PDA

Vis full versjon : Volvo 850 2.5 10v



master950
30/03/11, 07:57
Vurderer og kjøpe meg en Volvo 850 1995 2.5 10v, manuell. Praktfull eksemplar uten rust og veldig fin i lakken, fine alu felger som topper alt Prisen er 27000

Det eneste problemet med denne bilen er at den har gått 310000 km, dette er jo i overkant mye og jeg har en mistanke om at den er noe hardt kjørt (sledd kjørt) .

Så spørsmålet er, Er dette slite sterkebiler , og kan denne bilen rulle mange km til, uten store feil? Lurer også på bensin forbruket :)

Takker for alle svar!

Braathen142
30/03/11, 08:04
Kan fint anbefalle den! (tenker da på selve bil typen. for jeg vet jo ikke åssen akuratt den bilen er)
med tanke på KM så er det egentlig 0 problem så lenge den er tatt vare på.
og Volvo er jo driftsikker bil uansett sånn sett.
Har 2x 850selv og enaste jeg har bytta på de er vanlige slite deler. ikke kommet noen overraskenes feil værtfall.

Forbruket er kanskje rundt 08-1l på mila ;)

master950
30/03/11, 08:59
Kan fint anbefalle den! (tenker da på selve bil typen. for jeg vet jo ikke åssen akuratt den bilen er)
med tanke på KM så er det egentlig 0 problem så lenge den er tatt vare på.
og Volvo er jo driftsikker bil uansett sånn sett.
Har 2x 850selv og enaste jeg har bytta på de er vanlige slite deler. ikke kommet noen overraskenes feil værtfall.

Forbruket er kanskje rundt 08-1l på mila ;)

Okei, ska ivei å sjå litt nærmar pån idag :) takk for svar!

Kjetil Krømcke
30/03/11, 19:54
Ta en titt i denna tråden du;)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16760

Men om det har 310k så er den jo såvidt innkjørt;):p

mrstfu
30/03/11, 20:18
som braathen sier, slitesterke biler som tåler mye kilometer. kjøpsguiden gir en oversikt over vanlige problemer med 850 generelt, og litt info om den motoren du er ute etter.

jeg har samme motor du vurderer, min har gått i underkant av 350 000km, og de 70 000 km den har vært i mitt eie, har ikke olje eller kjølevannforbruk endret seg merkbart, og den er like fin motormessig. hvis den er hardt kjørt, anbefaler jeg å fokusere mye på understellet, bytte av gamle dempere hvis disse føles slitne, og demperlagere foran og bak. rimelig lett jobb, og et verden av forskjell etetr bytte. mye KA-KLONKlyder skyldes defekte og slitent understell.

lykke til med kjøpet!:D

SirKim
30/03/11, 21:24
hvordan er forbruket på disse motorene? Å hvordan er disse som bruksbil? Vurderer en slik en selv som A til B bil

mrstfu
30/03/11, 23:34
som nevnt, kjøpsguiden besvarer de fleste av spørsmålene deres, den er lagd nettopp for at nysgjerrige skal slippe å lage slike tråder. men som A til B bil, med kun transport som formål, er 2.0 10v helt grei, drar ikke skinnet av pølsa, men kommer seg frem og er like driftssikker som de andre, pluss at forbruket er noe lavere. alle de andre bilene har vel mellom 0.8 og 1liter på mila i bruk.