PDA

Vis full versjon : Elvinduer 940 (LØST)



Snusmoen
30/03/11, 12:12
Hei!

Noen som har koblingsskjema til elvinduer og elspel på 940? Plukka ut motor til vinduer foran og speil, samt ledningsnett. Har nå kobla opp de gamle ledningene med det nye ledningsnettet, men da sitter jeg igjen med utrolig mange kabler :P

På bryterpanelet er det i tillegg til vinduer og barnesikring bak, så jeg regner med at mange av ledningene ikke trenger å brukes foreløpig.

s4nd3r
30/03/11, 17:14
står i hynes boka di.. :)

volvoRsport
30/03/11, 17:48
Hvilken årsmodell har du? Skal være ferdig opplagt ledninger i de aller fleste.

jensen
30/03/11, 18:00
har akkurat bygd om til elspeil og 4 elruter på min bil, byttet bare ledningsnettet fra a stolpen + b stolpen og inn til dørene, da var det bare å plugge på alt så virket det :) se på det store kontaktstykket som går inn til dørene på venstre A stolpe om det er mange ledninger som ikke går inn til døren din. Om det er det så er det lagt opp for elvinduer frem til alle dører, da er det bare å skaffe seg ledningsnett som du kobler på å legger inn til dørene dine! :)

Espen Hveding Nordgård
30/03/11, 20:46
Koblingskjema! (http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyrer-info/Volvo%20koblingsskjemaer/900-x90/volvo_940__1990.pdf)
Litt ned i detta dokumentet er det koblingskjema til elvinduer ;)

Snusmoen
01/04/11, 09:37
Hvilken årsmodell har du? Skal være ferdig opplagt ledninger i de aller fleste.

har 95 modell. men problemet er at det ledningsnettet jeg fikk var klipt mellom døra og bilen :( så må skjøte inne i døra. men tror du det ligger ledninger klart inne i bilen?

Snusmoen
01/04/11, 09:46
står i hynes boka di.. :)

hvordan vet du at jeg har haynes bok? :P hehe.. joa men det sto jo så smått at det var jo ikke mulig å tyde. må ha mikroskop for å se hva det står :D

jensen
01/04/11, 14:58
Har selv 95 mod 940, var lagt opp originalt inne i bilen min. måtte bare bytte ut ledningsnettet i døren.

s4nd3r
01/04/11, 15:54
hvordan vet du at jeg har haynes bok? :P hehe.. joa men det sto jo så smått at det var jo ikke mulig å tyde. må ha mikroskop for å se hva det står :D

fordi det er noe alle skall ha.. :P står i grunn alt du trenger og vite inni den..
jo. er litt smått. men det går.. ;) gjort det sjøl, bare 740 da. klippte opp ett elnett så eg kun hadde elvindu elnette i gjenn. litt pirk. men gikk til slutt. einaste problemet var eg klippte bort ei sort ledning for mye.

volvoRsport
01/04/11, 16:46
har 95 modell. men problemet er at det ledningsnettet jeg fikk var klipt mellom døra og bilen :( så må skjøte inne i døra. men tror du det ligger ledninger klart inne i bilen?

Ledninger ligger nok klart fram til dørene ja, bare å plugge i et evnt. dørnett for el-vindu.

jensen
01/04/11, 18:36
Et tips for å plokke ut El.nettet i dørene helt er å løsne mutrene til skinnen som ruten glir i, da får du ut nettet uten å klippe det i stykker

Snusmoen
01/04/11, 20:19
Et tips for å plokke ut El.nettet i dørene helt er å løsne mutrene til skinnen som ruten glir i, da får du ut nettet uten å klippe det i stykker

hehe for seint. for han jeg fikk ledningsnettet til elrutene av har klipt :P så jeg har skjøtet inne i døren med de orginale :/ men da trekker jeg bare de resterende ledningene igjennom strømpa til mine originale også kjøper jeg kontakt fra volvo :D takk så mye for hjelpen!