PDA

Vis full versjon : Bagasjenett/roll-up V70



SverreP
01/04/11, 20:06
Stanga i toppen av nettet er teleskopisk for å passe ned i bakseteryggen når den ikke er i bruk. Nå får jeg ikke lenger trukket stanga ut til full lengde, som den trenger for å passe i klipsene i taktrekket. Mangler ca 30-40 cm, og den er ikke til å rikke lenger ut. Noen tips?

Nilsebu
04/04/11, 19:11
Reeeal håndmakt? Er vel ikke så mye som kan gå gale inni der ?

hgnubel
05/04/11, 14:27
Hvis din står helt fast ville jeg begynnt med WD40 eller lignende. Trekk nettet godt ut først slik at du kan vri stangen og sprute WD40 sånn at det renner nedover/innover i hylsen.

Min er ganske treg, så jeg tenkte å smøre den opp med noe slags smøremiddel, men for at det ikke bare skal fordampe/renne bort bør den vel på sikt smøres med noe litt mer tyktflytende enn WD40... som samtidig ikke griser alt for mye. Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg tar gjerne i mot forslag :)

SverreP
05/04/11, 16:38
Har prøvd med håndmakt, vold og CRC, uten resultat. Skjønner ikke heller hva som kan gå galt inni der...

Lightyear
05/04/11, 16:43
Trekk godt ut først slik at du kan vri stangen og sprute WD40 sånn at det renner nedover/innover i hylsen.

Min er ganske treg, så jeg tenkte å smøre den opp med noe slags smøremiddel, men for at det ikke bare skal fordampe/renne bort bør den vel på sikt smøres med noe litt mer tyktflytende enn WD40... som samtidig ikke griser alt for mye.

Er det lov å si? :eek:

mrstfu
05/04/11, 16:44
Trekk godt ut først slik at du kan vri stangen og sprute WD40 sånn at det renner nedover/innover i hylsen.

Min er ganske treg, så jeg tenkte å smøre den opp med noe slags smøremiddel, men for at det ikke bare skal fordampe/renne bort bør den vel på sikt smøres med noe litt mer tyktflytende enn WD40... som samtidig ikke griser alt for mye.

Er det lov å si?:D

hgnubel
05/04/11, 16:50
Faen, postet jeg på feil forum nå? ;)

mrstfu
05/04/11, 16:51
Faen, postet jeg på feil forum nå? ;)

kan godt hende, men før vi blir kjefta på for OT, lyst til å dele med verden hvilket forum det er snakk om?

hgnubel
05/04/11, 19:54
kan godt hende, men før vi blir kjefta på for OT, lyst til å dele med verden hvilket forum det er snakk om?

Hey, jeg ble feilsitert!:eek: Tenner du på slikt får du finne et slikt forum selv ;)