PDA

Vis full versjon : Felle inn speil når bilen låses?



Jorn
30/03/11, 18:43
Hei,

Har en V70N (2005) med el. innfellbare speil.
Lurer på om det er mulig å endre instillinger for å få speil til å gå inn når en låser bilen (slippe å bruke knappen i konsollen). Noen som kjenner til dette?


mvh
Jørn

Morgis
30/03/11, 18:51
burde være programmeringssak.
Mener biler i italia er programmert slik

mister j
30/03/11, 19:05
Sorry, ingen opsjon på disse bilene. Dette kom ikke før V70II

Morgis
30/03/11, 19:10
må speilknappen holdes inne for å felle inn, eller er det nok med et trykk?=
om det bare er et trykk, så kan det vel lett hentes et pulssignal fra sentrallås-mikrobryteren?

mister j
30/03/11, 19:58
må speilknappen holdes inne for å felle inn, eller er det nok med et trykk?=
om det bare er et trykk, så kan det vel lett hentes et pulssignal fra sentrallås-mikrobryteren?

Ett trykk er nok, men kan kun kjøres med tenning på... Så da røyk den planen:-(

Morgis
30/03/11, 20:01
merkelig og delvis tåpelig opplegg da... jeg hadde foretrukket å ut med nøkkel, gi knappen et trykk og bare forlate bilen.. ikke sitte å vente på at speilene går inn med nøklene i tenninga,, sålenge man ikke har automatiske speil på nøkkelen

mister j
30/03/11, 20:28
merkelig og delvis tåpelig opplegg da... jeg hadde foretrukket å ut med nøkkel, gi knappen et trykk og bare forlate bilen.. ikke sitte å vente på at speilene går inn med nøklene i tenninga,, sålenge man ikke har automatiske speil på nøkkelen

Enig...
På svigers nye xc60 er det kun på ved låsing av bil, og han ville helst hatt knapp... Hmmm.. Kansje jeg og svigers skulle ha byttet bil:-)

aarnes
31/03/11, 09:36
Er du sikker på dette mister_j?
når vi bestillte innfellbare speil til 01.04 fant jeg software også, for at de skal felles inn automatisk når man låser bilen.. skal se om jeg finner igjen

Edit:
Tolk det som du vil :p

Activated by a separate button on the remote control for central locking. The door mirrors can also be folded in when parking in tight spaces. Operated using the switch in the center console. Complete kit including door mirrors, switches and installation instructions. Do not require painting, the existing covers are moved during installation. If there is a memory function: set according to the position of the driver's seat.

Jorn
31/03/11, 10:00
Takk for raske svar.
Er sikkert mogleg å hente signal fra dørlås og kople til speila slik at dei svinger inn når dørene låses. Menmen - tenker eg berre skal fortsette å bruke knappen sidan dette ikkje kan gjerast via programvare:)

Alexjo67
10/04/19, 07:37
Beklager er ny her.
Har en Volvo V70 T5, 2000 mod.
Den har en knapp man trykker på så går sidespeil ene inn/ut.
Problemet jeg har fått er at de går hver sin vei. Ene inn og andre ut.
Noen som vet hvordan å synkronisere dem?
Eller må man skifte noen deler?
Har funket bra en god stund, men vil opplyse også at speilet på førersiden noen ganger lystre 30 sec etter høyre hadde felt inn eller ut.

Mvh
Alexander

Morgis
10/04/19, 08:33
Gammel tråd, men CFE fuksjonsutvider kan kobles til bilen for å gi trådstarters ønsket funksjon.
https://www.volvotech.eu/v70/V70-MY-2005-2008/cfeplus