PDA

Vis full versjon : Bygge inn SUB i bagasjerom (940)



Janus
15/12/09, 06:49
Hallais. Holder på å starte med et prosjekt å bygge inn to 12" subber i bagasjerommet mitt, tenker å kjøpe elementer i kasse og så bygge ut fra det. Noen som har bilder med lignende oppsett?

Janus

TeamBørnOut
15/12/09, 15:17
Har ikke bilder fordi kassene er bygt inn. men lyden ble JÆVLIG bra! kassa er riktig bygd og står riktig vei. måtte skjære opp plåten litt så den fikk ut litt mer luft. men resultatet er sinnsykt bra. Luktet litt glassfiber de første ukene. men det går :D

Anders-
15/12/09, 15:18
Slik hadde jeg det i gamlebilen...

http://hamborgs.no/volvoforum/div%20up/tn_img1631ej8.jpg

TeamBørnOut
15/12/09, 15:36
De står jo feil vei for å få bra lyd. Var diskutert på et svenskt forum for mange år siden. vi kom alle fram til at de måtte stå andre veien. 5-10cm fra veggen og helt tett rundt for å gi skikkelig bra lyd. Noe som har vist seg å stemme jævlig bra:D dama har 12stk GAS og en liten RF punch forsterker. Hu har så sinnsykt mye bedre lyd en gutta som har anlegg i volvoene sine for 10-15k! kassa er bygd og støpt inn i bilen for at det ikke skulle bli noe lekasje i lufta. men resultetet ble bra. Det skal bli det samme i 960. men da skal jeg skjære ut veggen bak og lage en ny med større åpninger.

Anders-
15/12/09, 16:58
De står jo feil vei for å få bra lyd. Var diskutert på et svenskt forum for mange år siden. vi kom alle fram til at de måtte stå andre veien. 5-10cm fra veggen og helt tett rundt for å gi skikkelig bra lyd. Noe som har vist seg å stemme jævlig bra:D dama har 12stk GAS og en liten RF punch forsterker. Hu har så sinnsykt mye bedre lyd en gutta som har anlegg i volvoene sine for 10-15k! kassa er bygd og støpt inn i bilen for at det ikke skulle bli noe lekasje i lufta. men resultetet ble bra. Det skal bli det samme i 960. men da skal jeg skjære ut veggen bak og lage en ny med større åpninger.

Er nok ikke optimalt for lyd i kupeen nei, men det dunket greit

Daruu
15/12/09, 17:04
Hvilken vei det bør stå kommer ann på kassetype også + hva slags bil det er da....
Beste er vel bandpasskasse som spiller inn skiluka i volvo sedan.

Eldste Haugerud
30/12/09, 01:02
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/2040.jpg
Sånn har jeg gjort det i bilen min.. 2x10 rett inn i skiluka.. det funker fint det, men hadde jo ikke gjort no med bassport opp i hattehylla!

ChrML
30/12/09, 16:22
Hvilken vei det bør stå kommer ann på kassetype også + hva slags bil det er da....
Beste er vel bandpasskasse som spiller inn skiluka i volvo sedan.
I alle 940 sedan er det best å ha elementet forover, punktum. ;)

I stasjonsvogn er det visst best å ha de bakover er det mange som mener uten at jeg har noe mening om det selv.

TeamBørnOut
30/12/09, 22:10
bakover fikk jeg best lyd i min stv hvertfall.
Men i sedanene så er det lurt å skjære opp litt ekstra i stålet så "bassen" kommer ut i cupen

Kodja
31/12/09, 11:03
http://i35.photobucket.com/albums/d176/sondre_sh/bilen%20min/IMG_3583.jg
Sånn har jeg gjort det i bilen min.. 2x10 rett inn i skiluka.. det funker fint det, men hadde jo ikke gjort no med bassport opp i hattehylla!

Cleant :D

Eldste Haugerud
03/01/10, 14:16
Cleant :D

Takk Takk!:)