PDA

Vis full versjon : Har du orginal ryggesensor på din V/S/C70?



hgnubel
18/02/10, 18:05
Ser i tilbehørskatalogen at det finnes et kit, lurer på hvor bra det kan passe på en 850.

Står i beskrivelsen at det kan slås av (i forbindelse med tilhenger, etc), så det må vel en bryter noe sted? Noen som har montert dette eller kan si litt om hvordan det er montert på sin bil? :)

VolvoOla
19/02/10, 09:35
dette har jeg aldri sett på første generasjon s/v/c70..

gaupe
19/02/10, 10:33
dette har jeg aldri sett på første generasjon s/v/c70..

http://cache.finn.no/mmo/7/209/373/47_-476849626.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20937347

Per Turbo
19/02/10, 12:14
Det ble ikke levert som fabrikksmontert utstyr er jeg ganske sikker på, men som tilbehør fikk man det til disse bilene.

Derfor er nok dette ganske sjelden på disse modellene :) og det faktum at det koster nesten 7000kr før montering :)

gaupe
19/02/10, 12:15
Det ble ikke levert som fabrikksmontert utstyr er jeg ganske sikker på, men som tilbehør fikk man det til disse bilene.

Derfor er nok dette ganske sjelden på disse modellene :)

Mistenker at det kan ha vore forhandlar-montert utstyr.

Per Turbo
19/02/10, 13:02
Ja det er nok stor sjans for det :)

hgnubel
19/02/10, 15:15
Det ble ikke levert som fabrikksmontert utstyr er jeg ganske sikker på, men som tilbehør fikk man det til disse bilene.

Derfor er nok dette ganske sjelden på disse modellene :) og det faktum at det koster nesten 7000kr før montering :)

7000kr bare for delene? Kan vel rette opp småskader og lakke hele fangeren minst to ganger for den prisen, ihvertfall på min bil :)

Har vurdert Parkingdynamics (http://www.parkingdynamics.co.uk/Vehicle-Sensors/Volvo/Volvo-Parking-Sensor-Parking-Dynamics-PD1), eller kanskje noe fra Biltema hvis det er kvalitet (litt skeptisk, men det er jo ingen bevegelige deler...).

For egen del er det mest "kjekt å ha", men får se om jeg synes det blir verdt investeringen hvis jeg skal bygge konebil... ;)

Morgis
19/02/10, 15:52
Da er det nok rimeligere å bare lære seg å rygge. rett og slett.
30min hver dag i 1 uke i det lokale parkeringshuset så er man i boks :P

SverreP
22/02/10, 19:22
Hadde original ryggesensor på min fram til jeg ble påkjørt bakfra. Da det ble satt på ny fanger valgte jeg å ikke montere sensorene. Tok ut bryteren i dashbordet og lot ledningsnettet ligge.

DanSteffen
22/02/10, 21:18
Da er det nok rimeligere å bare lære seg å rygge. rett og slett.
30min hver dag i 1 uke i det lokale parkeringshuset så er man i boks :P

Siterer denna jeg! Hehe. Meget bra:D

SverreP
23/02/10, 11:57
Jupp, nettopp. Følte ikke for å ha den skrikende jævelskapen når jeg hadde sjansen for å bli kvitt den. Folk som ikke kan rygge sitter ikke i førersetet på min bil :D

hgnubel
02/03/10, 12:20
For min del har det mer med å ha den lille ekstra sikkerheten mot at det kan være noe jeg ikke har sett. Flere lag med sikkerhet :) Er ikke alltid det er lyst og oversiktelig, og særlig nå på vinteren når vi (ihvertfall her jeg bor) må parkere tett inntil snøfonner for å ikke sperre for andre.

Og så er det gadget-faktoren såklart :D Men helt klart et must å kunne slå det av.

Ser det finnes et kit til 960 også, partnummer 9187068. Men det er gjerne like drøy pris på det, eventuelt bare et annet partnr på samme kit kanskje.

Morgis
02/03/10, 13:47
er nok annet kitt.
Dem bruker ikke forskjellige delenumre på samme deler

TeamBørnOut
02/03/10, 13:53
Parkerings sensorer er jo genialt. har ikke noe med om man kan rygge eller ei. Det er på lik linje som abs etc. Noe som kan hjelpe deg i forskjellige situasjoner.
Skulle gjerne hatt det på 960n min.. er jo en del større en v70ne

kirkis
02/03/10, 14:37
Da er det nok rimeligere å bare lære seg å rygge. rett og slett.
30min hver dag i 1 uke i det lokale parkeringshuset så er man i boks :P

Hvis du i utgangspunktet ikke kan å rygge blir det rimeligere med 7000 enn å koste på ny dør og skjerm på den nye BMW'n som står ved siden av :P

TeamBørnOut
02/03/10, 15:33
får man ny lampe til en ny bmw for 7000 da? :P

Slettmyr
02/03/10, 15:36
får man ny lampe til en ny bmw for 7000 da? :P

Neppe :D

Tore
05/03/10, 22:12
Svar på spm til trådstarter: Nei.

Mr-C
15/06/10, 00:06
Jeg kjøpte denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10283 godt under 200 kroner så det ble ikke toll, de sender gratis. tok 8 dager fra jeg bestilte til pakka kom, har bestilt mye fra de og ikke noe problem.
Brukte vel ca to timer for å montere denne, displayet viser cm med kanon presisjon og sone. Til daglig rygger jeg etter pipingen.
(fordel sensorene etter det du finner på orginal bilene og ikke etter det spm står i monterings arket for da kommer de ytterste sensorene for langt inn)

hgnubel
15/06/10, 10:17
Jeg kjøpte denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10283 godt under 200 kroner så det ble ikke toll, de sender gratis. tok 8 dager fra jeg bestilte til pakka kom, har bestilt mye fra de og ikke noe problem.
Brukte vel ca to timer for å montere denne, displayet viser cm med kanon presisjon og sone. Til daglig rygger jeg etter pipingen.
(fordel sensorene etter det du finner på orginal bilene og ikke etter det spm står i monterings arket for da kommer de ytterste sensorene for langt inn)

Hehe, det er jo billigere enn Biltema :) Hvordan føles kvaliteten på dette?

Og har du lakkert dem? Ser noen på dealextreme mener de ikke bør lakkeres...

Mr-C
15/06/10, 10:33
Hehe, det er jo billigere enn Biltema :) Hvordan føles kvaliteten på dette?

Og har du lakkert dem? Ser noen på dealextreme mener de ikke bør lakkeres...

Jeg har ikke lakkert de men har planer om å gjøre det. Broder´n har lakkert sine uten problem. Det skal sies at han ikke lakkerte tykt men bare så det dekket og ble pent. Fattern har sølvfarget bil så han kjøpte de i i sølv.

Løp å kjøp !!

Skal se om jeg får lagt ut noe bilder.