PDA

Vis full versjon : Smeller/dunker i bakstilling



Daruu
30/03/11, 14:21
Trodde først dette var momentstagforingene mine, så bytta disse i dag, uten at det hjalp.

Det smeller/dunker om man "gjør brå bevegelser" med gass, brems eller clutchpedal. Feks kjører du og toucher bremsen da kommer lyden. Samme når du har slakka av å brått gir på igjen.

Foringene på den ramma som momenstagene er festet i, kan det være de? Utslitt baksling, så det er slakk inni der? Evt tips til noe annet?

Edit: På 89 740 med stiv bakaksling

jan_m
30/03/11, 15:40
kan vere di i 3 kanten eller vor slarkete er akslen? har nesten samme lyden med min med auto kasse og der har jeg ca 1/5 turn med slark...

Daruu
30/03/11, 21:59
Har ikke fått sjekka akslingen enda å evt slark der. Regnet med at det var momentstagene, så bytta de ettersom jeg hadde de liggende uansett.

Hadde igrunnen tenkt å bytte den rammegreia uansett også(har en annen med polyflex foringer liggende), men gjorde det ikke samtidig da håndbrekkwiren gikk igjennom den...

Snusmoen
01/04/11, 09:55
Jeg har noe lignende lyd selv og er også usikker på om det er ramma. Hvor langt har akselen gått? det kan være slitt pinjong :/

kermitt
01/04/11, 11:39
Det skal være veldig sliten aksling om du skal høre smelle lyd når du bremser eller gasser. Jeg har mer tro på panhardt, holder som regel bare med å stramme det litt.

Dimmern
01/04/11, 11:51
den ramme greia som sitter festa lang oppi bilen om du skjønner, den røyk på min og da smalt det og dunka fælt når jeg bremsa og ga på;) kanskje det samme?

Snusmoen
01/04/11, 14:30
Det skal være veldig sliten aksling om du skal høre smelle lyd når du bremser eller gasser. Jeg har mer tro på panhardt, holder som regel bare med å stramme det litt.

mitt panhard er stramt som bare det, for det har jeg sjekka. men da er det kanskje ramma som trenger nye foringer? for hvis foringene i toppen blir slitne så vil vel akselen kunne vri seg litt? ettersom momentstagene skal hindre akselen (klokka) i å vri seg opp og ned.

kstinus
02/04/11, 17:17
hva med mellomakselforingen da?? (bare et forslag)

Daruu
04/04/11, 21:03
Takk for svarene, fått sett under bilen igjen i dag.

Det virker nesten som om det er bakakslingen. Man kan vri mellomakslingen ganske langt før det "tar tak" inni der, å da kommer det en dunkelyd...

kermitt
04/04/11, 21:12
Da tror jeg nesten at jeg vet hva det er! Du har ikke tilfeldigvis åpen diff? :p Sjekk den bolten som går igjennom drevene inni der. Nesten 100% sikker på at hullet til den er blitt ovalt. Sett flere differ som er blitt sånn. Kurrerte en kompis sin diff for samme for bare noen dager siden. Legg på en fin elektrode sveis på det så holder det lenge.

Daruu
04/04/11, 21:24
Hehe har åpen diff ja. Har vel blitt brukt litt også :p

Har en annen bakaksling liggende som jeg tenkte å montere inn slyngdiff fra 940 i.

Om det er samme tingen som er feil, er det da farlig å kjøre med? Eller går det greit med litt pen kjøring en kort periode?