PDA

Vis full versjon : "Søk i dette emnet" funksjon



Daniel V
30/03/11, 22:35
Hei godtfolk!

Er aktiv på en del andre nettforumer, og ser at mange av disse (bla. Mac1-forumet) har satt i verk denne funksjonen hvor man kan søke innad i tråder.

Når man klikker på en tråd, f. eks "Generell Of Topic" står det f. eks over tråden "søk i dette emnet", hvor man kan skrive inn et søkeord, også kommer det opp innlegg som har med det valgte temaet å gjøre innenfor "Generell Off Topic".

Mac1 har valgt å gjøre det sånn: (Forøvrig en helt random tråd)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/12.png

Er dette noe andre også vil ha her inne? Hadde gjort alt mye lettere i alle fall... Satt senest i sta på "Vis oss din Volvo" tråden og skulle finne bilen til lansverm som har gått 43 000 km... Alternativene var å lete gjennom hele tråden, evt gå på profilen hans for så å "finne alle meldinger skrevet av lansverm". Hadde vi hatt denne funksjonen kunne jeg gått rett i tråden og søkt på lansverm, og da hadde alle hans innlegg i den aktuelle tråden kommet opp :)

Noen flere her inne som kunne tenke seg denne funksjonen?

God natt! :)

Daniel

Marius Skau
30/03/11, 22:43
Støtter denne. Virker som en genial måte og få søkefunktionen litt enklere og bruke

Daniel V
30/03/11, 23:24
Støtter denne. Virker som en genial måte og få søkefunktionen litt enklere og bruke

Godt noen er enige med meg. Den overordnede søkefunksjonen her inne er jo ganske vanskelig å bruke.

Marius Skau
30/03/11, 23:25
Ja det er den uten tvil. Hjelper lite og søke på enkel ord av og til. Får jo opp flere saker som ikke har med emnet og gjøre kunn fordi ordet er skrevet i den tråden.. Virker ivertfall slik :P

Aashome
31/03/11, 11:26
Kan jo søke innad i trådene her også. Hvis du går på den øverste posten din så ligger den en linje rett over med diverse funksjoner. Der står det: søk i denne tråden

Daniel V
31/03/11, 17:27
Kan jo søke innad i trådene her også. Hvis du går på den øverste posten din så ligger den en linje rett over med diverse funksjoner. Der står det: søk i denne tråden

Har ikke sett det jeg... Men den er jo like udugelig som den andre da, så hjelper jo uansett lite :p Vet at f. eks lansverm og revell har skrevet mye på "godbiter fra bilannonsesidene" og jeg skrev inn brukernavn under "søk i denne tråden" under brukernavnfeltet. Skrev også brukernavnet nøyaktig slik det staves, og krysset av for dette under der. Intet resultat.

Aashome
31/03/11, 17:42
Har ikke sett det jeg... Men den er jo like udugelig som den andre da, så hjelper jo uansett lite :p Vet at f. eks lansverm og revell har skrevet mye på "godbiter fra bilannonsesidene" og jeg skrev inn brukernavn under "søk i denne tråden" under brukernavnfeltet. Skrev også brukernavnet nøyaktig slik det staves, og krysset av for dette under der. Intet resultat.

Søkte bare for å sjekke nå. Søkte på både larsverm og revell som du nevner her. Fikk opp mange søk på begge. Sikker på at du skreiv riktig navn? Hvis du har skrivi riktig navn så skal det komme opp når du skriver det inn.

volvoRsport
31/03/11, 18:55
Er det noe mulighet for slikt i vBulletin? Det forumet du linker til er jo phpBB.

Daniel V
31/03/11, 22:55
Er det noe mulighet for slikt i vBulletin? Det forumet du linker til er jo phpBB.

Det skal vel være mulig i begge deler. Sveipa innom et vBulletin forum som hadde denne funksjonen.

Btw så synes jeg phpBB formene har mye finere farger og design enn vBulletin formuene :)

THolandsli
01/04/11, 13:59
Skal være enig i at phpBB har et finene ytre, men fra adminståsted så er vBulletin mye bedre. :)

Ser for meg at vi implementerer en slik søk i emnetfunksjon etter at vi har fått oppgradert SW til den nye versjonen.

Lithander
01/04/11, 16:36
For å være ærlig så synes jeg søke greiene her er dårlig, det er nesten bedre for meg å søke på google om det jeg skal ha, men det er kanskje bare meg? :p

THolandsli
01/04/11, 17:47
Er nok ikke bare du. Selv bruker jeg ''søkeord" site:www.vccn.no i google for å søke her inne.