PDA

Vis full versjon : Ute etter en spesiell lyddemper, hjelp?

mrstfu
31/03/11, 23:00
Driver å skal friske opp 855en til en bekjent, han vil ha twinpipe, men uten syndromet mange BMWer kjører med, altså en usymmetrisk deling av eksosen og kun et rør det faktisk kommer eksos ut av. har da tenkt på flere fikse løsninger, og den jeg kommer tilbake til, er (eksempelvis) en oval lyddemper bak reservehjulsbrønnen, hvor eksos kommer inn på venstre side, og med en utgang på hver sida av lyddemper, derfra ut til enderør. jeg mener å ha sett bilde av en slik lyddemper, noen som vet hvor man kan kjøpe noe slikt noe? evt, hvor mye krøll og betenkeligheter er det ved evt å sveise inn en utgang?

takker for svar.

jan_m
01/04/11, 17:07
hmmm thorsov mener jeg og sett en med 1 inn 2 ut..

Roy
01/04/11, 17:39
Hvorfor ikke kjøpe et twinpipe anlegg til Volvo? De har ikke "BMW-syndromet" meg bekjent.
Jeg hadde fra Simons på min gamle koster ca 4000,- fra katalysator.
Eksosen delte seg fint.

Evt får man sikkert kjøpt delene løst også. Simons har en "Y" bak buen over venstre bakhjul.

Kodja
01/04/11, 17:45
er det plass til den twinpipedempern som jeg har fått tak i til 242n da? se i tråden så ser du... er En tversoverliggende lyddemper med ett innløp og to utløp. ett på hver side utgående fra selve lyddempern altså :)

mrstfu
02/04/11, 19:34
Mener du den på side 1 med to innløp og to utløp? Hvis det er flere må du nesten linke til bildet, Kodja, jeg viser over 100 sider i tråden din, og på smalbåndet jeg sitter på, er eksosanlegg en thing of the past innen jeg får gått gjennom alt:D

Kodja
02/04/11, 19:35
hehehe :p skal se om jeg rekker å finne den før jeg må hive meg rundt å dra til byn :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=595&page=108 DÆR :D

mrstfu
02/04/11, 20:16
det er nøyaktig det jeg er ute etter, kjære trønder. hvor stor er den i bredde? altså ikke mellom inn og utløp, men fra langside til langside? hva er dimensjon på røra? er ute etter 2.5" eller 3", hvertfall ikke noe mindre enn originaldimensjon på eksosen.

edit: så størrelsen på ene bildet ditt, nevermind:D

og viktigst av alt, hvor fikk du tak i, og hva koster den?

Kodja
02/04/11, 20:48
tror det også stod der? men det var svendsen eksos jeg fikk tak i den. får den andre plasser. men der kostet den 1600kr ca med rabatt.

se der hvor greit det er med bildedokumentasjon utav en annen verden ;) bildene taler sitt språk again :D

Mr. Crepsley
03/04/11, 01:59
mr stfu jeg har en til salgs, send meg en pm. Har en der innløp er på midten og 2x utløp. 2,5" inn og 2x 2" ut.