PDA

Vis full versjon : Få av eksos fra manifoil uten å knekke muttere!?



christoffera
30/03/11, 22:51
Eksosen min er knekt der de to rørene formes til ett rør.
Så jeg har kjørt med fri eksos i en stund nå. Har kjøpt ny eksos, eller den delen da, fra manifoil til første lyddemper.

Vet at de tre mutterne som holder røret til manifoilen kan knekke lett, og de ser ganske rustne ut. Spraya på med masse rustspray nå i kveld så det kan trekke inn over natta, men er det noen andre triks å gjøre?

Knekker jeg alle de tre mutterne må hele manifoilen byttes og det er fort gjort å knekke skrune som holder manifoilen til toppen også.

Tips?

cossykiller
30/03/11, 22:57
prøv og varm de litt før du skrur dem av, når du setter inn nye så bruker du monteringspasta :)

christoffera
30/03/11, 23:01
ok.

Men hva er worst case?
At alle knekker å at jeg må sveise på det nye røret? :P

Regner med at gjengene kun sitter på maifoilen. Så om alle knekker får jeg uansett av røret.

cossykiller
30/03/11, 23:15
ja, i verste fall vil det skje... men worst og worst case, du tar av manifolden, borrer opp de gamle og gjenger på nytt, er ikek verdens undergang det :)

Joakim-G_R
31/03/11, 00:24
Er det ikke gjennomgående bolter der da?

cossykiller
31/03/11, 00:35
skrudde det av i forrige uke selv, kan godt være du har helt riktig joakim :) husker ikke selv når jeg tenker meg om. Men varme vil fremdeles hjelpe på :)

Joakim-G_R
31/03/11, 00:37
Mulig jeg surrer også. Har ikke drevet med den idiotpatenten der på lenge selv.

christoffera
31/03/11, 01:52
Hmm mener å huske de går igjennom ja...
Underifra og opp, jaja får se på det i morra.

vazborris
31/03/11, 03:22
Er vel pinbolter der vel?

Dan Bay-Johansen
31/03/11, 09:59
Pleier jo som regel å være pinnebolter på slikt ja...

Rustløser og varme, og skru forsiktig - ikke i rykk og napp. Er faktisk ikke så ofte jeg har vært ute for at de knekker, men de går tregt som regel ja...

volvo245gl
31/03/11, 12:52
Bilde av bolten:
http://s2.postimage.org/2hx9r4zz8/eksosbolt.jpg (http://postimage.org/image/2hx9r4zz8/)

Joakim-G_R
31/03/11, 16:23
Alle jeg har skrudd på har iallefall minst 1 knekt. :p

cossykiller
31/03/11, 20:59
fikk ut min uten og knekke, men var overraska over hvor jævlig bra de var plasserte :p har bar trykka ei skrue inn bakom med oljefilteret der :p

christoffera
15/04/11, 18:04
Og da var det gjort!
Uten å knekke noe, takk gud for det!
Varmet opp og brukte maaaasse rustløser flere ganger de sisste dagene.
De satt jo rimelig godt må enn si og var ikke veldig lett å komme til.
Men velstand til slutt :)