Vis full versjon : Feil på motoreletronikken..
Bjørnar H.
31/03/11, 21:20
Har en 850R som begynte å "jukse" litt når den gikk på tomgang. Etter en stund kom varsellyset for feil på motoreletronikken frem. Noen som vet hva som kan vere feil?
er lite kjent med motorelektronikken til 850 R, men noen andre symptomer å melde? uansett, du har et diagnosesystem på bilen som man må ha et instrument for å lese feilkoder av, det enkleste er å ta en tur på Volvo, få de til å fortelle deg hva som er galt, og deretter se hva du kan gjøre med det. kan være veldig simpelt, men kan være innviklet og.
Bjørnar H.
01/04/11, 19:35
Ja, skal til volvo-legen på tirsdag :-) Lurte bare på om det var noe som jeg kunne skjekke ut selv. Har ikke noen andre symptomer enn at den går ujevnt på tomgang, litt opp å ner på turtallet.
http://volvoforum.no/tips_triks/850_tomgangsmotor.htm for eksempel? :)
Kan nok hende at det er feilen , men tror ikke det da motorlampa di lyser tror mere på lamdasonde , prøv å koble fra batteripolen 2 min sett på å start opp er lampa slukket , men kommer så snart du gasser tror jeg på lamda sonde :-)
Kan være "hva som helst"; beste er å lese ut feilkode og konsentrere seg om det den indikerer av feil :-)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.