PDA

Vis full versjon : Skifte av toppakning, hva mer må til?



volvo2før
30/03/11, 19:57
Da røk toppakningen på 240n og den må under kniven igjen. :p Noen som har oppskrift på andre ting som bør skiftes eller gjøres, og hvilken toppakning jeg bør velge, Toppdekselpakning, toppbolter kanskje..??

motor er en b21et på ca 200hk, har aldri vært varmkjørt så vidt jeg vet, og reg.reim ble skiftet for ca ett år siden.

Joakim-G_R
31/03/11, 00:25
Bytt regreim, vannpumpe,stramme/løpehjul, toppakning (nei så rart..), toppdekselpakning må du ha, og om det er strekkbolter bør du vurdere å bytte disse også.

Kan fint kjøre orginalpakning, evt en forsterket Goetze fra Pedersens Racing.

volvo2før
31/03/11, 06:29
Skifte reg.reim en gang til? :P Med å skifte stramme/løpehjul mener du bare for å skifte til et "lettere" ? Hva med plansliping, dette trengs vel ikke mindre toppen har slått seg ved f.eks varmgang?

Joakim-G_R
31/03/11, 08:48
Greit å bytte når man har det av, bare. Billig er det også :)

Dan Bay-Johansen
31/03/11, 09:56
Du bør plane toppen, i det minste måle den for å se at den er rett...

Rimelig kjipt å skru en haug, for så å måtte demontere igjen pga at toppen er skakk...

volvo2før
31/03/11, 14:02
okei, fár se hva jeg gjør, spørs om det blir plansliping da. Noe 'lettvint' trimming jeg kan gjøre siden toppen er av? :p

Joakim-G_R
31/03/11, 16:23
Ikke noe "lettvint" som vil gi deg noe særlig merkbar effekt. :)

Det var forøvrig ikke noen "custom" løpehjul jeg mente, bare et nytt og friskt ett. :)

volvo2før
31/03/11, 22:11
Ikke noe "lettvint" som vil gi deg noe særlig merkbar effekt. :)

Det var forøvrig ikke noen "custom" løpehjul jeg mente, bare et nytt og friskt ett. :)

Hehe, okei vi får se :D