang

Testdriver
02/04/11, 15:00
Går kun på 3 sylindre?

tung pedal frank
02/04/11, 15:13
Neida den går på alle,men når motoren blir varm så begynner den å riste på tomgang,og hvis jeg tråkker litt på gassen så den kommer til 1000-1200 omd så lugger motoren,det kan virke såmm den bobler,men tar seg opp ved videre gasspådrag,pluss at forbruket har økt i det siste,man kan se bortifra filter,kabler,plugger,lokk for det er byttet for ikke lenge siden,jeg forstår bare mindre og mindre.....

Uberhenrik
04/04/11, 13:02
Tett dyse? bensinfilter? sliten pumpe, bensintrykks regulator? slitte stempelringer? sjekka veivhusventilasjon? sjekket gap på tennplugger? er olje og filter byttet regelmessig og med olje og filter av god kvalitet?

Er det noen vakum lekasjer? Jeg hadde lignende problem med min og da hadde innsugspakningen delt seg i 2 og blokket nesten halvparten av innsuget, gikk strøkent etter dette var fikset.

Har du sjekket\justert spjeldsensoren\overføringa?

Bytt innsugs pakninga først og ta det derifra så finner du nok en løsning på problemet:)

GMV
04/04/11, 15:37
Kan være vanntemp sensor eller lambdasonde også.