PDA

Vis full versjon : [INNFØRT] Tagging av personer



yengis
28/03/11, 15:37
har vi bruk for en ordning der man kan "tagge personer" når man skriver innlegg. akkurat som på facebook, også blir man varslet når noen tagger deg?

eller blir dette bare tull? :P

Agrostar
28/03/11, 15:37
Tull :p

Wrasko
28/03/11, 15:44
Jeg mener faktisk ikke at dette bare er tull. Mye enklere å evnt dokumentere noe, eller å svare på noe hvis man faktisk vet at man er nevnt.

F.eks:
SpM: Hvordan sitter håndbrekket på en 240?
Svar: @Agrostar har nettopp gjort dette.

Så da kunne du ha fått beskjed om at du ble nevnt, og da kunne utbrodert svaret, evnt bare lenket til tråden din.

Med andre ord, jeg ville likt det

Agrostar
28/03/11, 15:53
Fekk eit anna syn på saken no eigentleg når du framstiller det sånn. Men samtidig, om ein kan skrive at ein person har gjort det, så kan ein jo berre linke til den posten og? Eller be dei prate med den personen. Så er vel både for og mot :p

Wrasko
28/03/11, 15:56
Er jo ikke sikkert at han som skriver det vet at du har utbrodert det i din "worklog".. Enklere for deg å evnt ha oversikt, enn for en som kanskje har lest det i generell off-topic

Agrostar
28/03/11, 16:05
I tillegg, skal dei prøve å søke etter noko her med den innebygde søksfunksjonen, da skjønnar eg ihvertfall kva tagginga skal vere godt for. Kjem mykje lenger med google. Ein leitar jo ikkje etter om folk har skreve om deg, så sånn sett er tanken god at ein kan forklare andre korleis det er om ein har blitt nemnd.

THolandsli
28/03/11, 20:19
Noen som har vært borti en add-in for slik funksjonalitet i vBulletin?

lasseln
28/03/11, 20:24
Det låter som en god idé i mine ører, men om det lar seg gjennomføre er en annen sak :-P

Tinnsoldaten
12/04/14, 23:07
Dette er en funksjon jeg savner her til boards. Henger på et annet forum som har denne funksjonen, og den er veldig nyttig. Nevnte forum kjører en eller annen variant av phpBB, vet ikke om det er muligheter for det her?

Hassel
13/04/14, 10:26
Satt akkurat og savnet denne funksjonen gitt! ;)

Lars R
13/04/14, 10:36
støtter denne! :) hvem burde man kontakte om å undersøke dette?

aarnes
14/04/14, 19:44
Såvidt jeg vet så er det mulig å aktivere, jeg skal sjekke ut litt mer rundt dette.

ellingsøyern
14/04/14, 20:21
endelig ett svar fra en fra de høyere makter her inne! er somregel ofte treig å svare på slike tråder!

Wrasko
14/04/14, 20:24
endelig ett svar fra en fra de høyere makter her inne! er somregel ofte treig å svare på slike tråder!

Pøh.. Ikke tregt i det hele tatt, må jo regne med en 3 års tid tenketid

aarnes
14/04/14, 20:33
endelig ett svar fra en fra de høyere makter her inne! er somregel ofte treig å svare på slike tråder!


Pøh.. Ikke tregt i det hele tatt, må jo regne med en 3 års tid tenketid

Jeg er nok ikke av de høyere makter foreløpig, men om jeg beholder posisjonen min videre nå etter nytt valg av styre etc. så skal jeg love raskere respons i fremtiden :)

Lars R
14/04/14, 21:15
Sånt liker vi å høre! :)

Michelle
18/04/14, 01:11
Er ikke dumt, flere tråder jeg spør om ting i også .. glemmer jeg hvilken tråd eller hva jeg har spurt om :p

Daniel V
24/04/14, 07:40
endelig ett svar fra en fra de høyere makter her inne! er somregel ofte treig å svare på slike tråder!

Tholandsli (som var admin på det tidspunktet denne tråden ble laget i 2011) svarte samme dag ;)

Lars R
24/04/14, 13:46
Tholandsli (som var admin på det tidspunktet denne tråden ble laget i 2011) svarte samme dag ;)

Han svarte med et spørsmål, og fra der var det opprinnelige spørsmålet og øndket like langt :p
Så kan ikke si det skjedde noe..

Daniel V
27/04/14, 07:51
Nå skal det sies at denne funksjonen ikke fantes i vbulletin på den tiden, men det ser ut til at det er kommet noe nå. Men om den er sånn som emnetaggen som allerede er der, det vet jeg ikke. Men det hadde vært åreit :)

gaupe
27/04/14, 08:22
Slikt må testast veldig før det blir teke i bruk. Slike ting er ofte så dårleg programmert at det kan sløve ned heile forumet. Har sett fleire tillegg som gjer dette, men prøvd ingen av dei.

Lasse R
19/08/14, 23:12
Kunne det vært en idé å testet det ut kanskje ?

aarnes
11/02/15, 22:52
Bedre sent enn aldri yengis :-)

http://forum.vccn.no/showthread.php?68596-Ny-funksjon-tagging-av-brukere

yengis
12/02/15, 07:06
Se der ja :)