PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp til krokanfjerning i Trøndelag!



Loff
30/03/11, 12:05
Min 244 DL har en del lakkrust, samt et hull fra høyre hjulhus til reservehjulsbrønnen. Skulle gjerne ha fått fjerna rusten, på en slik måte at den ikke kommer tilbake. Er det noen i området som har mulighet til å hjelpe meg? Trenger ikke å bli pent, bare det blir holdbart..

Loff
12/04/11, 07:35
Ingen hjelp å få? Kan betale!

Loff
26/04/11, 10:26
Hjelp?

Erlend Dystland
26/04/11, 10:48
Tror ikke det at det er noen som ikke vil hjelpe deg, men rustfjerning er generelt noe møkk.
De fleste styrer unna slikt om dem har muligheter, rett og slett fordi det er ganske vanskelig. Man må som regel sandblåse for å få det fint, og plater har lett for å slå seg når man sveiser.
I de aller fleste tilfeller må man kappe ut rust for at det skal bli bra, ellers er det fare for at det kommer tilbake igjen.

Loff
26/04/11, 20:40
Det er vel derfor jeg ønsker litt hjelp. Om det ikke blir så veldig fint har ikke så mye å si, det er bare en bruksbil. Er bare så dumt om jeg ikke får det til ordentlig, lakkerer, og så kommer rusten igjen der den var. Får evt prøve å finne en fargekode som matcher rustflekkene?

Stian708
26/04/11, 21:29
Hør me Volvo_S90R her inne på forumet

alecxz
27/04/11, 01:32
Tror ikke det at det er noen som ikke vil hjelpe deg, men rustfjerning er generelt noe møkk.
De fleste styrer unna slikt om dem har muligheter, rett og slett fordi det er ganske vanskelig. Man må som regel sandblåse for å få det fint, og plater har lett for å slå seg når man sveiser.
I de aller fleste tilfeller må man kappe ut rust for at det skal bli bra, ellers er det fare for at det kommer tilbake igjen.

Sånn kan man jo ikke tenke, ellers hadde det ikke vært mange gamle biler igjen på veien ihvertfall ;)

At plater slår seg er ikke noe problem, så lenge du ikke helsveiser på full styrke på bilplåt. Punkter du pent og rolig og med mellomrom/avkjøling, så er det ikke noe problem ;)