PDA

Vis full versjon : varmeapparat register v70



Frank
01/04/11, 17:18
Lurer på om det er noen som har vært borti at tetteringene på rørene som kommer inn varmeapparat reisteret har røket? min lekket akkurat mellom register og rørene.

Norhagen
01/04/11, 21:05
er 2stk o-ringer som tetter der gummien kan bli dårligere med tiden
er en smal sak og bytte o-ringer

trenger

2stk o-ringer
torx t15-t20-t25
2stk tenger til og klemme sammen slangene i motorrom
1stk rull med tørkepapir
2stk isboks. der den ene er ca 3cm høy med ett hull i den ene enden så kjølevesken renner ned i den andre isboksen
og litt frostveske


tid ca 1h:D

Frank
01/04/11, 21:21
ja har fått disse ringene men viste ikke at det hva et problem at de ble lekk i koblingen,vet jo at registret er et problem på disse,men på min bil ser man at det er lekarsje atmed koblingen in på register,ser ingen lekarsje under varmeapperatet slik som det er vanlig på disse bilene.

Norhagen
01/04/11, 21:26
dersom de lekker fra koblingen er de o-ringene da desse ikke er evigvarende
glykol er noe dritt på gummi

Folkvord
02/04/11, 05:23
har mått byttet sjølve koblingene som er i torpedovegen på min en gang, men det er vel pga inn og ut med motor sån ca 10- 15 ganger. men visst det er der som røra går inn i sjølve registeret så kan det jo vere registeret som lekker, da vanet treng en plass og komme ut og det er kansje ikke helt tett der? tenker da på den hvite rammen kan man vell kalle det som registeret står i, der som røra kommer ut ifra

Frank
02/04/11, 08:46
Nei det er fra selve tilkoblingen det har lekket kjøleveske,har plukket sund og det er ingen sprekker der men o-ringene hva ikke helt bra,satt sammen og luftet og nu virker det til å være tett.