PDA

Vis full versjon : Feil på motoreletronikken..



Bjørnar H.
31/03/11, 21:20
Har en 850R som begynte å "jukse" litt når den gikk på tomgang. Etter en stund kom varsellyset for feil på motoreletronikken frem. Noen som vet hva som kan vere feil?

mrstfu
31/03/11, 22:36
er lite kjent med motorelektronikken til 850 R, men noen andre symptomer å melde? uansett, du har et diagnosesystem på bilen som man må ha et instrument for å lese feilkoder av, det enkleste er å ta en tur på Volvo, få de til å fortelle deg hva som er galt, og deretter se hva du kan gjøre med det. kan være veldig simpelt, men kan være innviklet og.

Bjørnar H.
01/04/11, 19:35
Ja, skal til volvo-legen på tirsdag :-) Lurte bare på om det var noe som jeg kunne skjekke ut selv. Har ikke noen andre symptomer enn at den går ujevnt på tomgang, litt opp å ner på turtallet.

Kjell V70
01/04/11, 19:40
http://volvoforum.no/tips_triks/850_tomgangsmotor.htm for eksempel? :)

nordan27
03/04/11, 14:42
Kan nok hende at det er feilen , men tror ikke det da motorlampa di lyser tror mere på lamdasonde , prøv å koble fra batteripolen 2 min sett på å start opp er lampa slukket , men kommer så snart du gasser tror jeg på lamda sonde :-)

Tore
04/04/11, 09:30
Kan være "hva som helst"; beste er å lese ut feilkode og konsentrere seg om det den indikerer av feil :-)