PDA

Vis full versjon : FK\FT med M90 og enkeltmassesvinghjul... hvordan ble det egentlig med lageret der mot veiva eller ikke?



Kodja
30/03/11, 13:10
nå har jo dette vært oppe et par ganger før men føler ikke jeg har lest en endelig konklusjon OM man brukte noe form for lager eller forlengelse av akslingen til girkassen innvendig... når man bruker M90 girkasse på FK\FT motor med Enkeltmassesvinghjul, og om de hadde noe å si, forsterket clutch...

hva var konklusjonen?
skulle man bruke noe form for lager? eller forlengelse av akslingen på girkassen mot veiva?

jeg har på 945n ikke noe form for lager eller aksling og det har fungert fint i 2 år nå tror jeg og Volvo-Power bruker heller ikke noe form for lager eller forlengelse på sin 16V sugis med m90, enkeltmasse og forsterkede clutch...

men hva er anbefalt? hvor får man tak i det i såfall, og hva ble konklusjonene på dette?

spørr for å få en oppsummering av hva man kom fram til, før jeg monterer alt nytt på 242n nå...

henrik940
30/03/11, 13:19
Hvorfor skal man det? :p Eventuellt?

Christian
30/03/11, 14:05
M90 er lagred opp inni kassa så den skal ikke ha lager i svinghjulet(veiva).

Rmoltu
30/03/11, 15:57
Ja, M90 er dobbelt opplagra inni kassa. Men jeg ringde til Pedersen for å bestille meg cluch. Å han sa at med nok effekti i motoren, vil likevell du kunne "vri" akslingen i girkassa under akselerering, Husker ikke helt ordrett hva han sa, men etter hvert vill dette gå til helvette uten en tapp som går inn i lageret i enden av veiva.

Christian
30/03/11, 15:59
Er det noen som mener M90 tåler mye effekt da?

Rmoltu
30/03/11, 16:11
Er vell gjerne ikke de :) Men vet ikke hvor mye det var snakk om :P

eab
30/03/11, 18:08
Man må gjerne klaske inn et lager i enden av veiva, men jeg ser ikke helt poenget når akslingen ikke engang når bort dit...

Kan like gjerne slå i ei vinkork, det blir billigere og gjør samme "nytten".