PDA

Vis full versjon : Varsellamper lyser ikke i posisjon II



Daniel V
28/03/11, 22:19
Hei godtfolk!

Har fått et rart problem i bilen min i dag (240 GLE 86). Når jeg vrir nøkkelen i posisjon II (altså uten at motoren går) lyser bare varsellampen for olje, mens alle de andre er helt døde. Tok ut speedometerboksen i stad, og alle ledningene satt som de skulle, og alt så egentlig veldig greit ut. Har testet manuelt (tok ut en pære i baklykta med vilje, og glødetrådsvakten begynte da å lyse) så det vil vel si at de andre burde fungere også.

Noen som vet hva som har skjedd? Alle sikringer er også hele.. :)

kristiansl
29/03/11, 14:00
mulig det er no ødelagt på selve speedometeret da.. hadde det samme på min 240 stv, og jeg bare bytta hele innsatsen, og da funka alt igjen : )) kanskje prøve det om du har et til over.

de_icer
29/03/11, 14:11
Jeg setter mine penger på tenningslåsens bakstykke, det er ofte synderen når rare ting skjer eller ikke skjer i forbindelse med starting.

Christian
29/03/11, 14:14
Hva skjer når du starter bilen?
Hva skjer når du har tenninga på hakk 2 og drar på brekket?
Har du lading med bilen igang?
Har du sjekka ledningen på dynamoen til ladelampe?

Kodja
29/03/11, 16:02
har også akkurat samme problemet i min 242 82 modell!

glødetrådslampa fungerer. oljelampa fungerer. håndbrekklampa fungerer. ingen andre. har sjekka pærene. har teste 3 forskjellige hovedinstrumenter og det er likt på alle de også.
får vell delebilen til helga nå så skal jeg demontere og sjekke fra den... passer 89modell overens med 82modell på den tennnigslåsens bakstykke? enkelt å skifte?

Christian
29/03/11, 16:05
har også akkurat samme problemet i min 242 82 modell!

glødetrådslampa fungerer. oljelampa fungerer. håndbrekklampa fungerer. ingen andre. har sjekka pærene. har teste 3 forskjellige hovedinstrumenter og det er likt på alle de også.
får vell delebilen til helga nå så skal jeg demontere og sjekke fra den... passer 89modell overens med 82modell på den tennnigslåsens bakstykke? enkelt å skifte?


Hva skjer når du starter bilen?
Hva skjer når du har tenninga på hakk 2 og drar på brekket?
Har du lading med bilen igang?
Har du sjekka ledningen på dynamoen til ladelampe?


Til begge: Prøv å sett ladelampa til jord med tenninga på.

EirikV
08/06/11, 15:21
Har nesten det samme problemet, ingenting fungerer når jeg starter bilen. Når jeg gir litt gass begynner batterilampa å lyse. Alt er dødt speedometer, temperaturmåler og bensinmåler. Speedometeret hopper litt opp og ned når jeg kjører i 80-90. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? Dynamoen som kødder? Er en 1989 modell 240 GL det er snakk om.

Kodja
13/06/11, 19:06
har ikke funnet ut dette selv enda. men har testet å byttet tenningslåsen til en fra 89 modell. ingen endring i noe av lamper. har teste 3 hovedinstrumenter også, ingen forskjell... litt frustrerende kan man si... :/

EirikV
14/06/11, 16:03
Jeg har bytta bakstykket på tenningslåsen, kobla av speedometeret, kobla av dynamo, kobla av baklykter, ingenting har hjulpet, skal også sies at batterilampa lyser sterkere når håndbrekket eller pærelampa lyser. Hadde vært veldig takknemlig hvis noen vet hva sm burde gjøres :)

EirikV
30/06/11, 20:55
Byttet regulatoren på dynamoen idag, det hjalp heller ikke, kan det være hele instrumenthuset? Den ruser seg også opp og ned mens jeg kjører, men ikke når den står stille...