PDA

Vis full versjon : Netting i baksetene (855)



Lightyear
01/04/11, 17:31
Noen som vet hvordan nettingen i bakseteryggen på 855 er å demontere? Jeg har byttet bakseter og setene jeg har satt inn mangler nettingen. Må flytte over fra originalsetene men er litt bekymret for å ødelgge noe siden de originale skal inn igjen når ungene har vokst til litt mer ;)

A

Lightyear
02/04/11, 12:21
Skrudde opp dekslet til nettingen på 40-delen av baksete igår. Ser ut som nettingen består av flere deler, ihvertfall et hvitt hjul/tannhjul som ikke følger med når man flytter på rullen med netting. Selve fjæra til snurremekanismen klarte jeg ikke å se.
Er det ingen som har hatt ut disse tidligere?

Hvordan er gitteret fra volvo som alternativ? Så på monteringsanvisningen til dette og det ser ut som om man må lage hull for å feste det :(

A

Kjetil Krømcke
02/04/11, 22:57
Det gitteret er vel festet i taket ja, så det må nok lages hull i taktrekket isåfall.

mrstfu
02/04/11, 23:02
Lightyear er i lat modus her, og ber MEG presisere at det var IKKE gitteret han mente, men NETTINGEN, som sitter i originalsetene. han har akkurat bytta fra originalseter til mindre estetisk tiltalende seter som en del av barnesikring av bilen, altså sikre bilen mot barn. i de nye setene sitter ikke originalnettingen, og det han da er ute etter er informasjon på hvor enkelt, ikke minst hvordan man i tilfelle kan flytte netting fra originalsetene og over i de "nye" setene. evt hvordan det er å kjøpe dette på volvo. VADIS oppgir ikke delenummer på komplett netting, kun på enkeltdelene i settet.

Lightyear
02/04/11, 23:09
Gitter er bare som en evt. nødløsning, men tror ikke det er så aktuelt egentlig fordi daglig-modus på bilen skal helst være med nettingen rullet opp i seteryggen og baggasjetrekk over lasterommet ;)

A

bortstun
03/04/11, 12:18
Det går greit å ta ut nettingen å sette den i annet sete og omvendt, kan være at de plast låsene knekker, men de er å få kjøpt. Har gjort dette selv. Alt som kreves er litt tålmodighet når man demonterer.

Lightyear
03/04/11, 17:09
Det høres bra ut, får finne fram tålmodigheten og smøre meg godt inn da :D
Nå er originalsetet godt parkert i tørr og fin kjeller hos muttern, men da har jeg en fin unnskyldning for å invitere meg selv på middag ;)

Bilder av det barnesikre baksetet dukker kanskje opp etterhvert :o

A